Creat:

Actualitzat:

La tornada a l’escola d’aquest nou curs no serà com cap altra fins ara. L’educació és un dret i cal garantir-lo també en el context de l’emergència provocada per la Covid-19. Això implica reimaginar el model educatiu amb un enfocament que asseguri que els centres educatius siguin segurs, que l’aprenentatge sigui continu, que l’educació sigui inclusiva i equitativa amb els col·lectius més vulnerables, i que la protecció i el benestar de cada infant es tingui en consideració.

L’Unicef i la Unesco han fet unes recomanacions de com ha de ser aquest nou model educatiu, aquesta tornada a l’escola, i aquí en comparteixo algunes que poden ser interessants.

Una primera seria preparar-se per a un model pedagògic mixt (presencial i no presencial) segons les circumstàncies de cada moment, al qual ens haurem d’adaptar de manera ràpida i amb flexibilitat. Per fer-ho, caldrà posar-hi els recursos necessaris i també caldrà que sigui participatiu i corresponsable amb tots els membres de la comunitat educativa implicats i en constant comunicació per prevenir confusions o conflictes. Com a conseqüència d’aquest nou model mixt s’ha de promoure un ús saludable de les tecnologies: formar en competències digitals amb un bon acompanyament i millors pràctiques amb seguretat i responsabilitat.

Cal reforçar la tasca tutorial per garantir la inclusivitat, l’equitat, la no discriminació i detectar les noves vulnerabilitats: des l’acollida als infants amb necessitats especials per adaptar-se a les noves rutines fins a lluitar perquè aquells alumnes amb més dificultats puguin seguir el curs passant per detectar casos de violència o trastorns de salut mental.

I no ens podem oblidar de les mesures de conciliació familiar si cal continuar l’educació a casa.

L’impacte de deixar els infants fora de l’escola és massa elevat per no mantenir les escoles obertes aquest nou curs que comença. I tots i totes hi haurem de posar de la nostra part.

tracking