x

Ens agradaria enviar-te les notificacions per a les últimes notícies i novetats

PERMETRE
NO, GRÀCIES
Compartir
Accedir
Subscriu-te Iniciar sessió
Buscar
DIARI D'ANDORRA DIARI D'ANDORRA DIARI D'ANDORRA
DIARI TV MUSIK
La seca, la meca i...

Territori comanxe

Actualitzada 15/10/2018 a les 06:49
Per molt que estigui de moda cór­rer a tota hora pel rec del Solà o per la vora del riu, per canviar maneres de fer cal alguna cosa més que declaracions de bones intencions. No n’hi ha prou de dir que som un ter­ritori ciclista si els vehicles continuen sent una amenaça per a aquells que es desplacen sobre dues rodes. No n’hi ha prou d’omplir-nos la boca amb promeses de sostenibilitat, si el transport públic continua sent una de les grans assignatures pendents per a la mobilitat de la ciutadania. I el primer pas per assolir el canvi, és treure els cotxes del carrer i pujar al clípol. Ja ho sé. El servei és car, i els usuaris no són precisamnet el gruix del cens electoral, però de poca cosa serviran les grans promocions i iniciatives destinades a copsar l’atenció exterior si al mateix temps no som capaços de garantir –d’una vegada– un servei de transport intern de passatgers, fiable, còmode, puntual, assequible i homogeneïtzat. I per arribar a aquest punt, cal alguna cosa més que negociar amb les companyies actuals, que també. Necessitem un canvi de mentalitat que ens faci prendre consciència que, de la mateixa manera que les institucions han d’estar al servei de les persones, les infraestructures han d’estar al servei de la gent. I això passa per dissenyar les ciutats a escala humana, per facilitar que la gent deixi el cotxe a casa i per incentivar abonaments combinats d’aparcament i autobús, parades ben equipades i senyalitzades, pas freqüent i regular, preus –molt– assequibles i reforç en hores punta. Mentrestant, continuarem caminant, i pedalant, per territori comanxe.
  • #3 Mort qui t'ha mort
    (15/10/18 16:54)

    L'única solució per evitar morts prematuras de milers de ciutadans és eliminar els cotxes de les ciutats.

    Respondre
  • #2 Román
    (15/10/18 09:50)

    Hem convertit Andorra en una megàpolis, on el protagonista absolut és l'automòbil, un objecte de desig, és com un vedell d'or al qual tots adorem, en molts casos també és un mesurador d'estatus social. Cues, soroll, contaminació i estrès són el denominador comú del progressisme desvocat que acabarà sens dubte amb la nostra salut física i emocional.

    Respondre
  • #1 Quan el Clípol era negoci privat.
    (15/10/18 07:45)

    Llegeixo amb tristesa: "les infraestructures han d'estar al servei de la gent." Encara quedem una generació d'usuaris de l'antic Clipol, sistema de transport ara gairebé poetitzat i considerat mig patrimoni nacional, però veritable llauna de sardines com es deia popularment, que sortia de la parada central quan l'interior del petit vehicle ja gairebé desbordava de gent, acostant-nos una mica a la imatge dels trens del tercer món. Als herois usuaris d'aquell transport públic de negoci 100% privat ens sembla una meravella els transport actual. Comprenc i comparteixo l'argumentació de la Sra. Noemí. Difícilment, tanmateix, participaríem en una manifestació contra els autobusos actuals. Sí: ens sentim força compensats per la gratuïtat que ens dona la Tarja Magna. Gràcies, Sr. Marc Forné.

    Respondre
3
Diari d'Andorra Twitter

Opinions sobre @diariandorra

Envia el teu missatge
HELISA - Gestor de continguts
© Diari d’Andorra
(Premsa Andorrana) 2005-2024 - C/ Bonaventura Riberaygua, 39, 5è pis - Telèfon : +376 877 477

Col·laboradors:

HELISA - Gestor de continguts