x

Ens agradaria enviar-te les notificacions per a les últimes notícies i novetats

PERMETRE
NO, GRÀCIES
Compartir
Accedir
Subscriu-te Iniciar sessió
Buscar
DIARI D'ANDORRA DIARI D'ANDORRA DIARI D'ANDORRA
DIARI TV
Les set claus

Mobilitat elèctrica?

Mobilitat elèctrica, sí… però cal posar-hi més mitjans
Actualitzada 23/09/2021 a les 06:26
Fa cinc anys, preocupat per la degradació del nostre planeta i l’acceleració del seu escalfament global, i també amb la voluntat de reduir la meva factura de gasolina ja que la meva feina i les meves aficions em porten a fer molts quilòmetres dins d’Andorra, vaig decidir adquirir un vehicle elèctric. Vaig aprofitar el pla Engega del Govern i els seus avantatges: ajuda en la compra del vehicle (que tot i així em va costar prop del doble d’un vehicle de gasoil o gasolina de dimensions semblants), aparcament i recàrrega gratuïts de dues hores en zona blava o en places específiques per a vehicles de tecnologia elèctrica, túnel d’Envalira de franc, possibilitat d’utilitzar el carril bus i altres avantatges que no recordo. I val a dir que estic encantat de la meva adquisició, ja que realment es tracta d’una economia mensual molt significativa (no tinc els costos exactes però l’utilitzo cada dia, faig molta distància al llarg de la setmana i com a molt em costa uns 30 euros d’electricitat per mes). Govern va ser precursor farà ara més de sis anys quan va decidir fomentar la mobilitat elèctrica, i avui en dia el nombre de vehicles que utilitzen aquesta tecnologia, siguin purs o híbrids, posen Andorra al capdavant de molts altres països. Però per fomentar una mobilitat elèctrica que sigui cada vegada més important no s’ha d’abaixar la guàrdia, ni reduir els esforços destinats a atraure nous usuaris, com està passant amb els carregadors instal·lats en punts estratègics del país. En efecte, la seva instal·lació en la via pública (no parlo dels aparcaments privats) no ha seguit el creixement exponencial dels vehicles elèctrics ni el fet que sovint els turistes també els utilitzen, i cal dir que sovint no funcionen o no serveixen segons quin tipus de vehicles (com el recentment instal·lat al carrer de la Unió). Mobilitat elèctrica, sí… però cal posar-hi més mitjans si volem fomentar-la davant d’altres mitjans de transport.
  • #2 Pere Weis
    (23/09/21 10:49)

    continuació del missatge anterior: Vist l'esforç que està fent el govern caldria ampliar l'oferta d'estacions de carrega. No hi ha cap empresa extranjera que pugui venir ? Es exclusiva de FEDA ? No tenim cap carregador superradid.... Jo mateix fa 15 mesos que condueixo cotxe 100 % electric, l'estalvi es considerable encara que el cost de compra del cotxe (inclòs amb l'ajuda del govern) sigui superior al cotxe de combustión interna.

    Respondre
  • #1 Pere Weis
    (23/09/21 10:45)

    Completament d'acord amb tu Gregori. La mobilitat electrica ara per ara només funciona si tens un carregador (wallbox) a casa teva. Si dépens de les instal lacions a nivel nacional et pots trobar molt sovint que estan ocupades (que es lo mes normal) i pitjor que no estiguin operatius. Vist l'esforç

    Respondre
2
Diari d'Andorra Twitter

Opinions sobre @diariandorra

Envia el teu missatge
HELISA - Gestor de continguts
© Diari d’Andorra
(Premsa Andorrana) 2005-2021 - C/ Bonaventura Riberaygua, 39, 5è pis - Telèfon : +376 877 477

Col·laboradors:

HELISA - Gestor de continguts