x

Ens agradaria enviar-te les notificacions per a les últimes notícies i novetats

PERMETRE
NO, GRÀCIES
Compartir
Accedir
Subscriu-te Iniciar sessió
Buscar
DIARI D'ANDORRA DIARI D'ANDORRA DIARI D'ANDORRA
Les set claus

Comentaris dels lectors

Només els necis no es contradiuen
Actualitzada 07/08/2019 a les 21:40
    Eva López
He de confessar i confesso que normalment no tinc temps de revisar els comentaris que realitzen els lectors, tant a les notícies que es publiquen, com a les columnes de les persones que, de manera valenta i de forma periòdica, s’atreveixen a plasmar els seus pensaments o reflexions per escrit sense cap interès de lucre.
Però ara que tinc uns dies de vacances he fet aquest experiment antropològic que deixa clar que els comentaris maliciosos, la majoria de vegades fets sota un pseudònim ridícul, pertanyen a persones que donen curs als seus pensaments més negatius, denotant una forta insatisfacció personal.
La majoria de comentaris tornen a donar la raó a Stanislaw Lem i al seu assaig Provocació, en el qual posava de manifest una llei, denominada la llei de Lem, que es basa en tres preceptes bàsics: “Ningú llegeix, els pocs que llegeixen no comprenen res, i els pocs que comprenen ho obliden de seguida.”
Així, els comentaris que he pogut llegir, la major part de les vegades no tenen res a veure amb el contingut de la notícia, l’article o la columna, sinó que són simples –bastant simples diria jo– reflexions de persones que aprofiten un titular per atacar la persona que ho redacta, o a policia, a les dones... o bé per proferir qualsevol pensament que tenen latent i que no s’atreveixen a verbalitzar en la seva vida diària. De fet, i tornant a Lem, la majoria de vegades denoten que no han llegit allò que comenten. Ja que no deixen de ser pensaments reiteratius sobre temes que ja estan desgastats i que demanen una visió més àmplia. Una visió de futur. Al respecte, i per la part que em toca, dir que no podem quedar-nos ancorats en el passat, en traïcions o faltes de lleialtat polítiques. Només els necis no es contradiuen. Cal tornar a llegir els grans filòsofs de l’Hèlade, per saber que ningú té la veritat absoluta i que allò important és adoptar les nostres pròpies conclusions, com diària Nietsche: “There are no facts, only interpretations.”
Etiquetes
  • #23 Pere
    (09/08/19 18:03)

    Ja veurem com aniran les traïcions i les eleccions. Pel moment, ens toca viure en captivitat, més o menys com a la parella de linx andorrans. Un plat de llenties pel poble i que continuï la festa per la burocràcia. El dia que els polítics -ho dic en plural, amb tota la mala baba-, actuïn per vocació i de forma altruista, ens podran donar lliçons d'ètica i moral.

    Respondre
  • #22 Etica
    (09/08/19 17:52)

    estevet va dir..
    Es preocupant que l etica no estigui mes present ja que es confont la paraula felicitat amb la paraula benestar per alguns en perjudici d altres.Hi ha una dita antiga que diu QUE EL LLEGIR NO ET FAGI PERDRE L ESCRIURE!! BON ESTIU A TOTS

    Respondre
  • #21 estevet
    (09/08/19 14:39)

    Doncs comparteixo plenament el que exposa en el seu escrit.

    Us podeu sentir ofesos, escriure bajanades, dubtar de la seva vàlua, menyspreuar la seva opinió però els vostres comentaris són encara més mediocres que el seu article d'opinió!

    I és molt preocupant ja que no és una interpretació, és un fet (en català).

    Respondre
  • #20 pallasso seriós
    (09/08/19 13:39)

    El que volia aquesta senyora són comentaris als seus mediocres articles d'opinió. Tot s'hi val per ella.

    Respondre
  • #19 RJ
    (09/08/19 10:02)

    La senyora López la tenia en un concepte neutre... "a suivre"... ara ja la tinc qualificada. Amb aquest article ha quedat ben retratada. Són escrits que un s'empenedeix d'haver escrit

    Respondre
  • #18 Com dius??
    (09/08/19 07:58)

    Què potser t'han escrit algo que no t'ha agradat? Perquè els missatges només són bons si són positius, oi? Vols que revisen el teu debat sectorial? Mai m'hauria pensat que Andorra tendria algú amb excés de prepotència de Consellera i amb articles com aquest. Així anem.

    Respondre
  • #17 Mec
    (09/08/19 07:50)

    Alemany va dir..
    Es referia al seu cosí (el de Nietzsche), el de Colchester.
    Pel que fa a l'article, el senyor López té raó però s'equivoca, un pipican a Juberri és cada día més necessari.

    Respondre
  • #16 Nietsche
    (08/08/19 19:45)

    Alemany va dir..
    Al final tindrà raó l'Eva quan diu: "els comentaris maliciosos, la majoria de vegades fets sota un pseudònim ridícul, pertanyen a persones que donen curs als seus pensaments més negatius, denotant una forta insatisfacció personal."
    En lo de maliciosos no m'hi incloc, lo dels pseudònim ....

    Respondre
  • #15 Alemany
    (08/08/19 18:43)

    Nietsche va dir..
    Quan es pretén l'enteniment.. Millor en l'idioma del país. Cas de ser précis de fer la cita: en l'idioma original, seguida de la traducció corresponent, el contrari és esnobisme.

    Respondre
  • #14 Eduard López Mirmi
    (08/08/19 18:43)

    Bona tarda Eva, quan dius"... i per la part que em toca, dir que no podem quedar-nos ancorats en el passat, en traïcions o faltes de lleialtat polítiques.", tens tota la raò, però només tens tota la raó perqué esmentes "per la part que et toca", i continues tenint tota la raó perqué no goses posar a tots els polítics dins del mateix sac de les traïcions i/o manques de lleialtat ... Només faltaria!

    Respondre
Veure’n més
23
El més...
Diari d'Andorra Twitter

Opinions sobre @diariandorra

Envia el teu missatge
HELISA - Gestor de continguts