x

Ens agradaria enviar-te les notificacions per a les últimes notícies i novetats

PERMETRE
NO, GRÀCIES
Compartir
Accedir
Subscriu-te Iniciar sessió
Buscar
DIARI D'ANDORRA DIARI D'ANDORRA DIARI D'ANDORRA
DIARI TV MUSIK
Foc i lloc

Queixar-se

Actualitzada 05/07/2021 a les 10:35
Últimament molta gent es queixa per tot. Res els agrada. Si es fa, perquè es fa, i si no es fa, perquè no es fa.

La qüestió és queixar-se per tot.

Aquesta és la tònica que ha adoptat una part dels ciutadans.

I no dic que no calgui queixar-se del que considerem que no funciona. Però potser s’ha agafat embranzida i arriba un moment que es pren com a costum que no els agradi res.

I no sempre tot és negatiu. A vegades hem de saber separar el que a nosaltres ens agrada, i el que pot ser convenient per a un col·lectiu o per a la societat.

Això no sempre va de la mà. Hi ha coses que jo no faria, o decisions que jo no prendria, però que ho facin els altres no vol dir que estiguin mal fetes o incorrectes, o no valguin per a res.

I en les decisions que poden prendre els responsables de les diferents institucions passa el mateix. Segurament la nostra decisió seria diferent. Això vol dir millor? Sincerament ho dubto. Moltes vegades la manca d’informació fa que ens pensem que les coses són més fàcils del que realment són, i la realitat és que són molt més complexes i complicades, i que limiten molt la capacitat d’actuació.

Però quan tanta gent actua així, la queixa mostra alguna cosa més. Quan una persona es queixa per tot pot mostrar ser una persona insatisfeta, que no ha estat capaç de trobar el sentit positiu de la vida, i de gaudir-la. Altres cops pot mostrar un hàbit que sol ser heretat generalment de la família o persones properes. També pot ser mostra d’un egocentrisme, en el qual es considera que la seva valoració i actuació és l’única correcta, i no existeix cap altra alternativa, i tot el que decideixin els altres sempre és equivocat. En aquest cas es mostra una falta d’empatia.

O potser són ganes de cridar l’atenció? Qui sap. O potser té un efecte contagiós envers a d’altres persones.

El problema no és la queixa en si. El problema són les conseqüències negatives de les queixes contínues. Quan s’entra en un cercle de queixes constants, l’estat d’ànim es torna negatiu, es genera mal ambient a l’entorn, provoca cansament dels éssers estimats, ens converteix en persones passives si la queixa no va acompanyada d’una proposta en positiu, i ens impedeix aprendre noves formes d’afrontar els problemes.

Cal transformar la queixa en solucions.
En definitiva, la queixa constant fa mal al que la fa i als altres també.
  • #9 Talaia
    (06/07/21 15:50)

    Empàtica 0,000 ! Soberbia sense límits. I ens governa gent que pensa així... Estem ben fotuts.
    Cal modificar profundament el dret a vot.

    Respondre
  • #8 estevet
    (05/07/21 17:01)

    Vull creure que la Sra. Bonet es refereix més aviat a una actitud de cara a la vida en l'àmbit personal que no pas a les frustracions generades pels afers públics.

    Sí, hi ha un munt de coses que ens preocupen i ens desagraden però no les hauríem de deixar podrir-nos la vida. Que no sempre hi han solucions fàcils? Cert. Que no som capaços d'introspecció per assumir les nostres decisions i acceptar les conseqüències? De ben segur. Que canviar per adaptar-nos és complicat? Seguríssim. Que som uns tafaners nats i que ens agrada xafardejar i criticar? És un tret cultural dels llatins.

    Potser, pel nostre bé, hauríem d'aplicar la pregària de la serenitat, també coneguda com a pregària dels alcohòlics anònims:
    Senyor, concedeix-me la serenitat
    per acceptar tot allò que no puc canviar, el coratge per canviar el que puc canviar
    i la saviesa per entendre la diferència.

    Respondre
  • #7 Sinquede
    (05/07/21 16:52)

    S'ha de tenir poca vergonya, si. Molt poca o cap.
    "S'ha agafat embranzida"? Qué vol dir? Que perilla alguna posició econòmico-social d'algun "intocable"?
    "Pot ser convenient per a un col·lectiu"? Qué vol dir? Que un col.lectiu de privilegiats se sent amenaçat i no els és convenient que la gent es queixi?
    "Ganes de cridar l'atenció"? Qué vol dir? Quan els ciutadans criden l'atenció dels que governen, aquests hans de prestar-hi tota l'atenció necessària i no mirar-se el melic.
    "si la queixa no va acompanyada d'una proposta en positiu"? Què vol dir? Vol una proposta en positiu? Canvi de governants. Aquests només han demostrat que la gent els importa un rave i que només miren pels seus interessos. Ja n'hi ha prou d'enganyar i mentir. Ja està bé!
    I disculpi "sa senyoria" si el "populatxo" li ha causat una molèstia insuportable en el seu còmode estil de vida. Avui potser no podrà fer migdiada de preocupada que estarà. Potser haurà d'anar a fer-se algun massatge desestressant.

