x

Ens agradaria enviar-te les notificacions per a les últimes notícies i novetats

PERMETRE
NO, GRÀCIES
Compartir
Accedir
Subscriu-te Iniciar sessió
Buscar
DIARI D'ANDORRA DIARI D'ANDORRA DIARI D'ANDORRA
La tribuna

Impuls cap a un canvi en la seguretat viària

Només a través de la conscienciació podrem evitar la tendència alarmant i creixent del nombre de positius a les nostres carreteres
Actualitzada 20/01/2020 a les 20:48
    Roger Padreny
Dijous 16 de gener vaig preguntar al ministre d’Interior, Josep Maria Rossell, sobre les campa­nyes previstes per prevenir la conducció sota els efectes de l’alcohol i les drogues. Ho vaig fer amb la voluntat de treballar tots plegats per acabar amb aquest greu problema amb el qual ens trobem cada setmana, especialment les nits de divendres i dissabte, a les carreteres del Principat. Una problemàtica que, des del meu punt de vista, té com a solució realitzar més campanyes de conscienciació, destinades als perfils en què més infractors es detecten, joves d’entre divuit i trenta anys, i així evitar el creixement constant del nombre de positius. Una voluntat que vaig intentar reflectir en la pregunta oral que vaig formular. Una pregunta que, ja d’entrada, el ministre Rossell no va acabar d’entendre, que únicament es va dedicar a enumerar durant el ple, sense fer la pertinent anàlisi, les dades de les campanyes de control i sancions viàries fetes des del 2017. El mateix ministre assegurava que les dades de detencions havien crescut perquè la policia havia incrementat el nombre de controls. Un argument que, sota la meva mirada, té dues conclusions: primera, potser en el passat no es van portar a terme els controls necessaris, i segona, si l’augment de les detencions es deu al fet que hi ha hagut més controls, això significa que la magnitud de l’emergència nacional és molt més gran que la que reflectien les dades i que les polítiques públiques de seguretat viària no eren efectives. Dijous passat també vaig deixar palès que, tot i que considero escaient que s’apliquin les sancions pertinents als infractors, no veiem, jo i la resta de membres del grup parlamentari socialdemòcrata, aquesta via com la millor i única opció per acabar amb aquesta problemàtica. Ja que per a nosaltres la millor opció passa per unes bones i concretes polítiques de conscienciació, adaptades al perfil dels infractors i que evitin que agafin el cotxe sota els efectes de l’alcohol i les drogues. A més a més, vaig voler constatar que des del 2011 no hi ha hagut un objectiu clar d’acabar amb aquesta problemàtica. Un fet evident és que a Andorra no tenim ni un pla de seguretat viària, ni el tan promès i necessari nou Codi de Circulació. Dos textos bàsics per acabar amb aquesta qüestió. En definitiva, esperem que aquesta pregunta oral hagi servit d’impuls a Govern per apostar per un canvi en les polítiques de seguretat viària. Unes polítiques que, des del grup parlamentari socialdemòcrata, esperem que s’elaborin després d’un procés d’avaluació que evidenciï els èxits i fracassos de les poc eficients i efectives mesures passades. Unes polítiques que són la clau per acabar amb una problemàtica crònica i alarmant. Cal actuar en el nucli del problema, evitar que cada vegada hi hagi més persones que condueixin sota els efectes de l’alcohol. Només a través de la conscienciació podrem evitar la tendència alarmant i creixent del nombre de positius a les nostres carreteres.
Etiquetes
  • #5 IMPULS CAP UN CANVI
    (21/01/20 18:00)

    El ROGER demana sobretot una evaluacio de la situacio, a partir d aqui impulsar un canvi

    Respondre
  • #4 Per un be de tothom
    (21/01/20 17:06)

    El jove conseller va proposar realitzar treballar en el camp que incidis en els joves de 18 a 35 , unes campanyes com hem pogut observar la seva absentia.Esta clar que s ha de ordenar i això es lo que s ha demanat durant la seva intervenció, però no sols ordenar sinó educar com be ha dit vostè.Cantar totes les campanyes de seguretat vial passades sense aportar cap futura no serveix de res i menys criticar sense saber

    Respondre
  • #3 Sentit Comú
    (21/01/20 14:18)

    En aquest article no veig cap proposta per part del petit socialdemòcrata, més aviat aquest article n'està buit d'aquestes. Quines propostes té vostè? Perquè tal com va contraargumentar al Ministre no va proposar cap solució. Vostè diu que és un politòleg i li va quedar molt bé però res més. Com bé sabrà les normes són la base per poder tenir una societat ordenada i dotar de sentit i coherència aquelles conductes que l'ordenament jurídic no preveu com a correctes. Per tant, no només s'ha de sancionar tot i que de vegades és necessari. L'educació tal com es fa des de les escoles és un pas important per la conscienciació sobre la importància de conduir i cal reforçar l'educació en aquest aspecte. Però, vostè no proposa cap solució, més aviat deixa clar que els socialdemòcrates només fan que trobar bastons a les rodes i de propostes per a solucionar els problemes més aviat són escasses per no dir nul·les. Deixi de queixar-se i proposi solucions.

    Respondre
  • #2 Demà, més
    (21/01/20 09:31)

    Com gairebé tots els fenòmens socials, no s'analitzen les causes, es passa directament a l'acció regulant, sancionant i penalitzant el fenomen, és justament per aquest motiu que la nostra societat és cada vegada més decadent.

    Respondre
  • #1 Miquel
    (21/01/20 08:17)

    Sr. Padreny, la problemàtica principal radica en l'obsolescència del codi de la circulació, el qual s'havia d'haver modernitzat molt abans del 2011. Des del moment que tots els consellers, des de fa 20 anys, aparquen la modificació d'aquesta llei, demostren dues coses: la primera, que la seguretat viària no és prioritària (em sembla que es pensa que fer una nova rotonda cada sis mesos és més efectiu). I la segona, que no els interessa canviar ni una coma del text. És possible que sigui perquè un cop modificat, seria molt més car passejar-se conduint i parlant pel mòbil i, és clar, poden arribar a ésser sancionats... Per tant, si des de les més altes instàncies no es valora la seguretat viària com cal, com pretenen que la base de la societat prengui consciència? El consell general és també un mirall on el poble es mira. La millor conscienciació seria que treballessin en el codi, sinó, només es podrà controlar sancionant.

    Respondre
5
El més...
Diari d'Andorra Twitter

Opinions sobre @diariandorra

Envia el teu missatge
HELISA - Gestor de continguts
© Diari d’Andorra
(Premsa Andorrana) 2005-2019 - C/ Bonaventura Riberaygua, 39, 5è pis - Telèfon : +376 877 477

Col·laboradors:

HELISA - Gestor de continguts