x

Ens agradaria enviar-te les notificacions per a les últimes notícies i novetats

PERMETRE
NO, GRÀCIES
Compartir
Accedir
Subscriu-te Iniciar sessió
Buscar
DIARI D'ANDORRA DIARI D'ANDORRA DIARI D'ANDORRA
DIARI TV
Les set claus

Hijab a les escoles

Actualitzada 30/09/2021 a les 06:06
Segons la Wikipedia, el hijab és un tipus de vel que cobreix el cap i el coll, que les dones musulmanes han de portar des del moment de la primera menstruació en presència d’homes adults que no siguin de la seva família immediata. Ara més que mai el debat de la utilització del hijab a les escoles està de plena actualitat. Hem vist a la premsa que a una menor de religió musulmana que assisteix a una escola d’ensenyança francesa no se li permet portar el hijab a classe, i la família ha decidit denunciar el centre i professors per maltractament per tal que el cas arribi a judicialitzar-se penalment. El debat ideològic està servit. La nena d’onze anys ha deixat d’assistir a classe per aquest motiu, però també el seu germà bessó com una mena de solidaritat amb la germana. La família considera que existeix un tracte discriminatori, fins i tot un maltractament per part de l’escola. Cal recordar que el centre educatiu de referència disposa d’una reglamentació que tampoc permet, entre d’altres, per exemple, portar pantalons curts a classe, i els alumnes que han infringit la norma han estat degudament sancionats sense que en cap cas ningú hagi plantejat l’existència d’un maltractament. Existeix una discriminació o maltractament cap a la jove per part del centre escolar pel fet de fer complir la seva normativa interna? Els pares no han escollit un centre escolar regit per una normativa pròpia del sistema laic de l’ensenyament francès? On comença i on acaba el dret d’un centre a regular de manera col·lectiva sobre les normes de convivència i on comença i acaba el dret individual dels alumnes? Jo lògicament tinc les meves respostes, però prefereixo donar a les preguntes un caràcter retòric per tal que cadascú tingui les seves pròpies conclusions, però el que és clar és que des d’un punt de vista legal, la jurisprudència ja s’ha pronunciat conforme que en cap cas es pot vulnerar el dret fonamental de l’educació dels menors, tal com s’està fent per part de la família, que ha optat per no permetre als menors assistir a l’escola.
  • #9 De peus a terra
    (07/10/21 07:30)

    Mentre i hagi feina: no totes les feines les volen fer altres pels homes...així passa a Catalunya on el nivell d'estudis ha baixar de nivell...que no passi aquí: atenció.

    Respondre
  • #8 Llibertat
    (30/09/21 20:35)

    Creia que la llibertat religiosa era també un dret fonamental. També creia que no era el mateix portar pantalons que portar un vel per motius religiosos. En fi...ja veig que vaig errat. Menys mal que una prestigiosa advocada ens ilustra.

    Respondre
  • #7 Sabel
    (30/09/21 16:52)

    Aixó està passant en tot occident pq som molt demòcrates i respectem mes als musulmans q ells a nosaltres.
    Si anem als seus països bé q ens hem de tapar (les dones) si volem veure les seves mesquites: aixó es diu respecte i no com ells q a tots els llocs q conviuen amb cristians els cremem les seves esglésies.
    Que els preguntin als coptes d'Egipte el que pateixen amb el seu racisme i falta de respecte.
    Racistes són ells mateixos que no volen integrae-se a el lloc on van.

    Respondre
  • #6 Ciutadana1
    (30/09/21 15:58)

    Primera resposta a l'intent calculat de violentació cultural :RETIRADA IMMEDIATA DE TOT AJUT SOCIAL A TOTA DONA QUE VAGI AMB VEL! Veureu con s'acava el tema quan se'ls acabi el xollo pel que venen!!!

    Respondre
  • #5 Ciutadana 1
    (30/09/21 15:05)

    Gemma va dir..
    Els exemples de Cataluña i d'arreu, d'Espanya , SON INTOLERABLES!i damund viuen del cuento de les ajudes!!! Aquí No PODEM CAURE EN AQUEST PARANY!només fa uns anys la gent s'"integrava, les dones no cal ni dir-ho però també els homes Ara, están subvencionats pels pétrodollars, com a forma d'infilteacio sibilina dins d'Europa. Les primeres reaccions europees van ser errònies, però mai és tard per rectificar, a Dinamarca ja han començat amb els ajuts només per gent que treballi a jornada complerta, pero desprès, hem de continuar siguent molt més taxtius i impedint l'intollerancia violenta de la sharia en totes les seves manifestacions. Aquí caixa o faixa: nens a l'escola complint les normes o expulsió del pais. Que vagin a posar merde a casa seva, als seus dictadors i amos.

    Respondre
  • #4 Gemma
    (30/09/21 11:34)

    És un debat que hi ha de ser i hem de tenir clar què volem per Andorra. Per experiència propera dels meus nebots, sé que a Catalunya en algunes escoles amb elevat nombre de pares de religió musulmana s'han hagut de deixar de fer colònies i inclús l'activitat de piscina perquè no hi deixaven anar a les filles. I si la meitat de la classe no hi volia anar, econòmicament no era viable per l'escola tampoc que s'organitzés l'activitat per la resta d'infants... Compte amb això perquè es comença amb una ximpleria i desemboca en negatives a tot. Amb la conseqüent pèrdua d'oportunitats també per tots aquests infants de fer activitats o esports en concret que els beneficiarien en el seu creixement.

    Respondre
  • #3 Josep F
    (30/09/21 11:02)

    Bon article, Eva!

    Respondre
  • #2 Perfecte
    (30/09/21 08:13)

    Un enfocament valent i audaç. En un altre exemple, a Espanya, grups de pares intenten controlar el que d'ideologia s'ensenya a les escoles de manera transversal, amb la peregrina idea que són els seus fills i tenen algun dret sobre ells.
    L'estat és el que ha de dir-nos que aquesta bé i què està malament a les escoles. I si l'estat imposa unes normes, això és raó suficient per tenir-les com a bones. Jutjar la seva bondat és no entendre la naturalesa de la societat de la S. XXI en què allò col·lectiu és el veritable subeto actiu i passiu de les llibertats i així, la família és ja un instrument caduc que va perdre la seva necessitat de ser, i l'individu una peça intercanviable i prescindible.

    Respondre
  • #1 Jose
    (30/09/21 07:43)

    Totalment d'acord Eva, a qui s'hauria de denunciar es als pares per no portar els nens al cole.

    Respondre
9
Diari d'Andorra Twitter

Opinions sobre @diariandorra

Envia el teu missatge
HELISA - Gestor de continguts