x

Ens agradaria enviar-te les notificacions per a les últimes notícies i novetats

PERMETRE
NO, GRÀCIES
Compartir
Accedir
Subscriu-te Iniciar sessió
Buscar
DIARI D'ANDORRA DIARI D'ANDORRA DIARI D'ANDORRA
La seca, la meca i...

Desviació laurediana

Actualitzada 08/01/2020 a les 06:39
Si bé han eliminat l’invent del TBO de col·locar una barrera mitjana a l’entrada sud de la parròquia laurediana, els problemes a l’entrada segueixen igual, ja que seguim tenint un sol carril. Ja sé que les obres no estan encara acabades, però no veig que aquest altre invent de desviació pugui solucionar el problema circulatori. De baixada sempre tindrem el mateix embut a la plaça Laurèdia. De pujada, la retenció que ara trobem a la nova rotonda de la carretera de Fontaneda la tindrem segurament més amunt. L’única solució era la previsió inicial, que passava per sortir recte del túnel de la Tàpia i baixar per l’altra banda del riu fins a la rotonda esmentada. Això que no es va fer per manca de diners s’ha convertit en una inversió infructuosa, que no funcionarà mai. Tard o d’hora s’haurà de construir la desviació completa tal com estava prevista i la inversió final serà molt més elevada. Val a dir que aquest projecte tampoc era l’inicial, que entrava bastant més avall de la car­retera de Fontaneda i sortia a la Margineda. Uns ja es van encarregar que l’entrada no fos possible i altres van descartar el túnel fins a la Margineda. Aquest projecte sí que era la solució idònia, el poble ja estava mort i amb dos bons aparcaments, a punta i punta de la vila, potser es podia solucionar quelcom. Tot plegat em fa pensar que precisament aquest embús permanent a l’entrada sud de Sant Julià és del tot volgut. Acumulem els vehicles en aquesta zona i després ja està tot tranquil. I els de la capital respiren millor. El que sí que tinc molt clar és que aquest invent de desviació és un nyap permanent.
  • #5 jo
    (08/01/20 16:01)

  • #4 Lauredia
    (08/01/20 13:10)

    Val més haver sepultat els millions d'euros del Cloud que haver-los destinat en la construcció completa d'aquest vial de Sant Julià, tant imprescindible des de fa segle seglorum!

    Respondre
  • #3 Lauredià
    (08/01/20 09:47)

    "Uns ja es van encarregar que l'entrada no fos possible i altres van descartar el túnel fins a la Margineda".
    Aquí va començar el fracàs del nyap actual. Primer mirant pels seus interessos i després tornen per veure què en poden treure ara.

    Respondre
  • #2 Toni
    (08/01/20 08:20)

    Es malgasten diners i despres no n'hi ha pels projectes necessaris, i s'acaben fent nyaps. Aixi anem, i no son uns bons ingredients.

    Respondre
  • #1 Neus
    (08/01/20 07:09)

    Algú, algun dia encara força llunyà, reconeixerà que hi ha un element determinant i voluntàriament menystingut des del primer dia per part d'Andorra: el coll de botella de la frontera amb el regne d'Espanya.

    Respondre
5
Diari d'Andorra Twitter

Opinions sobre @diariandorra

Envia el teu missatge
HELISA - Gestor de continguts
© Diari d’Andorra
(Premsa Andorrana) 2005-2019 - C/ Bonaventura Riberaygua, 39, 5è pis - Telèfon : +376 877 477

Col·laboradors:

HELISA - Gestor de continguts