x

Ens agradaria enviar-te les notificacions per a les últimes notícies i novetats

PERMETRE
NO, GRÀCIES
Compartir
Accedir
Subscriu-te Iniciar sessió
Buscar
DIARI D'ANDORRA DIARI D'ANDORRA DIARI D'ANDORRA
DIARI TV MUSIK
La seca, la meca i...

ERTO

Actualitzada 18/08/2020 a les 20:39
Cert és que una gran part dels 25 milions “injectats” pel Govern per fer front als ERTO (16 milions en salaris i 8,5 milions en cotitzacions) hauran servit per evitar molts acomiadaments massius, almenys fins al 31 de desembre si no hi ha un rebrot important de la maleïda Covid. Ja veurem què passa però al gener de l'any vinent... No entenc, però, gaire el cas d’algunes empreses que s’han acollit a les STCT (Suspensions Temporals de Contractes Laborals) o a les RJL (Reduccions de les Jornades Laborals), sense gaire necessitat de fer-ho i ara mateix no estan prestant els serveis necessaris suficients. No entenc gaire que prefereixin pagar un 25% a un assalariat perquè es quedi a casa sense treballar quan podria estar donant un servei imprescindible, fet que provoca esperes, cues, retardaments i mal servei, entre altres... Imagino que hauran fet els seus números i els surt més a compte, però tota la població n’estem patint les conseqüències. Evidentment que la majoria d’empreses necessiten les ajudes en forma d'ERTO, però em sembla també evident que n’hi ha algunes que no ho necessiten i d’altres que fins i tot s’aprofiten de la situació, com per exemple en fer treballar més del normal aquells empleats que no tenen suspesa la seva jornada laboral o la feina, per exemple estalviant el salari de familiars empleats o fins i tot fent negoci amb els ERT. Imagino que aquests “casos” no seran molt elevats i el control per part de Govern serà exhaustiu. El que està molt clar és que no hem tornat a la “nova normalitat” i que trigarem molt de temps a fer-ho. Actualment és un calvari fer algun tràmit o sol·licitar algun servei.
  • #3 Xavier
    (19/08/20 16:52)

    Bufff va dir..
    Però tant culpable es el que ho fa com qui ho permet, o sigui l'Administració. Si es poses cura a tot això, hi hauria menys frau i millor gestio, i tots surtirien guanyant, però no interessa, per que guanyin els 4 de sempre i perdin la majoria i el pais. Res de nou en aquest aspecte.

    Respondre
  • #2 Bufff
    (19/08/20 08:42)

    Cert, i és de domini públic que alguna empresa relativament important ha fet ERTO, obligant a treballar els afectats. I com aquest llest, segur que molts. I? Doncs rés de rés!!! Hi ha persones que no tenen vergonya!!!!

    Respondre
  • #1 Toni
    (19/08/20 07:26)

    Malauradament els termes Govern d'Andorra i Control, son termes contradictoris. L'activitat del Govern, de qualsevol tipus i en qualsevol àmbit, sempre s'ha caracteritzat per una absència total de control.
    Si es detectés un cas d'un us fraudulent d'un ERTO, primer es que seria o per una denuncia d'algu o per que es tan del domini públic que l'Administració es veu obligada a actuar. I el “modus operandi” habitual seria fer un informe, trobar un cap de turc, i tema tancat.
    Mai, però mai, s'ha fet autocrítica, de si la llei estava ben redactada, o si l'actuació interna va ser l'adequada, que es el que permetria evitar que casos com aquests es tornessin a repetir, i faria evolucionar ... mai.
    Aixi s'ha fet fins ara, no hi ha voluntat de canvi, i aquesta es una causa de que estiguem com estem, i que ni millorarà i a més impedirà que el país millori. 

    Respondre
3
Diari d'Andorra Twitter

Opinions sobre @diariandorra

Envia el teu missatge
HELISA - Gestor de continguts
© Diari d’Andorra
(Premsa Andorrana) 2005-2023 - C/ Bonaventura Riberaygua, 39, 5è pis - Telèfon : +376 877 477

Col·laboradors:

HELISA - Gestor de continguts