x

Ens agradaria enviar-te les notificacions per a les últimes notícies i novetats

PERMETRE
NO, GRÀCIES
Compartir
Accedir
Subscriu-te Iniciar sessió
Buscar
DIARI D'ANDORRA DIARI D'ANDORRA DIARI D'ANDORRA
DIARI TV
Les set claus

Forfet natura

Actualitzada 20/01/2021 a les 21:40
Des que el mes de desembre passat el Govern aprovés el forfet natura, els amants de l’esquí de muntanya hem pogut gaudir del nostre medi natural d’una forma protegida i segura. El Govern, al meu entendre, ha donat resposta al deure de protegir l’entorn en una pràctica esportiva que ha crescut exponencialment els darrers anys. Cada cop són més els usuaris que agafen els esquís o les raquetes per deixar empremta dels camins sinuosos de les valls andorranes. I més, després que les muntanyes ens contemplessin durant els mesos de confinament, preguntant-se quan sortirem de les nostres llars per tornar-les a recórrer. Poder trepitjar la neu ha estat un privilegi que ens ha regalat el nostre entorn durant aquesta pandèmia. Tornar a sentir el fred i veure els raigs d’un sol que ens convida a sortir de casa ha estat una sensació inigualable. És per això que estic convençuda que el temps ens ha ajudat a posar en perspectiva la forma com connectem amb la natura. El nou forfet ha donat més seguretat a tots els esportistes. Això s’ha aconseguit controlant l’accés als llocs més concorreguts, afavorint la convivència de tots els usuaris en un context com l’actual, que reclama garantir la seguretat al màxim. Així mateix, s’ha previst un servei mèdic i personal al servei dels esportistes inclús ja tancada l’estació, que garanteix l’ajut instantani en cas d’accident durant la pràctica esportiva al llarg de tots els dominis esquiables.

D’aquesta manera, l’skimo s’ha integrat com una activitat esportiva habitual a les estacions d’esquí, tot traçant circuits per a la seva pràctica dins dels dominis esquiables, que no podem obviar, són concessions. No podem obviar els grans esforços que estan fent les referides estacions per suportar l’envit que els planteja aquesta temporada d’hivern, permetent que els ciutadanes i ciutadanes del país gaudeixin de l’or blanc andorrà.
  • #7 isaac
    (21/01/21 17:32)

    I perquè és un privilegi trepitjar la neu ha de continuar-ho sent sense reglaments impulsats per ministres liberals que pretenen posar tanques a les muntanyes

    Respondre
  • #6 Panxo
    (21/01/21 12:19)

    agusti va dir..
    Justament perquè les estacions són una concessió, hi hagi o no forfait natura, la responsabilitat recau sobre l'estació. Així que em sembla perfecte un forfait per aquells que vulguin fer skimo a les estacions, ja que els pisters, canons, màquines trepitjaneu "retrac".. no es paga sol. Queden la tira de camins i muntanyes per als que no us voleu rascar la butxaca.
    Per altra banda a Pal haurien de veure com solucionen el problema de la Serra per què continua sent un perill, debutants, randonaires, gent a peu, amb raquetes, descontrolats que baixen recta la pista...

    Respondre
  • #5 agusti
    (21/01/21 09:45)

    Estic d'acord en el fons, pero no en la forma... imposar-ho en plena crisi covid, i de mala manera, amenaçant i perseguint a la gent... forçant reglament ilegals.... tot plegat lleig lleig, quan s'hagués pogut fer molt be i de forma molt endreçada...
    Ara be, crec que no s'ho han pensat massa be ni les estacions ni govern... el primer accidentat greu skimo fora pista dins domini o inclus dins pista fora hores... ja veurem com va el tema de responsabilitats.

    Respondre
  • #4 Rellotge
    (21/01/21 09:00)

    Els amants de l'esquí de muntanya ja gaudíem del nostre esport abans que Govern aprovés el Forfait Natura. Ara en gaudim menys per que hi ha unes zones del nostre país per les quals no podem circular si no es pagant.

    Respondre
  • #3 Perfi
    (21/01/21 08:26)

    Doncs paraules molt ben dites, sí senyora. N'hi ha que estem disposats a pagar 100 euros per estar protegits, i per poder passar per pistes que han estat treballades per treballadors de les estacions. Si a la resta no us està bé podeu anar fent per la resta de muntanyes que no són estacions d'esquí que en teniu moltes. Jo prefereixo baixar per pistes (que s´han treballat, torno a repetir) i no per fora pistes així que també exigeixo un respecte per tota la gent com jo perquè estic fart de sentir sempre el mateix tipus de gent en contra de tot això.

    Respondre
  • #2 JM
    (21/01/21 08:23)

    Potser si tot el que és comenta, alguns només fem una pujada i una baixada al dia i no tenim cap necessitat de fer servir un telecadira, si un servei de pistes i auxili, per tant el preu el trobo excesiu.

    Respondre
  • #1 Pipe
    (21/01/21 08:17)

    Sra. López, de veritat creu tot això que diu? Justificar un text legislatiu per benefici de pocs amb sentimentalisme no crec que sigui apropiat per gent major d'edat.
    No volem la piruleta, volem, dins de la nostra llibertat, podem gaudir del nostre entorn. Regular per regular? Quina llei fareu després? Un forfait per l'aire de montanya, que ens obligui a passar per caixa del empresari de torn? Consti que és ironia i no una idea pels vostres companys del CG

    Respondre
7
Diari d'Andorra Twitter

Opinions sobre @diariandorra

Envia el teu missatge
HELISA - Gestor de continguts