x

Ens agradaria enviar-te les notificacions per a les últimes notícies i novetats

PERMETRE
NO, GRÀCIES
Compartir
Accedir
Subscriu-te Iniciar sessió
Buscar
DIARI D'ANDORRA DIARI D'ANDORRA DIARI D'ANDORRA
DIARI TV MUSIK
Les set claus

Trencant estereotips

La moda dona visibilitat als col·lectius vulnerables
Actualitzada 24/09/2021 a les 06:26
Si hi ha una cosa que va quedar patent en la primera jornada de la New York Fashion Week va ser el trencament d’estereotips en un any en què les firmes fast fashion, com COS o Revolve, s’han incorporat per expandir el format see now, buy now entre els assistents. Les joves promeses pel que fa al disseny van ser les encarregades d’inagurar l’esdeveniment aclaparant totes les portades dels mitjans internacionals a causa dels missatges que van llançar al món a través de les seves desfilades.

La marca Collida Estrada, liderada per Hillary Taimur, va iniciar la jornada fent èmfasi en la perfecció de l’antimodel i d’una manera totalment rupturista va voler expressar com entén la moda tot fent servir la seva situació de privilegi i aprofitant el moment d’atenció del focus mediàtic per donar espai a persones de totes les edats i ètnies, persones amb diversitat funcional i gent queer utilitzant-les com a models. Taimur va deixar clar que els avenços són irreversibles i que són les firmes i els dissenyadors independents els que poden canviar tot el que està corrupte en el sistema.

Christian Siriano va ser l’encarregat de prendre el relleu d’aquesta primera jornada reivindicativa, i conegut des que va guanyar Project Runway el seu treball ha estat sempre vinculat a fer visibles les talles grans. Els seus dissenys sempre han sigut transgressors i extravagants i destaquen a l’hora de concebre la moda a través de la inclusió i la diversitat. Siriano va comentar: “Vull que se sàpiga que la meva marca és per a tothom. Hi ha moltes dones increïbles amb talles grans i vull que hi hagi talles per a cadascuna d’elles.”

A continuació Threeasfour va continuar apostant pels missatges socials fent servir per als dissenys de la col·lecció els sis colors de la bandera LGTBIQ tot remarcant que aquests dies més que mai és important recordar que tots som diversos però que estem connectats, sense importar qui som.
  • #2 Junts però no barrejats
    (24/09/21 09:54)

    Que es fomenta la diversitat ideològicament és un fet, la qual cosa no vol dir que sigui natural en termes antropològics, d'altra banda estar connectats, o no, és un assumpte personal.

    Respondre
  • #1 Permetem gairebé totes les diversitats
    (24/09/21 09:36)

    La indústria de la moda, com tota indústria el que busca és vendre.

    Per vendre el carro a què ara cal pujar és de la diversitat i el del "lobby" LGTBI i el Queer.

    ... i aplaudim feliços que una noia no pugui portar una peça de roba perquè marca la seva diversitat religiosa de manera "ostentosa"

    Respondre
2
Diari d'Andorra Twitter

Opinions sobre @diariandorra

Envia el teu missatge
HELISA - Gestor de continguts
© Diari d’Andorra
(Premsa Andorrana) 2005-2023 - C/ Bonaventura Riberaygua, 39, 5è pis - Telèfon : +376 877 477

Col·laboradors:

HELISA - Gestor de continguts