Compartir
Accedir
Subscriu-te Iniciar sessió
Buscar
DIARI D'ANDORRA DIARI D'ANDORRA DIARI D'ANDORRA
La seca, la meca i...

'Outsiders'

Actualitzada 04/05/2018 a les 21:43
No tothom veu les coses de la mateixa manera. Afortunadament, no tenim el mateix enfocament i tampoc la mateixa forma de resoldre els conflictes. Si bé des d’un punt de vista més clàssic o antic s’apostava per la unitat de criteris, de formacions i de visions, les noves tendències educatives ens mostren com en la varietat de disciplines s’hi troba la innovació i l’avenç. Abans es penalitzava la diferència, qui sortia de la norma, es premiava la igualtat. Avui es reconeix aquest nou enfocament.
El mite que per resoldre un problema s’ha de ser un expert en aquest tema queda obsolet. Formacions d’allò més diverses ens poden ajudar en problemes complexos perquè busquen una solució diferent. L’educació hauria de fomentar des de petits aquesta visió més àmplia potenciant el talent individual i buscant aquelles aptituds que ens fan únics sense oblidar una formació bàsica. Sortir del pensament únic que moltes vegades ens regeix, no ens fa ni estranys ni bojos, ens porta riquesa i desenvolupament. Els grans genis han estat sovint els més incompresos i outsiders, sovint classificats com a bojos, excloent-los dels nuclis de decisió. Les idees noves són creatives i rarament neixen de la monotonia. Potenciem la imaginació, la creativitat i la diferència. Apostem per enginyoses i novedoses visions per tirar endavant. Les societats més avançades entenen que per crear s’ha de tenir un ambient laboral que ho fomenti, amb espais diversos, amb esport, relax i que permetin la fluïdesa dels projectes.
  • #2 Pere
    (05/05/18 18:43)

    Abans de convertir-se en un borrego més del ramat o una poma podrida del cistell, val més continuar sent un Outsider, encara que això et comporti tocar el dos i marxar d'aquestes conrrades, abandonant vida, país i amics. La gràcia de la vida roman en ser un mateix i no perdre mai la pròpia identitat.

    Respondre
  • #1 Educare
    (05/05/18 10:32)

    Si l'educació pública va tenir en els seus orígens una intenció humanista, avui, no s'intenta si més no dissimular que la fi determinant del sistema educatiu no és altre que disciplinar i adoctrinar els fills dels treballadors per ser consumidors compulsius i generar «professionals» entre els plançons de les classes empobrides, com correspon a una societat cada vegada més polaritzada i classista.
    L'il·lustre pedagog Gianni Rodari va escriure: "A l'escola tradicional no hi ha lloc per a la imaginació. El que aprèn el nen és a callar, fer el que se li ordeni, aprendre el que no vol, cedir l'autoritat sobre el seu temps i espai, deixar fora el joc, els amics, el plaer d'inventar, l'harmonia amb el seu cos i el seu esperit. La llibertat queda exclosa. "

    Respondre
2
Diari d'Andorra Twitter

Opinions sobre @diariandorra

Envia el teu missatge
HELISA - Gestor de continguts
© Diari d’Andorra
(Premsa Andorrana) 2005-2016 - C/ Bonaventura Riberaygua, 39, 5è pis - Telèfon : +376 877 477