Creat:

Actualitzat:

Es diu que la cultura empresarial és el conjunt de normes, valors, suposicions, creences, formes d’actuar, pensar i sentir d’una organització. Al meu entendre, el que l’empresa escriu en els seus documents d’estratègia, al seu web o en les seves memòries, no és el seu core o ànima. La veritable cultura respon als hàbits i comportaments que totes les persones que la conformen adquireixen en el dia a dia. La cultura empresarial és la manera en la qual tots els seus integrants es comporten dia a dia. Perquè una empresa sigui estimada pel mercat, primer ha de ser estimada pels seus col·laboradors. És possible que passi d’una altra manera? Difícil. L’orgull de pertinença, de sentir els colors, de suar la samarreta, és molt important per tal que una empresa sigui referent en qualsevol sector. Tota organització té una cultura, una forma de fer les coses que es va adquirint al llarg del temps. Amb els seus pros i contres, però en definitiva cultura. Quan les persones no sintonitzen amb ella, només és possible estar enmig del gran grup, sense personalitat definida i sense gaires possibilitats d’èxit. I què es requereix per aconseguir aquesta plena implicació? Confiança: Les cultures d’empresa d’èxit demostren uns alts nivells de confiança tant a l’escala vertical com a l’horitzontal. Responsabilitat i empowerment: Els treballadors de les companyies amb grans cultures organitzacionals disposen del suport i el respecte de l’empresa per poder desenvolupar les seves funcions de forma autònoma, mentre que l’organització també es fa responsable de complir les seves promeses. Transparència: En les cultures d’empresa d’èxit no hi ha secrets i qualsevol membre de l’organització pot accedir a la immensa majoria de la informació corporativa. Integritat: La Direcció ha de demostrar en cada acte i decisió que els valors que defensa en l’àmbit teòric tenen la seva aplicació pràctica independentment de les circumstàncies. Una empresa excel·lent es forja de dins cap a fora, no al revés.

tracking