    Respondre
  • #6 Nyap
    (05/07/21 15:22)

    Una altra papallona que creu que tot son flors.
    Si la gent es queixa de tot potser és perque no els hi agrada res del que es fa.
    Si la gent no porposa alternatives, potser és perque no se senten escoltades i perque els de sempre tiren pel dret i fan i desfan com volen.

    Ah no, esperi, ja ho he vist... els ciutadans son tots uns amargats!

    Respondre
  • #5 pasamonte
    (05/07/21 15:18)

    Parla sobre les queixes i sobre les conseqüències i sobre les persones que es queixen però deliberadament omet parlar de les causes, de per què la gent es queixa. Com es nota i molt el seu pas per la politica: no actuar sobre les causes (exigeix idees clares, decissió i valentia i comporta un cost personal i en vots) i actuar sobre els efectes, cosa que no resol els problemes sino que els agreuja.

    Respondre
  • #4 Malbo
    (05/07/21 15:01)

    Segurament la seva opinió és compartida per alguns de la seva corda. Sense escrúpols.
    .
    Ens està deixant molt clar que els ciutadans es queixen perque no saben gaudir de la vida. Per costum familiar i perque són uns egocentristes.
    .
    La Sra. Bonet no toca de peus a terra. Viu en un món de fantasia on el seu argument "familiar" si que l'ha col.locat a ella en un nivell des d'on mirar per sobre a la resta de mortals.
    .
    La Sra. Bonet hauria de fer-s'ho mirar i, ja que parla d'empatia, posar-se en la pell d'aquells que han de triar cada mes entre menjar, o pagar la llum, o pagar el lloguer, o pagar els estudis de la canalla, entre altres obligacions. D'això se'n diu estar amb la corda al coll, i per això es queixa la gent.
    .
    Ella, mentrestant, si que va gaudint de la vida. A costa del que la resta de la gent pateix cada dia.
    S'ha de tenir poca vergonya, senyora!

    Respondre
  • #3 Dret a picar de peus
    (05/07/21 14:36)

    La hipocresia polític-ideològica és tant o més perillosa que la hipocresia religiosa, ja que porta a la desconfiança cap als polítics i desencadena una espiral de menyspreu cap a la classe política, econòmica i social, no tingui el menor dupte, les queixes aniràn en augment.

    Respondre
  • #2 peis peis
    (05/07/21 11:03)

    molt il.lustre membre de la casta superior, dels imortals que  renya amb superioritat els mindundis, els mortals, els inferiors. s´ha equivocat de pais, em sembla, pensa que esta a korea del nort????dexi que li explici molt il.lustre ésser superior que és vostè:
    1 -si no feu em queixo, logicament
    2 - i si feu algo, 99% ho feu malament, per tant EM QUEIXARE fins que Jo VULGUI, faltaria més:
    - the cloud 4 millions em queixo
    - pasarel.la que no utilitza ningu per 7cents mil em queixo
    - rotondes de 1 milio em queixo
    - concursos anul.lats per la justicia em queixo
    - jardinera a sant julia de 4cents mil (de fa 2 anys que despres vau treure d´un dia a l´altre) em queixo
    - estudis i informes inutils i repetits em queixo
    - gran cirque du solei em queixo
    - parkings tancats em queixo
    - organitzar competitions amb 1,5 milions on venen 2 mil persones, em queixo- naturlandia em queixo
    - un quimic a finances em queixo
    - l´altre abans de ell..em queixo
    - entxufar amiguets em queixo

    Respondre
  • #1 F.Lopez
    (05/07/21 10:34)

    És de tenir molt poca vergonya el qué diu aquesta Sra. Així que la gent es queixa perque no sap gaudir de la vida, és egocentrista per causes genètiques i perque els que manen s'equivoquen. Bon anàlisi per part de qui no ha de preocupar-se per les minúcies del dia a dia. De qui cobra generosament els diners dels ciutadans que paguen mentre no poden fer front a altres necessitats bàsiques. De qui es creu una "pota negra" entre la resta de mortals. Senyora Bonet, vosté és ofensiva i hauria de retractar-se d'aquesta opinió tan malèvola i frívola, i demanar disculpes a tots aquells als que ofen amb les seves paraules. I mostrar aquesta empatia de la que parla però de la que manca.

    Respondre
9
Diari d'Andorra Twitter

Opinions sobre @diariandorra

Envia el teu missatge
HELISA - Gestor de continguts