x

Ens agradaria enviar-te les notificacions per a les últimes notícies i novetats

PERMETRE
NO, GRÀCIES
Compartir
Accedir
Subscriu-te Iniciar sessió
Buscar
DIARI D'ANDORRA DIARI D'ANDORRA DIARI D'ANDORRA
DIARI TV
La seca, la meca i...

Arc de Sant Martí

Actualitzada 06/07/2021 a les 06:12
Jo em pensava que els conceptes de sexe i de gènere eren equivalents. Si ens plantegem entendre i comprendre una de les últimes lleis votades a Espanya, el meu imaginari s’estavella en mil trossos. Dins del col·lectiu LGTBI, on per definició i amb tota llibertat hi tenen cabuda tot tipus d’individus, practicant relacions personals i comportaments sexuals lluny dels heterosexuals, s’han ultrapassat i es defineixen en el catàleg legal “les persones trans no binàries, que no s’identifiquen ni com a dona ni com a home, la identitat de gènere, que pot o no correspondre amb la identitat basada en el sexe al néixer, l’autodeterminació del gènere, que és el reconeixement de la pròpia identitat de gènere, lliurement manifestada, la intersexualitat, que és una presència de característiques orgàniques d’ambdós sexes en un mateix, la violència intragènere, que és la violència domèstica que es dona, en el si de relacions afectives i/o sexuals entre persones del mateix gènere, el cisgènere, que defineix als individus quina identitat de gènere no correspon al seu fenotip sexual, la progenitora gestant, que és una viuda, la cònjuge gestant, que seria una mare”. Em preocupa que aquest vocabulari legal retorçat pugui aterrar algun dia a Andorra. Penso que la sexualitat de les persones no ha de requerir el reconeixement dels altres, i que cadascú la practiqui a l’esfera privada sense el neguit que l’entenguin. Alguns, però, insisteixen a expressar-se en una desfilada Pride. A mi no m’amoïna gens, sempre que no s’alterin els elements urbans normatius com, per exemple, un pas de vianants!
  • #9 LGTBIQ+ y dos huevos
    (06/07/21 18:45)

    La Comunitat de Madrid obre expedient a un professor de biologia, Jesús Barron, de l'IES Complutense d'Alcalá d'Henares, per dir que només hi ha dos sexes.
    Interessant llegir la notícia buscant a google.

    I hi ha moltes més .... El 2017 van apedregar un autobus, van prohibir la seva marxa i van sancionar als seus organitzadors per portar retolat en el costat "els nens tenen penis, les nenes tenen vulva. Que no t'enganyin".

    Al Lycee Comte de Foix, es va animar als nois a acudir amb faldilles a el centre per fomentar no sé sap exactament que ...

    La dictadura del pensament únic ja està aqui.

    Respondre
  • #8 DiscrepAnd
    (06/07/21 16:46)

    La batalla terminològica, fonament de la cultural i ja guanyada pel grup de pressió autodenominat LGTBIQ +, per incompareixença d'una altra part.
    I és que per vergonya a no semblar bastant obert, no ens atrevim tan sols a discutir les idees que ens venen com a veritats.

    I tal ideologia, ja convertida en doctrina, passa a ser el fonament en què el sistema d'ensenyament regular per educar als nostres fills. Sense possible intervenció en un altre sentit pels pares o per part d'ensenyants que no combreguen amb la dictrina.

    Un altre manament de la nova religió.

    Respondre
  • #7 Rainbow Land
    (06/07/21 15:05)

    L'aliança homosexualisme-feminisme de gènere, va començar a caminar de la mà de les fundacions Ford i Rockefeller, és a dir, l'ultracapitalisme, perquè serà?

    Respondre
  • #6 Eduard López Mirmi
    (06/07/21 13:25)

    Bon dia Senyor Ferran Porta, fa dies (penso que des de que vaig nèixer) que he sortit de l'armari del segle XV. Penso que no m'he fet entendre per vostè: Com no pot ser d'una altra manera respecto profundament a les pesones que pensen i actuen diferent de mi (en aquest cas en matèria sexual), d'això s'en diu educació, urbanitat i tolerància. No m'hi poso i ho concebeixo de la manera més natural del món. Sí que penso que les lleis podemites que s'han implementat a Espanya i que en faig un tast en l'escrit, no m'atreuen. Penso també (ho sento és el que penso) que no cal fer ostentació de la naturalesa sexual de cadascú. Seria un lema adequat "Viu i deixa viure". Gràcies per comentar.

    Respondre
  • #5 Eduard López Mirmi
    (06/07/21 10:09)

    Olivier Bracque va dir..
    Bon dia Olivier, personalment no em molesta aquest "maquillatge" en un pas de vianants, el problema podria sorgir, en cas d'accident, a les sales de la Batllia, on es posen en relleu la normativa, els reglaments i les lleis... O no estem en un Estat de Dret? Els tatuatges? Res a veure... de fet sempre he considerat la iniciativa de CC anacrònica i invasiva!

    Respondre
  • #4 Ferran Porta
    (06/07/21 08:53)

    Amb tots els respectes per a l'autor: surtiu de l'armari (l'armari del segle XV, vull dir) i conegueu el món on viviu. Parleu amb gent diferent de vos però feu-ho amb la ment oberta, amb interès per conèixer realitats diferents de les que viviu dins del vostre armari. I sobretot no tingueu por: les realitats dels altres no afectaran la vostra. Salutacions i ànim.

    Respondre
  • #3 Olivier Bracque
    (06/07/21 08:34)

    Bon dia,
    Dins una societat ideal, no hauríem de legislar per acceptar les diferències entre nosaltres. Per disgracia no és el cas i hem de lluitar per que totes les persones tinguin els mateixos drets. No tenir aquestes lleis pot significar dues coses, o estem una societat avançada, oberta, amb reconeixement de les différenciés, i un pas de vianants de color no molesta a ningú, o estem una societat retrógrada que és capaç de legislar per prohibir un semple tatuatge.

    Respondre
  • #2 Haters random
    (06/07/21 07:33)

    Un article molt encertat en el context d'agressions al teu país veí. #etfelicitofill

    Respondre
  • #1 Ernest
    (06/07/21 07:22)

    Celebro que el teu imaginari s'estavelli, a veure si quan es recomposa s'ha actualitzat a la versió S.XXI.

    Respondre
9
Diari d'Andorra Twitter

Opinions sobre @diariandorra

Envia el teu missatge
HELISA - Gestor de continguts