Compartir
Accedir
Subscriu-te Iniciar sessió
Buscar
DIARI D'ANDORRA DIARI D'ANDORRA DIARI D'ANDORRA
La seca, la meca i...

Promoció turística

Actualitzada 29/12/2017 a les 06:53
En el seu darrer article d’opinió al Diari, Jean-Michel Rascagneres elogiava de forma entusiasta la promoció turística duta a terme pel Govern. Després de llegir-lo un podria quedar-se amb la sensació que fonamentalment ha estat gràcies a aquesta política de promoció que Andorra recupera visitants a nivells alts i novament envejables, i que la recuperació econòmica dels veïns o l’esforç dels sectors productius queden en segon pla a l’hora de valorar l’afluència turística. Des de l’amistat que ens uneix, em permetrà Rascagneres que qualifiqui la seva visió de bastant naïf. Segur que tenim les millors pistes d’esquí. Estic convençut que la nostra oferta comercial és insuperable i que restauradors i hotelers en la seva majoria es posen al dia per oferir una bona estada als nostres visitants. Ho estem veient aquests dies amb el nivell d’ocupació hotelera i ho constatem en la mobilitat diària. Tornem a tenir xifres meritòries, i per tant el que cal és felicitar aquells sectors productius –amb ajuda de l’Administració o sense– que han aguantat l’embat de la crisi, s’han renovat i han sabut estar en la línia de sortida per oferir el seu producte tan bon punt els veïns han tornat a venir. Però tornen a venir –alguns mai han deixat de fer-ho, per cert, cal ser honestos– a fer el de sempre. I aleshores el que cal preguntar-se és què s’ha fet de nou des de l’Administració perquè la roda torni a ser la mateixa? Estic més que convençut que Andorra pot ser una destinació turística d’excel·lència. Ho tenim tot per ser-ho, però hem de deixar de tractar el país com si fos un parc temàtic i projectar una visió més global de les potencialitats del país i la seva gent.
  • #5 Peretl
    (29/12/17 12:16)

  • #4 Albert Gomà Sala
    (29/12/17 11:12)

    En tot cas, l'opinió que expresso és una opinió personal, que ningú s'ha de creure. És simplement fruit de la meva preocupació en veure que a Andorra molts cops la nostra pròpia identitat com a país no està prou posada en valor, no la coneixem prou ni els propis ciutadans i no es comunica a l'exterior. Dol veure com a l'exterior molts cops ens consideren un gran centre comercial o un resort d'esquí i no un país amb identitat.

    Respondre
  • #3 Albert Gomà Sala
    (29/12/17 10:37)

    Últim,si el país creu que s'ha de fer un model d'institució
    de promoció turística que actuí més en base a negoci. llavors no té sentit tenir polítics dirigint i finançament públic. Llavors que facin com a Turisme de Barcelona empresaris entrin al Consell d'Administració d'Andorra Turisme, despolititzin l'entitat, acordin projectes estratègics per Andorra i es financin per patrocinis i ventes amb determinades subvencions públiques. Actualment, és una incoherència molt gran voler defensar model de gestió privada i de negoci com un parc temàtic per Andorra i fer-ho amb diner públic i dirigit per polítics...

    Respondre
  • #2 Albert Gomà Sala
    (29/12/17 10:32)

    Segon, la diferència entre un parc temàtic i un país. Un parc temàtic el pots gestionar des del teu despatx i dir que posaràs una font de colors aquí, un ràfting allà, obriràs un outlet allà o posaràs un espectacle allà. Fas algun lloguer a restaurants i altres empreses, però tens ple control de la cadena de valor. Els visitants venen per fer escapades d'oci simplement. El model és així. Ara bé, un país es pot gestionar així? El país té milers d'empreses, interessos contraposats, visitants que venen d'oci i visitants que venen a descobrir una identitat i cultura diferent. El país té empreses que ja venen oci, el país té comerços que ja promocionen les rebaixes. Però qui posa de valor el patrimoni cultural, natural o gastronòmic únic d'Andorra? Això ho ha de fer el sector públic. El sector públic ha de fer el que el sector privat no pot fer: pal·liar externalitats, posar en valor una identitat única, pensar més a llarg a termini, obrir nous mercats, no voler actuar com un parc temàtic.

    Respondre
  • #1 Albert Gomà Sala
    (29/12/17 10:23)

    Estic totalment d'acord amb aquest article. Primer, que pugin o baixin els visitants es cosa d'Andorra Turisme i dels milers d'empreses, centres d'oci, professionals i entitats que fan productes i promocionen Andorra a l'exterior. També, de la situació econòmica i política exterior, dels temps o del calendari de festius. Per tant, simplement posar-se com objectiu un 2% més de turistes a l'any i pujar salaris en base a això, no té sentit. Ni es culpa quan baixen, ni és gràcies quan pugen. Simplement no tenen tanta influència les accions, en tot cas no es pot demostrar. La dada de turistes global del país simplement no ens diu res de l'estratègia de Govern per què depén de moltes coses. S'han d'avaluar els resultats de les accions que es duen a terme, una per una. No et pots avaluar amb una dada que no permet fer-ho.

    Respondre
5
Diari d'Andorra Twitter

Opinions sobre @diariandorra

Envia el teu missatge
HELISA - Gestor de continguts
© Diari d’Andorra
(Premsa Andorrana) 2005-2016 - C/ Bonaventura Riberaygua, 39, 5è pis - Telèfon : +376 877 477