x

Ens agradaria enviar-te les notificacions per a les últimes notícies i novetats

PERMETRE
NO, GRÀCIES
Compartir
Accedir
Subscriu-te Iniciar sessió
Buscar
DIARI D'ANDORRA DIARI D'ANDORRA DIARI D'ANDORRA
DIARI TV MUSIK
La tribuna

Sentit únic a Sant Andreu

Per pacificar el trànsit de la Creu Grossa i Bisbe Príncep Iglesias
Actualitzada 04/08/2020 a les 06:44
A partir d’avui, si no hi ha un canvi d’última hora, el carrer de Sant Andreu, des de la Creu Grossa i Bisbe Príncep Iglesias, serà de sentit únic, teòricament per pacificar el trànsit d’aquests dos últim carrers.

He viscut molts anys al començament del carrer de la Creu Grossa. El que era un camí de terra tranquil que donava servei a la urbanització Rebés s’ha anat convertint al llarg dels anys en una via amb molt de trànsit, i en diverses ocasions he escrit sobre la conveniència de posar-hi alguns obstacles a fi que els cotxes no hi circulessin gaire de pressa. Però, sense ser un expert en el tema, no entenc gens ni mica el perquè de l’únic sentit del carrer Sant Andreu. Si hi ha algun tram de tota aquesta zona on la gent circula amb precaució és precisament aquest, perquè és estret i no s’hi pot córrer. Fer-lo de sentit únic és una invitació a augmentar la velocitat.
Fa uns quants anys, quan es va arreglar el camí es permetia la doble circulació, però des de la Creu Grossa fins a l’hospital sols estava permesa a veïns i ambulàncies; després crec que, encertadament, es va obrir a tothom, tot limitant-ne la velocitat.


Ara visc a Ordino. Quan baixo a Andorra quasi sempre entro per Sant Andreu. És una drecera que permet estalviar-se el centre d’Andorra, en especial en hores i dies de congestió, quan tot el trànsit va a parar a l’encreuament entre Dr. Mitjavila i l’avinguda Meritxell.


El carrer Sant Andreu és una via d’escapament, una drecera que fa servir molta gent. Anul·lar-la portarà problemes a moltes famílies, sobretot a les que viuen a la Massana i Ordino i porten els fills a Sant Ermengol. Però no sols als nens en edat escolar, sinó a molta altra gent que utilitza aquest carrer per accedir a la feina a Andorra la Vella.


Llegeixo que és una prova pilot. Esperem que ho provin i que més d’hora que tard rectifiquin i tornem a la situació pre-sentit únic. El comú d’Andorra la Vella ha realitzat els darrers anys moltes millores a la capital; llueix molt més bonica i en la meva opinió està fent les coses força be... però, renoi!, la proposta de Sant Andreu no sembla ser gens pràctica, ni té gens de sentit.


Mesures alternatives n’hi ha moltes. En primer lloc, reduir la velocitat des de Príncep Iglesias fins al Sant Ermengol i per l’altra banda fins al Park Hotel. A Andorra hi ha molts radars que controlen la velocitat; no estaria de més que en posessin un parell en una zona que per molts cotxes que hi passin segueix sent residencial.


Però sembla evident que el tram de Sant Andreu seria millor no tocar-lo. Si volen pintin el paviment de vermell, limitin la velocitat a deu o a cinc quilòmetres per hora, però no anul·lin el doble sentit: obligarà a fer una volta que en circumstàncies normals és qüestió de tan sols uns minuts, però que en dies de trànsit intens pot ser realment problemàtic.


Facin les proves necessàries; però el més sensat seria abans de que comenci el setembre tornar a la normalitat.
  • #3 JM
    (04/08/20 17:06)

    Completament d'acord amb l'article i sobre tot quines dades de circulació es treuran a l'agost i en les circunstàncies actuals de poc trànsit.

    Respondre
  • #2 Eduard López Mirmi
    (04/08/20 12:13)

    Completament d'acord amb l'articulista. Aquest Carrer és una via alternativa perfecta per accedir al centre d'Andorra La Vella i a Sant Ermengol, des de les Parròquies del Nord i des de la part alta d'Escaldes - Engordany. Si el problema és la velocitat dels vehicles, això no és solucionarà amb un sentit únic, més aviat hi haurà tendència a augmentar la velocitat. S'ampliarà negativament la IMD (Intersitat mitja diària de trànsit) de Fiter i Rossell, Doctor Mitjavila i Meritxell, considerant també l'existència de dos Escoles que implementen per els soles la densitat de la mobilitat. A més a més, i per tot l'esmentat, aquesta prova pilot no serà significativa fent-la ara a l'agost, que ens donarà dades imprecises. Sento dir-ho, perqué últimament comparteixo les seves decisions, però aquesta vegada el Comú d'Andorra La Vella va errat. Tampoc entenc que s'hagi realitzat aquesta operació amb el beneplàcit del Comú d'Escaldes - Engordany i de Mobilitat de Govern.

    Respondre
  • #1 Res a dir
    (04/08/20 09:25)

    Amén!

    Respondre
3
Diari d'Andorra Twitter

Opinions sobre @diariandorra

Envia el teu missatge
HELISA - Gestor de continguts
© Diari d’Andorra
(Premsa Andorrana) 2005-2023 - C/ Bonaventura Riberaygua, 39, 5è pis - Telèfon : +376 877 477

Col·laboradors:

HELISA - Gestor de continguts