x

Ens agradaria enviar-te les notificacions per a les últimes notícies i novetats

PERMETRE
NO, GRÀCIES
Compartir
Accedir
Subscriu-te Iniciar sessió
Buscar
DIARI D'ANDORRA DIARI D'ANDORRA DIARI D'ANDORRA
DIARI TV
La Visura

República ciclista

Actualitzada 26/10/2021 a les 06:20
Tanco els ulls cada cop que veig el plafó lluminós penjat sobre la carretera, però el seu missatge em persegueix, insistent, nit i dia. “Mou-te en bici”, em recomana. Cada dia, quatre o cinc o sis vegades. Sí, a tu t’ho dic: “Mou-te en bici.” I hi afegeix una equació que relaciona, en proporció inversa, bicis i emissions, que només aconsegueix que em senti encara una mica més miserable. “Mou-te en bici.” Rau-rau. El tuteig, que és tan aliè als tradicionals usos administratius andorrans, em desconcerta. Potser el funcionari de Mobilitat que programa les consignes als plafons creu que, d’aquesta manera, el missatge arribarà millor al desgraciat destinatari automobilista, que soc jo. Què més voldria, noi, contesto (mentalment, perquè encara no parlo sol). Què més voldria que Andorra fos una feliç república ciclista, poblada per legions d’atlètics Puritos, amb carrils bici escandinaus –que com a mínim són amples (si no vials del tot independents), i no la broma intermitent dels d’aquí. Què més voldria que Andorra la Vella s’assemblés a Copenhaguen i Sant Julià a Amsterdam. Què més voldria que les carreteres del país fessin sempre baixada o, si això no fos possible per les sagrades lleis de la física, si més no planegessin una mica. Què més voldria que la vida tan atabalada que tinc –que tots tenim– es pogués organitzar de manera que hi incorporés la bicicleta de manera lògica i natural. Fins que no arribi aquest idíl·lic estatge, el missatge em sembla l’expressió perfecta d’allò que se’n diu (i fa de mal traduir) el wishful thinking: il·lusions i fum (això sí: de foc d’encenalls, lliure de CO2).
  • #11 Estupidesa supina
    (26/10/21 22:25)

    De veritat que s'ha de ser estupit per per, posar l'enunciat, dels cartellets de mobilitat .

    Respondre
  • #10 Andreu
    (26/10/21 15:32)

    Republicà ciclista de nens grans amb bicicletes de 5.000€ que fan esport a la via publica. A finals d'octubre, i la resta de l'any, Mobilitat aconsellant fer servir la bicicleta. No se en quin país viuen. Tan de bó Andorra permetés utilitzar la bicicleta com a mitja de transport, però ni per orografia, equipaments ni climatologia és “possible“ més enllà de les parròquies baixes. No hi ha lloc per aparcar-les, que seria el primer a fer per facilitar l'ús real de les bicicletes com a mitja de transport real, a l'igual que a la resta de ciutats “bike friendly”. Fer volar coloms i tocar els … 

    Respondre
  • #9 Ester
    (26/10/21 12:22)

    100x100 d'acord amb el Sr. Villaró i la majoria de comentaris. Que més voldríem que semblar Holanda!

    Respondre
  • #8 Rara avis
    (26/10/21 10:53)

    Mai he vist un polític amb bicicleta....

    Respondre
  • #7 ´joan
    (26/10/21 10:48)

    Justa la fusta! Primer cal invertir en infrastructures segures i després fer campanyes de sensibilització... i no al revés. Andorra és territori ciclista pel nombre de ciclistes però està a anys llum del que hauria de ser en infrastructures. De fet, és realment perillós moure's en bici. Menys parlar i més actuar.

    Respondre
  • #6 El pais és el que és
    (26/10/21 09:31)

    La veritable estratègia dels responsables de resoldre aquest despropòsit és precisament passar-nos a nosaltres la pilota i fer sentir culpables als ciutadans mentres ells no paren de generar paperassa farcida d'objectius totalment inassolibles que només  serveix per justificar un munt de sous.

    Respondre
  • #5 J.
    (26/10/21 09:29)

    Exactament el que he pensat també, i soc ciclista ! Pero anar a treballar amb bici, s'ha de ser realista, no es pot fer. Només si vius a la mateixa parròquia, que no plou, que no fa -10 graus, etc...

    Respondre
  • #4 Fins a l'infinit i més enllà
    (26/10/21 08:31)

    Al descontrol total de les bicicletes cal sumar-hi l'arribada dels patinets elèctrics, el trànsit sobredimensionat i la conducció esportiva o agressiva, tot un còctel.

    Respondre
  • #3 Karl
    (26/10/21 08:25)

    Estic totalment d'acor amb tu, Albert. No es pot recomanar agafar la bici amb la situació actual que hi ha dins del pais. Tenim un pais amb infinitat de ports de muntanya que son un plaer pels ciclistes, però aquí s'acaba tot. Si has d'agafar la bici per anar a treballar ... te la jugues, perquè precissament al matí els conductors es quan perden més els nervis i hi ha més risc !!

    Respondre
  • #2 Càspita !
    (26/10/21 07:48)

    Anar amb bicicleta per Andorra és un suïcidi, però que el departament de Mobilitat el fomenti és una perversió, en fi, observarem atònits aquesta estranya societat.

    Respondre
Veure’n més
11
Diari d'Andorra Twitter

Opinions sobre @diariandorra

Envia el teu missatge
HELISA - Gestor de continguts