Creat:

Actualitzat:

Ens remuntem ara fa nou anys quan es va informar de la necessitat d’un heliport internacional per part de l’executiu, necessitat imperativa després d’una crisi pandèmica. Ja és història del nostre país la plataforma antiheliport del Patapou, la dels veïns de la Comella recollint signatures i la plataforma ciutadana antiheliport de les Tresoles, plataforma amb la qual vam impulsar, mitjançant el comitè de L’A d’Escaldes-Engordany, una reunió de poble que va ser la punteta final perquè el projecte Tresoles fos història.

De llavors ençà, Govern ha après la lliçó, la nova ubicació i pot ser l’últim tret que es tenia, hauria de complir uns requisits si no volien el quart fiasco heliportuari. De mans del ministre Gallardo es va demanar les millors ubicacions, sempre amb secret d’estat... cribratge... i dues finalistes, Beixalis, situat a un hipotètic cèntric geogràfic del país, i els terrenys de la Caubella, a l’estació de Pal, opció guanyadora i que compta amb bons accessos rodats, infraestructures complementàries ja realitzades, un telecabina en ús que et porta al centre massanenc i un segon giny que, prèvia consulta popular massanenca, et facilitarà l’arribada al centre d’Andorra en 20 minuts passant pel panoràmic pic de Carroi. Les dues opcions teníem en comú una pista FATO llarga de rodatge, bé!, diverses rutes d’aproximacions dels vols, bé!, i l’absència habitatges propers, molt bé!, tot el contrari dels projectes Patapou, Comella, Tresoles, tots amb pressupostos elevadíssims a càrrec de Govern, lluny dels 4 milions privats estimats per la ubicació a la Caubella, molt, molt bé!

El liberalisme facilitarà als privats poder gestionar un heliport internacional andorrà mitjançat concurs públic amb tres línies de negoci, vols panoràmics, línies internacionals i rescats d’emergència.

Semblaria que la fumata blanca estaria sortint de la seu del Govern. Habemus heliport internacional!

tracking