x

Ens agradaria enviar-te les notificacions per a les últimes notícies i novetats

PERMETRE
NO, GRÀCIES
Compartir
Accedir
Subscriu-te Iniciar sessió
Buscar
DIARI D'ANDORRA DIARI D'ANDORRA DIARI D'ANDORRA
DIARI TV MUSIK
La seca, la meca i...

Bonificació i pàrquings

Actualitzada 11/05/2021 a les 21:27
“El Govern planteja apujar els preus dels pàrquings per reduir el trànsit.” O sigui, pretenen que la primera hora (o mitja hora, segons els comuns) ja no sigui gratuïta, traslladant aquesta qüestió als comuns. Per sort a Encamp, la Massana, Canillo i Escaldes ja han dit que no. Quina aberració és aquesta? De quina ment privilegiada ha sortit la idea? Què té a veure el trànsit amb la comoditat de poder aparcar gratuïtament per fer els encàrrecs o les petites compres? Potser prefereixen que deixem els vehicles mal aparcats i tenir la possibilitat de sancionar? Tal com estan les coses a Andorra, amb l’eliminació d’aparcament a la via pública, amb l’eliminació de zones d’aparcament, no és aquesta la solució. Això és penalitzar per anar a fer tràmits a llocs diversos. Els aparcaments no es fan servir per plaer.

La solució potser és millorar la xarxa de transport públic, reduir el preu del bus... He vist i constatat absurditats però com aquesta potser no encara. Això es anar en contra del comerç i en contra de la comoditat dels automobilistes. Intentar cobrar una hora d’aparcament per anar a fer un tràmit o una petita compra és igual que robar. Des de Mobilitat diuen que l’objectiu no és castigar els conductors... Jo no ho veig així. El que s’hauria de fer és reduir el preu a partir de la primera hora (tal com pretén també l’agència de Mobilitat), però sense tocar la gratuïtat de la primera hora (o mitja hora), potser d’aquesta manera deixaríem els nostres vehicles més estona a l’aparcament i no ens preocuparíem tant de treure el vehicle abans que ens caigui una hora suplementària.
  • #3 Lluïssa
    (12/05/21 09:33)

    Potser que comencin per suprimiraquests airbusos que han adaptat recentment i que amb prou feines fan les rotondes. Busos més petits estil clípols, i amb més freqüència, això és el que s'ha de fer per començar. Abaixar el preu del transport públic i dels aparcaments, per fomentar la mobilitat a peu. Sincerament no entenc qui pensa aquestes idees quan son de primer de mobilitat.

    Respondre
  • #2 Eduard López Mirmi
    (12/05/21 08:54)

    Bon dia Miquel, tens tota la raó. A la primera classe del primer curs de la Diplomatura de Mobilitat i Seguretat viària, ja t'inculquen la necessitat dels aparcaments. Però, a part és de sentit comú. Si volem pacificar el trànsit, cal començar per instaurar un transport col.lectiu com Deu mana, freqüent, segregat, segur i distribuit per tota la geografia. La proposta del Departament de Mobilitat em fa pensar en allò de "matar tots els gossos per eliminar la ràbia".

    Respondre
  • #1 Xavier
    (12/05/21 08:13)

    Que mal pensat que ets. Si el nostre Govern ho diu segur que es el millor i que ho fan amb la millor intenció ... sort en tenim de tenir un Govern de gent tant competent i interessada en el bé comú ... el que no entenc es que si son tan bons i tot ho fan be, per que estem tan malament? 

    Respondre
3
Diari d'Andorra Twitter

Opinions sobre @diariandorra

Envia el teu missatge
HELISA - Gestor de continguts
© Diari d’Andorra
(Premsa Andorrana) 2005-2024 - C/ Bonaventura Riberaygua, 39, 5è pis - Telèfon : +376 877 477

Col·laboradors:

HELISA - Gestor de continguts