x

Ens agradaria enviar-te les notificacions per a les últimes notícies i novetats

PERMETRE
NO, GRÀCIES
Compartir
Accedir
Subscriu-te Iniciar sessió
Buscar
DIARI D'ANDORRA DIARI D'ANDORRA DIARI D'ANDORRA
DIARI TV
Les set claus

Lliure circulació

Sempre he pensat que això constitueix una línia vermella infranquejable
Actualitzada 16/05/2021 a les 06:30
Els tecnòcrates de la UE ens reben tal com robots a Brussel·les, amb un document generalista on s’engloba tot el cabal comunitari que segons ells, per descomptat, hauríem d’aprovar i d’assolir disciplinadament. Tenim clar també que es tracta d’un document de màxims, sotmès a transaccions amb els imponderables d’estira-i-arronsa. Aquesta negociació s’estructura i es desenvolupa per temàtiques i per etapes. Ara sembla que toca parlar de la lliure circulació de persones dins de tota la geografia europea. No és un detall menor, ja que estaríem parlant d’admetre una liberalització de l’arribada i establiment dels ciutadans comunitaris, entrar o no de ple a la Schengen Area. Sempre he pensat que això constitueix una línia vermella infranquejable, ja que Andorra ha de mantenir les seves competències i el control absolut en matèria d’immigració, residència i treball, conservant el sistema de quotes arbitràries. No podem permetre empassar-nos la gestió indiscriminada de 500 milions de persones potencials, ens mancarien i malbarataríem recursos, també en detriment d’un segell diferencial que ens caracteritza i que és la seguretat. Que no se’m mal interpreti, ja que els andorrans tenim molt clar que hem de fer passos decidits vers un acompliment dels deures socials. No obstant això, aquest neguit ha de ser compatible amb la sostenibilitat de l’Estat, i aquí és on els números no quadrarien amb una permeabilitat de màniga ampla. La delegació andorrana, abans de viatjar a Brussel·les, acostuma a debatre, convocant actors i operadors de la societat que el govern considera representatius. No soc un fan eufòric del sistema suís en qüestions de participació ciutadana, tot i que, abans d’abordar qualsevol negociació, penso que caldria apel·lar a la democràcia participativa amb la convocatòria de diversos referèndums sectorials, i això abans de confrontar-se amb els homes de negre, de qui no cal esperar cap favor.
  • #13 Sempre ha sigut aixi
    (16/05/21 20:54)

    Kiko va dir..
    Al llarg de l historia sempre ha sigut aixi, quan hi ha massa llibertat es vol mes seguretat, quan hi ha una seguretat , troves a faltar la llibertat, es la condicio de l esser huma

    Respondre
  • #12 Fantasma
    (16/05/21 20:21)

    Com diu molt bé la Macarena:
    "Els andorrans tenim molt clar que hem de fer passos decidits vers un acompliment dels deures socials." Aquest "tenim molt clar" pot ser el millor acudit del mes."
    És un molt bon acudit, però també és una fantasmada a la que ens té acostumats en Eduard López i els neoliberals que ens malgovernen!

    Respondre
  • #11 Kiko
    (16/05/21 14:42)

    El kiko el el celio... va dir..
    Tu no valores lo bé que estem ! Espero que no canvi, pel be de tothom... Som uns privilegiats , t' ho dic en serio !

    Respondre
  • #10 Pere lo transparent
    (16/05/21 14:35)

    Castellano Comunero va dir..
    Si vols estar exposat a que et robin , segrestin o violin a les teves filles, segueix pensant així...

    Respondre
  • #9 Castellano Comunero
    (16/05/21 14:11)

    Ahhh !!! El liberalisme a mida. “ No-lliure circulació “.

    Respondre
  • #8 Paula
    (16/05/21 13:58)

    Bon escrit! Només pel fet de gosar tractar un tema tabú com la "lliure circulació",una immigració que actualment sembla més una invasió. Aquestes polítiques migratòries ja creen déficits exponencials, problemes amb delinqüència i seguretat en països com França o Espanya, imagineu-vos els estralls que pot provocar en un país com Andorra.

    Respondre
  • #7 El dissident incòmode
    (16/05/21 11:58)

    Abans de negociar amb la UE, calia haver demanat a la ciutadania.
    Qui són els polítics, amb abstencions del 50%, per decidir per nosaltres?.

    Primer consulta, després negocia i en acabar, referenda o aprova.

    Ja n'hi ha prou de governar només pels del club!.

    Respondre
  • #6 El kiko el el celio...
    (16/05/21 11:42)

  • #5 juantutri
    (16/05/21 10:46)

    Normal que no li agradi la democràcia participativa. Imagini que els usuaris obligats d'un servei de primera necesitat votessim la direccio i administracio de la societat concessionaria de dit servei públic i liquid. Eh que es millor el sistema de "quotes arbitràries", sobre tot a noivells particulars?

    Respondre
  • #4 Josep
    (16/05/21 09:42)

    Referendum ja abans cap negociacio , senzill : voleu que el Princpat d Andorra estableixi negociacions amb la UE amb l objectiu d assolir un acord d associacio ? Si o No ? 
    Resposta clara : No ! 

    Respondre
Veure’n més
13
Diari d'Andorra Twitter

Opinions sobre @diariandorra

Envia el teu missatge
HELISA - Gestor de continguts