x

Ens agradaria enviar-te les notificacions per a les últimes notícies i novetats

PERMETRE
NO, GRÀCIES
Compartir
Accedir
Subscriu-te Iniciar sessió
Buscar
DIARI D'ANDORRA DIARI D'ANDORRA DIARI D'ANDORRA
DIARI TV
Les set claus

Mans enlaire... o piulo!

Actualitzada 01/07/2020 a les 06:35
Hi ha mots que, malgrat les coincidències, no mantenen relació etimològica. Fixeu-vos, si no, amb els substantius puta i reputació. Puta, que el DIEC defineix com a sinònim de prostituta, per al gènere femení, o murri, per al masculí, no té un origen del tot cert. Alguns defensen que deriva de putta, noia en llatí vulgar, i d’altres que ho fa de putida, podrida, per associació a la ferum que antigament es derivava de l’ofici i amb una evident càrrega moral i religiosa. Reputació, en canvi, ve de reputatio, l’arrel del qual és el verb putare, que significa valorar o considerar. En tot cas, és curiós que l’eufemisme per excel·lència del mot puta sigui el de dona de mala reputació. I si una cosa queda clara és que, penjat un capell, canviar la percepció i l’opinió sobre algú no és fàcil.
Avui en dia, la reputació no és només una qüestió del món físic, i tampoc exclusiva d’individus. Empreses i institucions utilitzen les xarxes socials per comunicar-se amb els usuaris i controlar la reputació digital. La persona encarregada de fer-ho és el community manager, un ofici de nova creació del qual n’hem sentit a parlar prou aquests darrers dies per la gestió del Twitter de la policia. Un community manager no ha de ser només una persona en nòmina, ha de tenir, a més, sentit comú, per entendre que qualsevol comunicat, formal o informal, condiciona la imatge d’una institució, i mà esquerra, per gestionar crisis derivades de donar veu als usuaris sense entrar en personalismes. Amb tot, si s’ha de redactar l’oferta de treball, cal afegir-hi imprescindible nivell alt d’anglès. Així, en llegir el manual, entendrà que l’objectiu és generar un bon engagement, vincle emocional, amb els stakeholders, usuaris directes, i promoure l’awareness, la percepció de qualitat de la institució. En cas de haters, odiadors professionals, la consigna és don’t feed the troll, no alimentis al provocador.

No és difícil!
  • #3 Oscar
    (01/07/20 18:37)

    Ara 4 Trolls fara 35 comentaris destructors i el Twitter de la poli pujarà de 200 seguidors més, juas juas juas no serà una estratègia de CM per fer pujar el nombre de seguidors?

    Respondre
  • #2 Trola
    (01/07/20 18:11)

    Ja voleu enxufar a algú? Com doneu x fet q hi haura oferta d treball

    Respondre
  • #1 Troll
    (01/07/20 07:47)

    El twitter de la policia no servia per informar, era "la puta i la Ramoneta" d'un policia que es creia Déu.

    Respondre
3
Diari d'Andorra Twitter

Opinions sobre @diariandorra

Envia el teu missatge
HELISA - Gestor de continguts
© Diari d’Andorra
(Premsa Andorrana) 2005-2021 - C/ Bonaventura Riberaygua, 39, 5è pis - Telèfon : +376 877 477

Col·laboradors:

HELISA - Gestor de continguts