Ens agradaria enviar-te les notificacions per a les últimes notícies i novetats
Manel va dir..
El tereferic es una tonteria, l aeroport depen de la vialitat però no ho apostaria tan, ja tenim el de la seu. Però el tren es nesesari. Una bina comunicació aporta inversió extrangera inla nesesitem per el desenvolupament economic. Empreses, mitjenes industries, oficines, etc etc. Això es la verdadera riquesa. Si volem una població amb sous dignes això es la via on em d anar i no el turisme que no aporta res, soalment millons de turistes que venen aqui a embrutar la montanya, a fer cues i omplir la capital de gent abarotar.
Si si, un discurs molt poetic i etc. Però torna del cel siusplau. Estem en estancament economic i asobre perden punts en lo que respecte el PIB per capita. Si volem pogres economic es nesesari un tren com a minim i una liberització de la economia per atraure empreses. Andorra pot ser un país ric amb oportunitats per a tots i dexar de dependre del turisme que no aporta riquesa a la gent. La majoria de gent que treballa al sector cobra el salari minim mentres que a una empresa o fabrica cobraria molt milló. Portem a andorra la verdadera riquesa i evitar a l hora trencar amb la natura. Tenim exemples i un es Liensehestein, que tenen tren i fabriques i tenen un pib per capita de 160mil contra 40mil d andorra, una vergonya! Aqui voleu grans sous sense tenir empreses i inversió extrangera i tenin idees utopiques i socialistes.
Respondre
Molt bon article Jordi.
Molts andorrans no volem l'aeroport. No es farà.
Benvinguda la bona reflexió. Toques de peus al terra. Bravo.
SIMO va dir..
No ho entenc.Precisament Andorra s,ha mantingut com a tal justament per ser un lloc aïllat i dependent (de dos coprínceps)
Apreciat Jordi Pasqües, si em permets voldria fer una breu correcció al títol del teu escrit d'avui al DA. – LA TRIBUNA...
Sense tren ni aeroport Andorra també..... continuarà sent el que es....,
un dependent com en aquest cas dels capricis de la Generalitat.
En part puc entendre el teu “punt de vista” tenint en compte que ets originari del (Alt Urgell) per ser mes precís d' Oliana, pero per no entrar amb altres detalls, sols afegir que no compateixo pero si entenc el veritable objectiu que busques amb el contingut del teu article.
Que construeixin l'aeroport, fassin arribar el tren, instal·lin telefèrics a cada pic emblemàtic, i a veure si així s'acaba arruïnant econòmicament i mediambientalment el Principat. Llavors ja veurem com actuen els megapatriotes-potanegra del peís. Veurem els quins desapareixen cap a altres latituds amb la butxaca plena, i els quins és quedan per mirar d'arreglar el desastre!
RespondreLa solució passa per tenir un tren que, via La Seu O l'Joamb Puigcerdà O La Guingueta. Però poseu-vos-hi ja. Prou estudis, prou xerrameca. Facta non verba.
Respondre
Portem més de 10 anys discutint a on construir un heliport nacional que ningú vol a la vora de casa. I ara, desde fa un any, algun il·luminat ens insisteix amb el projecte d'un aeroport al Grau Roig.
Més enllà de la pertinència d'aquest projecte, del seu preu final, de qui i com ho pagarà, de la seva importància, algú a pensat en el seu impacte mediambiental? Imagina algú de la contaminació generada per l'aproximació, aterratge, i/o enlairament d'un avió? I això sense tenir en compte el sorroll que pot arribar a provocar. I més tenint en compte que segons el famós vídeo de la simulació es tractaria d'un A320!!!
Quins turistes transportarà aquest avió? Quin voldrà venir al Principat a escoltar soroll ensordidor i respirar gasos d'escapament de reactors d'avió?
En fí, un cop més veiem "la folie des grandeurs" en versió andorrana.
Tant de bó no acabem consumin-nos en la foguera de les vanitats!
L'amic George em diu que et feliciti tan bon punt arribi a casa. " Ja era hora que algú del teu talent i de la teva talla parlés com ho vas fer tocant de peus a terra. Pocs romanços . De cara al gra. Queda dit. Enhorabona Jordi!
Respondre