Creat:

Actualitzat:

El prestigiós psiquiatre Luis Rojas Marcos afirmà categòricament: “Internet és positiu perquè ens uneix, ens connecta, fins i tot la gent gran. Estar connectat no només afegeix anys a la vida, sinó vida als anys. En l’essència de l’ésser humà hi ha que ens comuniquem amb els altres, ja que alguna cosa fonamental per a una vida tranquil·la i satisfactòria és formar part d’una xarxa d’altres éssers humans.”

Les xarxes socials han revolucionat la forma de comunicar-se. Dels amics comptats amb els dits d’una mà s’ha passat en molt poc temps a tenir-ne centenars, als quals la majoria de les vegades mai s’ha fet una abraçada.

Més de 3.000 milions de persones al món utilitzen les xarxes socials. Aquest nombre augmenta cada dia. Utilitzem aquestes plataformes per comunicar-nos amb les nostres famílies, amics i coneguts, a més de connectar amb persones que comparteixen els nostres mateixos interessos.

És habitual escoltar a les notícies dels perills associats a les xarxes socials, com el risc d’aïllament social si es prefereixen els vincles virtuals enfront de la interacció en persona. No obstant això, no és habitual escoltar arguments que parlin del seu potencial d’afavorir la vida dels usuaris.

Però l’evidència científica està demostrant que, generalment, tenen un efecte positiu en la vida de les persones que les utilitzen. L’ús de les xarxes socials s’associa al següent: major interacció i comunicació amb més persones, major proximitat social amb amics, família i companys, menor aïllament i solitud, major autonomia, desenvolupament de la pròpia identitat i major expressió de la personalitat, desenvolupament dels interessos i aficions personals, major rol social, com escriure un bloc o convertir-se en un mentor en una plataforma digital, etcètera.

Amb diferents finalitats, des de la merament professional fins a la de compartir oci, coneixements o buscar parella; totes elles atenen una de les necessitats bàsiques de l’ésser humà: estar en contacte amb una altra persona, socialitzar-se i cobrir el sentiment de pertinença.

tracking