x

Ens agradaria enviar-te les notificacions per a les últimes notícies i novetats

PERMETRE
NO, GRÀCIES
Compartir
Accedir
Subscriu-te Iniciar sessió
Buscar
DIARI D'ANDORRA DIARI D'ANDORRA DIARI D'ANDORRA
DIARI TV MUSIK
Foc i lloc

Carroi, la fugida cap endavant

Actualitzada 23/03/2021 a les 06:11
Els comuns de la capital i la Massana han aprovat el plec de bases per al concurs del telefèric del pic de Carroi que obrirà una nova porta d’entrada a l’estació de Pal. En opinió dels responsables comunals, el projecte és un pas per guanyar atractiu turístic de primer nivell; també argumenten que la capital esdevindrà peu de pista i que dinamitzarà la Massana. Sembla aquest un llenguatge d’una altra època, més propi del segle passat quan els beneficis econòmics s’anteposaven als del medi ambient. La política turística del més, iniciada a la dècada dels seixanta, continua impregnant decisions que no mesuren les conseqüències a llarg termini. El projecte de Carroi, que va ser concebut ja fa més de quinze anys, és una aposta que s’alinea amb un model basat en el turisme de masses i orientat a l’esquí, una activitat que té un futur incert davant el canvi climàtic.

Arribar amb telefèric al pic de Carroi no és tan sols un projecte parroquial, ja que afecta el conjunt del país, amb defensors i detractors; mentre el Govern s’ha compromès a fer-li costat, un ampli sector de la societat el rebutja per tenir un clar impacte ambiental. El projecte no queda legitimat amb quatre frases aparentment ben construïdes que no revelen els autèntics objectius; cal explicar tots els aspectes vinculats al telefèric. Mentre que Andorra aspira a potenciar el sector hoteler i comercial, no s’intueix el benefici que pugui obtenir la Massana quan es redueixi el flux de turistes a través de la localitat. Criden molt l’atenció les inversions en aquesta mena de projectes que busquen afavorir l’afluència dels turistes catalans, que cada vegada faran estades més curtes per tenir més a prop el parc temàtic en què, malauradament, s’ha convertit Andorra.

No és prudent que les grans inversions continuïn orientades a potenciar el turisme de masses; es necessita diversificar l’economia nacional per sortir del monocultiu turístic. La política turística del país està mancada de criteris de sostenibilitat que exigeixen de la participació local. Guanyar unes eleccions no atorga un xec en blanc per prendre decisions que afecten el territori. Si Carroi és tan positiu, no s’ha de témer el resultat d’una consulta popular, però és trist que els que creuen que s’hi han d’oposar s’abstinguin.
  • #14 Xavier
    (26/03/21 16:09)

    És trist, que algú escrigui un article i sigui molt subjectiva, i intenti que tothom pensi com ella.  Però una consulta popular és una cosa que s'ha de fer en tots els casos, no només quan interessi, perquè a mi ningú em pregunto sobre certs monuments, carreteres.  els polítics es trien per prendre decisions per nosaltres, agradin més o menys, el que no entengui això no hauria d'escriure un article, perquè fa més mal que bé.

    Respondre
  • #13 Yolanda
    (26/03/21 12:40)

    Excel.lent reflexió, la majoria dels nostres polítics no tenen el més mínim sentit comú, ni fan una reflexió profunda del futur per a Andorra. Estan destruint el més preuat que tenim i el pitjor és que això ens abocarà al desastre econòmic, social i mediambiental.

    Respondre
  • #12 De peus a terra
    (24/03/21 16:46)

    Bona historiadora i profe: no paris, donens INFO del exorbitant; monstruós; atroç del projecte del Nord. Diners d'on provindrien...gràcies a tothom, per tocar de peus a terra. Les valls andorranes no són com a Mònaco, obertes al mar. Cada any 400 càncers nous a les nostres valls tancades.

    Respondre
  • #11 Nùria
    (24/03/21 07:55)

    Bon dia, gràcies per aquest article totalment d'acord, aquest projecte és una fugida endavant, la massificaciò del turisme no pot ser el futur econòmic d'Andorra.
    I un pas cap una major democràcia seria obrir projectes com aquest a consulta popular, una consulta seria un gest cap una societat madura demòcraticament.

    Respondre
  • #10 Auxili
    (23/03/21 20:40)

    Censuradoooor! Fes-t'ho mirar...

    Respondre
  • #9 erika
    (23/03/21 18:56)

    Bravo per aquest article

    Respondre
  • #8 Àngels Codina
    (23/03/21 18:52)

    Gracies per l'article Mª Jesús, estic completament d'acord amb tot el que dius tan encertadament.

    Respondre
  • #7 Ferran
    (23/03/21 14:34)

    Aquest article dona veu a tots els qui creiem que Andorra no s'ha d'enfocar d'aquesta manera. Mil gràcies. Anem jugant amb les muntanyes i la biodiversitat, que qualsevol dia diran prou i ens enviaran a fregir espàrrecs. Espero que no només el Comú d'ALV, sinó també el Govern d'Andorra sigui conscient de que no tothom vol un telefèric a Carroi. Aquests megaprojectes necessiten una consulta popular. L'argument de "el farem perquè ho portavem al programa electoral" igual queda massa primitiu, no sé jo...

    Respondre
  • #6 PARKING DEL FENER
    (23/03/21 13:14)

    Ara que ens quedem sense parking volem mes gent que mai, ON APARCARAN?, possats a destrosar-ho tot jo proposaria possar el METRO AERI

    Respondre
  • #5 Pop
    (23/03/21 12:45)

    Completament d'acord. Gracies per escriure aquest article. Espero que els responsables polítics ho tinguin present.

    Respondre
Veure’n més
14
Diari d'Andorra Twitter

Opinions sobre @diariandorra

Envia el teu missatge
HELISA - Gestor de continguts
© Diari d’Andorra
(Premsa Andorrana) 2005-2024 - C/ Bonaventura Riberaygua, 39, 5è pis - Telèfon : +376 877 477

Col·laboradors:

HELISA - Gestor de continguts