x

Ens agradaria enviar-te les notificacions per a les últimes notícies i novetats

PERMETRE
NO, GRÀCIES
Compartir
Accedir
Subscriu-te Iniciar sessió
Buscar
DIARI D'ANDORRA DIARI D'ANDORRA DIARI D'ANDORRA
La seca, la meca i...

Ens extingirem

Actualitzada 11/05/2020 a les 06:59
Sembla mentida que tots siguem tan llestos, i al mateix temps tinguem tants problemes de comprensió lectora. Que tots tinguem tantes coses a dir, i tanta dificultat per expressar-nos de manera coherent. Que tots siguem tan solidaris, però ens costi tant cedir espai de la nostra mediocre normalitat per mirar de compensar la balança. Els seguidors de la sèrie espanyola La casa de papel m’entendran si els parlo dels “Arturitos”. Aquells personatges que només generen enfrontaments, tensions innecessàries, posant en risc la resta, i amb l’afegit de creure
-perquè realment s’ho creuen- que estan en el costat dels “bons”. Sembla mentida que costi tant d’entendre que no som illes. Que el que fas als altres t’acabarà rebotant a la cara, tard o d’hora. I això va per als propietaris de pisos que collen la gent, per als empresaris que aprofiten els ERTO per fer neteja, o els autònoms que es pensen que demanant ajudes podran estalviar-se quatre duros de les despeses de funcionament. Però també per als que només miren per la seva butxaca, per als que busquen culpables en comptes de plantejar-se quina és la seva quota de responsabilitat en el problema. I això va per als que surten cada dia -encara que no toqui-, per als que no es posen bé la mascareta- perquè és incòmoda-, els que sempre trobaran una justificació a la seva manca d’implicació, si això els suposa el més mínim contratemps. I així anem, de pet cap a l’abisme, amb la sensació que tot està perdut i que -tant per tant- és just, si això és el millor que hem estat capaços de fer fins ara. Ei, però tranquil, que la culpa segur que no és teva.
  • #11 padrinak
    (12/05/20 01:45)

    Tu ets analista de dades,oi? es veu d'una hora lluny.

    Respondre
  • #10 Quien es quien
    (11/05/20 23:22)

    Els estils delaten. Qui s'amaga darrera el perfil padrinak? Que millor que la defensa personal, oi?

    Respondre
  • #9 estevet
    (11/05/20 21:20)

    ovella negra va dir..
    1) La Noemí -i els altres- exposa la seva opinió; així es diu aquesta secció del diari. I si tant us desagrada els seus escrits, deixeu-los de llegir. Així de senzill.
    2) He utilizat la primera persona del plural.
    3) Si alguna cosa que es diu t'empipa és, al meu parer, qüestió d'ego. Com deia el místic sufí Hakim Sanaï "Si coneixes la teva vàlua, per què preocupar-te de l'acceptació o el rebuig per part dels demés?".
    3) Qualsevol idea és bona per crèixer. I com ho deia Rumi, un altre místic sufí ,"Si qualsevol frec t'irrita, com vols polir-te?".
    4) No crec que la Noemí et vulgui conduïr enlloc. Jo no, per descomptat. I si fora el cas, per què l'enuig? Fes el que et peti! I deixa'ns pensar i compartir el que volem.

    Respondre
  • #8 padrinak
    (11/05/20 21:07)

    Amb permís de la Noe m'agradaria compartir una conversa que fa molts anys vaig tenir amb ella. No entraré en detalls però va aconseguir silenciar-me més d'una hora i mitja. Fins i tot crec que en un moment donat sols veia les seves faccions amb el fons desenfocat i el fil musical anys 30.I l'adoro precisament per això.
    Al cas. Vull dir-ho!, em sento tan identificada! Terriblement. I és que peco germans i germanes. Sí, sóc d'aquelles que constantment pateix la síndrome del kruger. No practico la falsa humilitat i tampoc l'altra la senzilla. Opino indiscriminadament (per si en algun moment algú que mana pot considerar qualsevol de les idees com possibles) i algú em va dir fa poc temps "listilla". No recordo que m'ofengués massa. És bo emmirallar-nos i que ens provoquin (que bo és que et provoquin!)

    Respondre
  • #7 ovella negra
    (11/05/20 18:51)

    Tens raó estevet, Moralista, Pep i jo mateixa no podriem avançar mai correctament pels camins de la vida, sense la guia dogmàtica i retòrica insistent que es glosa en algunes columnes dels divos i dives que ens ensenyen el camí més adient. Gràcies per la conducció! Per cert estevet, qui va sobrat d'egos?

    Respondre
  • #6 estevet
    (11/05/20 16:53)

    Que descobreixes els teus semblants, Noemí? Mira que fa anys i panys que som així!
    Ni som escandinaus, ni som oberts de ment, ni tenim el seny i l'humilitat per integrar opinions contraries a les nostres. Això sí, anem sobrats d'egos i de certeses (mira els comentaris de Moralista i Pep).
    Com vols que avancem així?

    Respondre
  • #5 Agustina
    (11/05/20 13:44)

    Estic completament d'acord amb tu Noé.Gràcies per el teu article.

    Respondre
  • #4 Pep
    (11/05/20 13:22)

    Moralista va dir..
    Tens tota la raó.
    Sempre article darrera article alliçonant i alliçonant.
    Canvia de registre.

    Respondre
  • #3 Teresa
    (11/05/20 10:04)

    Molt bon article estic totalment d'acord amb tu Noemí.

    Respondre
  • #2 Moralista
    (11/05/20 09:22)

    Sort que tenim gent com tu que no només ho fa tot bé, sinó que ens expliques a la resta com hem de fer les coses. Gràcies!

    Respondre
Veure’n més
11
Diari d'Andorra Twitter

Opinions sobre @diariandorra

Envia el teu missatge
HELISA - Gestor de continguts