x

Ens agradaria enviar-te les notificacions per a les últimes notícies i novetats

PERMETRE
NO, GRÀCIES
Compartir
Accedir
Subscriu-te Iniciar sessió
Buscar
DIARI D'ANDORRA DIARI D'ANDORRA DIARI D'ANDORRA
Les set claus

L'esperança d'en Mon

Eliminar les barreres que impedeixen que accedeixi a l’educació. I a molts més com ell
Actualitzada 09/07/2019 a les 06:50
Farà uns cinc anys que en Mon, un jove d’ara 18 anys, va començar a anar a escola. Li agraden molt les matemàtiques i l’única queixa que té és que s’ha de llevar molt d’hora! Com a qualsevol altre adolescent, li agrada fer amics nous com en Jigmed, que l’ajuda a les classes de llengua. I durant l’hora de dinar, parlen i discuteixen sobre videojocs, els deures o els seus plans de futur. En Mon pateix paràlisi cerebral, trastorn neurològic que afecta el moviment del cos i la coordinació muscular, però això no l’està impedint anar a l’escola. Té dificultats per parlar i dolors musculars ocasionals però és feliç, passeja el seu gran somriure per tot arreu i està decidit a completar la seva educació bàsica.
Els seus pares han trencat esquemes al Bhutan lluitant fins aconseguir que el seu fill pogués anar a una de les escoles inclusives que hi ha al país i que rep el suport d’Unicef des d’Andorra. I en Mon ha estat molt ben rebut pels seus companys i professors, que estan trencant els estigmes i les discriminacions que encara pateixen en aquest país els infants amb discapacitat.
Però encara no tots els infants amb alguna discapacitat poden accedir a escola. En Bahadur pateix un greu trastorn de l’espectre autista i malauradament, les escoles no tenen ni les instal·lacions accessibles ni els mestres els coneixements educatius per satisfer les seves necessitats especials.
Tot i els passos per millorar l’educació inclusiva i de qualitat al Bhutan, encara queda molt per fer i des d’Andorra estem posant el nostre granet de sorra: durant el 2018, dues escoles més van entrar a la xarxa d’escoles amb programa de necessitats educatives especials, uns 40 professors van rebre formació i ja son 650 els infants amb discapacitat escolaritzats. L’educació de qualitat és un dret de tots els infants: sigui en Mon o en Bahadu, sigui al Bhutan o a Andorra. Cap infant no ha de quedar-se enrere només per la seva discapacitat.
Diari d'Andorra Twitter

Opinions sobre @diariandorra

Envia el teu missatge
HELISA - Gestor de continguts
© Diari d’Andorra
(Premsa Andorrana) 2005-2019 - C/ Bonaventura Riberaygua, 39, 5è pis - Telèfon : +376 877 477

Col·laboradors:

HELISA - Gestor de continguts