Ens agradaria enviar-te les notificacions per a les últimes notícies i novetats
Doncs per a molts la solució tampoc són edificis de pàrquings donat pel fet que suposa una despesa més a final de més, que molts ens sentim obligats a pagar ja que hem hagut de marxar a parròquies altra perque és impossible llogar un pis a un preu decent a les parròquies centrals! Tan de bó poguès anar caminant a la feina o amb transport públic però hi ha gent que plega de la feina a hores on el transport n passa... més problemes doncs... la gent està marxant a parròquies altes amb la conseqüència de que cada cop hi ha més vehicles! La massana ha experimentar un canvi brutal cada mati hi ha cues... i més que hi hauran... un desastre i un desproposit tot plegat... quina pena.. cada cop estem més limitats amb tot! És un mal de cap!
RespondreAbordar aquestes problemàtiques urbanes des d'aquest posicionament només es pot entendre quan es confon un privilegi amb un dret, ja que l'aparcament té més de privilegi que de dret. La disponibilitat d'espai d'aparcament ha estat una prioritat en l'organització espacial de la ciutat, constituint-se gairebé com una mena de dret i una petició constant a les autoritats. L'ús per a profit individual -i en detriment dels altres- d'un recurs col·lectiu difícilment pot elevar a la categoria de dret. Ha arribat el moment de replantejar les ciutats perquè els espais públics passin de ser mers espais de circulació i aparcament a ser espais de trobada, de vida, per a les persones. Per contra, el que hauríem de reclamar és millorar l'eficiència del nostre sistema de transport públic i anar acabant amb la política d'aparcament, no falten aparcaments, sobren cotxes.
RespondreBla, bla, bla, bla, bla i bla ...... Del que no es parla és de fomentar el transport públic, perquè això no li interessa a ningú, Govern prefereix seguir cobrant impostos pels 130 milions de litres de combustible i tots volem anar d'Escaldes a Andorra en cotxe, no som més tontos perquè no ens entrenem.
Respondre
Joan Carles Garcia va dir..Abordar aquestes problemàtiques urbanes des d'aquest posicionament només es pot entendre quan es confon un privilegi amb un dret, ja que l'aparcament té més de privilegi que de dret. La disponibilitat d'espai d'aparcament ha estat una prioritat en l'organització espacial de la ciutat, constituint-se gairebé com una mena de dret i una petició constant a les autoritats. L'ús per a profit individual -i en detriment dels altres- d'un recurs col·lectiu difícilment pot elevar a la categoria de dret. Ha arribat el moment de replantejar les ciutats perquè els espais públics passin de ser mers espais de circulació i aparcament a ser espais de trobada, de vida, per a les persones. Per contra, el que hauríem de reclamar és millorar l'eficiència del nostre sistema de transport públic i anar acabant amb la política d'aparcament, no falten aparcaments, sobren cotxes.
RespondreComparteixo el teu punt de vista, però el que no pot fer el comú és començar la casa per la teulada, carregant-se les places d'aparcament quan encara no s'han implementat solucions alternatives. Les persones que viuen fora de la capital l'únic que poden fer és anar amb cotxe a la feina, ja que a partir de les 9 de la nit els busos deixen de circular, i hi ha un munt de gent que treballa fins tard (comerç, hosteleria...). Que han de fer aquests treballadors per tornar a casa? Agafar un taxi?