Compartir
Accedir
Subscriu-te Iniciar sessió
Buscar
Les set claus

Aeroport i creixement

Actualitzada 28/08/2017 a les 06:49
    Vladimir Fernández
Pot ser beneficiós per a l’economia andorrana un aeroport?
Un aeroport aporta un flux constant de passatgers, amb un estalvi de temps i diners important per al viatger. Imaginem-nos quin avantatge tindria per al turista poder plantar-se a Andorra en 45 minuts des de Madrid, o en 1,5 hores des de París, o en 1,5 hores des de Londres... Podria tenir un impacte en el turisme? Sembla que és bastant evident. Un cop transportats i a Andor­ra, aquests turistes anirien a esquiar, dormirien en hotels, consumirien en restaurants, comprarien en botigues...
Aquí és on apareix el segon aspecte interessant de l’aeroport, el transport aeri podria abaratir els costos d’importar certes mercaderies, i reduir el temps de rebre les mateixes. Aquest fet milloraria el marge dels negocis al Principat. Sembla, doncs, que els avantatges són clars. Quins són els inconvenients que fan que a data d’avui encara no puguem gaudir d’aquesta infraestructura que clarament és beneficiosa per al país. Existeixen clarament dues barreres. La primera és un tema d’espai. On trobarem entre 2 i 2,5 km de pista recta dintre del nostre país? Hi ha qui diu que no és possible trobar-los, que és un país de muntanyes, però sembla que també hi ha projectes que han aconseguit trobar-los i dibuixar les pistes en projectes creïbles. La segona barrera és un tema de finançament, construir un aeroport requereix un múscul financer important, que en l’actualitat està fora de l’abast de les possibilitats de l’Estat andor­rà. Quina podria ser la solució? Obrir un concurs públic on diferents operadors internacionals experts en construcció i gestió d’aeroports pre­sentessin un projecte de localització de la pista, estudis tècnics i candidatura per construir i gestionar l’aeroport nacional d’Andorra. Recordem que l’economia andorrana tradicional està basada en dos pilars: comerç i turisme, si volem reforçar aquests sectors, l’aeroport sembla obligatori.

*Vladimir Fernández, Soci Crowe Horwarth
Etiquetes
  • #4 Julia
    (28/08/17 17:57)

    Ja hi tornem a ser, justificant el negoci d'inventar negocis en una única direcció de benefici, la construcció i el que comporta. Desprès ja ho paguem totes nosaltres com sempre. Voleu fer una prova real? Feu un acord amb el Heliport d'Ordino i quan tingueu 12 helicòpters cada dia plens de turistes milionaris, parlem d'heliports i aeroports. A què no hi ha ovaris?

    Respondre
  • #3 #1
    (28/08/17 14:25)

    A on voleu ficar un aeroport ? si per començar no sabem a on posar un heliport que ocupa menys lloc ! un avió a Andorra, per aterrar hauria de començar a baixar al pas per aterrar a Escaldes !!! 

    Respondre
  • #2 Rosa
    (28/08/17 12:50)

    Al.lucinada quedo amb el seu nou descobriment. Dos pilars, comerç i turisme. Si?? de veritat?? no ho sabiam. Fa anys i panys que sabem aixó els que treballem en aquest magnific pais. Un aeroport. Si? de veritat?  quin fart de pensar s´ha fet vosté.  Si encara no sabem ón posarem l´heliport, ja passem al aeroport.... potser que busquem també si al Valira podem fer un port nautic.

    Respondre
  • #1 Jordi
    (28/08/17 09:38)

    El Principat d'Andorra, mitjançant un aeroport, a més del que el Vladimir apunta en el seu article, obriria el país al món, potser incentivant també que molts residents passius, vegin amb més interès viure al Principat, però desplaçar-se a Madrid, Barcelona o París amb relativa comoditat i poc temps, fent del País mitjançant aquesta infraestructura, molt més atractiu a certs perfils de persones amb recursos econòmics i que busquen tranquilitat però també proximitat a un món global. Jordi.

    Respondre
4
Diari d'Andorra Twitter

Opinions sobre @diariandorra

Envia el teu missatge
HELISA - Gestor de continguts
© Diari d’Andorra
(Premsa Andorrana) 2005-2016 - C/ Bonaventura Riberaygua, 39, 5è pis - Telèfon : +376 877 477