Creat:

Actualitzat:

Quan els empresaris pensen a donar per acabada la seva etapa al front del negoci sempre apareixen les mateixes preguntes:

Quin és el valor de la meva empresa?

El primer és tenir clara la diferència entre valor i preu.

Els mètodes de valoració estimen un rang del valor, però per convertir aquest valor en preu fa falta l’acord entre venedor i comprador en l’import a pagar.

No és el mateix negociar amb grans companyies que disposen de grans quantitats de diners, que amb un comprador que no té diners, que poc podrà pagar.

Com surto a vendre la meva empresa?

En primer lloc s’ha de disposar d’un informe de valoració per saber el rang de valor (que no de preu) de la teva empresa, i identificar si les ofertes són bones o no.

Segon, presentar la teva empresa, les xifres, les possibilitats, entendre per què volen comprar-la i calcular les sinergies.

Tercer, sol·licitar ofertes a diferents compradors que puguin competir per fer pujar el preu de la teva transacció.

Qui pot estar interessat a comprar la meva empresa?

Les adquisicions són un instrument per reforçar-se o resoldre debilitats davant la competència.

Busca aquell comprador que tingui molta liquidesa i al que la teva empresa li generi moltes sinergies. Si li teva empresa li aporta valor estarà disposat a invertir-hi més.

La puc vendre jo sol o necessito ajuda d’assessors?

El mercat de venda d’empreses és ineficient i poc transparent, no existeix un lloc on tots els possibles compradors i venedors es reuneixin per tancar transaccions. Aquest fet fa que el preu variï considerablement en funció de com es vengui la teva empresa, i de la credibilitat, capacitat i contactes del teu assessor.

Igual que no és recomanable anar a una inspecció Tributària sense un assessor fiscal, tampoc és recomanable vendre la teva empresa sense l’ajuda d’un assessor expert en transaccions.

El procés de vendre una empresa té les seves pròpies regles, no seguir-les influeix en el preu final.

tracking