Creat:

Actualitzat:

En l’actual entorn empresarial són cada cop més els requisits normatius i les exigències del mercat als quals han de fer front els empresaris. El desplegament legislatiu i el nou marc fiscal dels darrers anys a Andorra ha vingut acompanyat d’un important creixement dels negocis, fet que ha comportat la generació de nous llocs de treball, fins i tot la creació de diferents departaments dintre d’una mateixa organització. Com a adaptació a aquesta evolució, es fa evident la necessitat de l’empresari de delegar tasques i funcions als seus empleats amb l’objectiu d’atendre conjuntament els problemes empresarials (productius, comercials, administratius...). En aquest context, ¿som prou conscients de les implicacions que pot tenir l’acció de delegar? Delegar comporta confiar noves i majors responsabilitats als treballadors d’una organització, i esdevé la clau de l’èxit empresarial només quan va seguida d’un control intern eficaç exercit per part dels administradors. El propòsit del control intern és identificar els riscos empresarials als quals el negoci està exposat i tractar de reduir-los mitjançant la implementació d’eines o polítiques de control que previnguin i detectin errors, abusos o fraus interns que es poguessin produir. Són diverses les conseqüències que poden originar-se d’un baix o nul control intern, des de pèrdues econòmiques derivades de possibles negligències (sancions, menor competitivitat...), una mala presa de decisió empresarial, fins a un greuge reputacional. Altrament, són múltiples els avantatges de l’establiment de mecanismes de control intern, no només contribueix a l’assoliment dels objectius empresarials en cohesionar els diferents departaments, sinó que reforça el compliment del marc regulador, permet una major eficiència que evita duplicitats i estimula un bon clima laboral, entre d’altres. La contínua adaptació del negoci requereix una revisió constant dels controls establerts.

tracking