TALL A la 
CS-310 

Tall a la CS-310 entre Anyós i l'Aldosa a causa d'una esllavissada sense danys personals. El trànsit s'ha desviat pel centre de la Massana

Creat:

Actualitzat:

Andorra és un país de cotxes. Ens agradi o no la realitat és aquesta. Per molt “territori ciclista” que promoguem i molta pedagogia que vulguem fer el vehicle que més es ven i més s’utilitza és el cotxe. I això es tradueix en embussos que es repeteixen dia rere dia i que s’intensifiquen en períodes de vacances amb l’arribada massiva (i benvolguda, encara que després ens queixem de les cues) de visitants.

I aprofito per dir que el problema no és que els andorrans haguem de deixar espai als aparcaments públics per als turistes, com ha dit la cònsol major d’Andorra la Vella, sinó que ve per l’estrambòtica gestió que se’n fa d’aquests des del comú.

L’alt nombre de vehicles que circulen per Andorra també perjudica el nostre entorn amb la quantitat d’emissions contaminants que emeten. Els socialdemòcrates apostem per la sostenibilitat, és una de les nostres “5S”, i creiem que cal trobar actuar amb polítiques valentes.

Fa uns dies el departament de Mobilitat feia pública l’aposta per un pla que es basa en “anar caminant”. A mi no em suposa cap problema perquè sempre vaig a peu, però què solucionarà això als ciutadans de parròquies altes? Res. I si la resposta és “ves-hi en transport públic” només cal veure que les cues ens les mengem igual perquè ni tan sols comptem amb un carril bus que faci que el servei sigui realment ràpid i útil.

Necessitem vehicles de transport col·lectiu més petits perquè ara tenen unes dimensions que sobresurten en moltes de les corbes i suposen un risc per a la resta de conductors; que siguin més sostenibles i tinguin més freqüències (també a la nit) i amb una millor organització de les línies, sobretot a l’hivern. Perquè no pot ser que el dia que neva es col·lapsi tot i els busos triguin hores a recollir passatgers morts de fred, que a més esperen tenir la sort que no vagi ple i que s’aturi. I quan tinguem això assolit, ja mirarem si calen més alternatives.

Només amb una bona xarxa de transport col·lectiu, que ens permeti viatjar confortablement i ràpidament a punts cèntrics del nostre país, aconseguirem que la població deixi el cotxe a casa, amb els avantatges que això suposa per al medi ambient i per a la butxaca dels ciutadans.

tracking