Compartir
Accedir
Subscriu-te Iniciar sessió
Buscar
DIARI D'ANDORRA DIARI D'ANDORRA DIARI D'ANDORRA
DIARI TV MUSIK
Les set claus

El que importa és el tren

Actualitzada 12/12/2017 a les 06:48
    Bibiana Rossa
Fa quinze dies deia que creia que el marc actual dels treballs de relació del Principat d’Andorra amb la Unió Europea era idoni per parlar d’una connexió ferroviària. Comentava que, des d’un punt de vista lògic, tot indicava que es podria continuar la línia d’SNCF existent des de l’Hospitalet-près-l’Andorre passant per sota del massís munta­nyós del Siscar, des del vessant francès fins a l’andor­rà, situant-se la sortida sota l’obaga de Soldeu. M’adono que som molts els que tenim consciència que, d’una banda, la connexió ferroviària França-Andorra no només no és impossible, sinó que és viable, i, de l’altra, que seria bo aprofitar l’avinentesa actual de porta oberta amb la Unió Europea per parlar-ne seriosament. La vialitat ve donada per les cotes de nivells i per les característiques del túnel a construir, totalment acceptables. I es coincideix que l’oportunitat és única i una ocasió a no perdre. Però també es destaca una idea alternativa i un neguit. La idea alternativa consisteix a estudiar un traçat diferent de connexió ferroviària que, en lloc de travessar el massís muntanyós del Siscar, travessaria el de Vicdessos, per anar a sortir damunt d’Ordino. Per què no? Tot és qüestió d’estudi i d’anàlisi, amb ganes que prosperi un veritable projecte que, alhora, sigui útil en l’àmbit europeu, i aporti a Andorra bona comunicació amb França i obertura cap a Europa. El neguit és el relatiu als comerços del Pas de la Casa. En aquest sentit, tant el nucli del Pas de la Casa, com el de les Bordes d’Envalira, com el de Soldeu, tenen prou atractiu per si sols per no témer per a res que s’arribi a Andorra ja sigui per sota de Soldeu o per qualsevol altre lloc. Perquè són tots indrets d’atracció per la seva pròpia proposta, que existeix, i és rica i variada. Prova n’és el túnel d’Envalira, l’existència del qual, tot i desviar la carretera del Pas de la Casa, no li ha restat cap èxit.
Etiquetes
  • #1 Joe
    (12/12/17 08:41)

    Imprescindible el tren.Lamento però que només tingui en compte que l'opció més viable,per km,per temps i econòmica és la unió d'hospitalet amb el pas de la casa.Un cop en territori Andorra (peu de pistes pels interessats) és el trajecte més ràpid per si algun dia interessa travessar cap a grau roig-encamp-andorra.
    L'opció d'un túnel al siscà i/o vicdesos actualment reserves naturals franceses farien construir una túnels molt llargs i cars dins l'estat francès  (poc viable) de l'altra banda amb una petita línia ferroviària/cremallera entre hospitalet i el pas de la casa per la solana del pas de la casa perfectament assumible pel Comú d'encamp-SAETDE -comerciants i propietaris del mateix pas de la casa i una part de govern.
    Hauríem de fomentar a l'elisi I la moncloa que aquesta línia de tolouse-hospitalet-Puigcerdà-Barcelona fos una línia transpirenaics de primera.

    Respondre
1
Diari d'Andorra Twitter

Opinions sobre @diariandorra

Envia el teu missatge
HELISA - Gestor de continguts
© Diari d’Andorra
(Premsa Andorrana) 2005-2024 - C/ Bonaventura Riberaygua, 39, 5è pis - Telèfon : +376 877 477

Col·laboradors:

HELISA - Gestor de continguts