x

Ens agradaria enviar-te les notificacions per a les últimes notícies i novetats

PERMETRE
NO, GRÀCIES
Compartir
Accedir
Subscriu-te Iniciar sessió
Buscar
DIARI D'ANDORRA DIARI D'ANDORRA DIARI D'ANDORRA
DIARI TV MUSIK
Les set claus

El ciclisme a Andorra

Actualitzada 09/08/2017 a les 06:47
Diumenge passat, malgrat les tempestes, més de 2.000 ciclistes es passejaven per les nostres carreteres en la tercera edició de la Purito. De la mateixa manera, fa unes setmanes es va celebrar la quarantena edició de la Multisegur Volta als Ports amb més de 1.200 inscrits, xifra que va creixent any rere any. Segons una notícia publicada en aquest mateix diari, més de la meitat dels participants de la Volta als Ports eren d’altres països, o sigui, forans que van venir expressament per a la prova. És una evidència que aquestes marxes aporten turistes de ciclisme a Andorra. Però no només aquestes dues curses, sinó altres esdeveniments com la Copa del Món de BTT de Vallnord o alguna etapa de la Vuelta. No soc imparcial per la meva afició al ciclisme, però Andorra té un atractiu especial per als amants d’aquest esport i seria positiu per al turisme potenciar-lo encara més. Els aspectes que atreuen els ciclistes són els forts pendents (els practicants d’aquest esport tenen un punt de masoquisme), els paisatges o l’aire sa que es respira. Però em pregunto, quina és la voluntat del país d’invertir en el turisme del ciclisme? Desconec, com la resta de la població andorrana, en què es gasta els diners Andorra Turisme i amb quins criteris ho fa. Podem intuir que un dels interessos del Govern és fomentar el turisme de ciclisme amb la creació dels carrils bici per tot el país, la col·locació dels nous rètols a tots els ports, les promocions de les rutes a la web oficial de Turisme o les aportacions que fa Andorra Turisme als esdeveniments esportius relacionats. Fer venir la Vuelta a Espanya o el Tour de França també són una prova de l’esforç econòmic i l’aposta per la promoció del país i del ciclisme a les nostres muntanyes. Andorra podria esdevenir un indret de referència per als aficionats al ciclisme, però estem encara lluny d’aquest propòsit i qualsevol iniciativa requereix una estratègia molt ben estudiada.
  • #12 Andorra emprenyat
    (15/08/17 10:43)

    Ciclistes ciclistes i mes ciclistes i anar asfaltant carreteres de montanya per aquesta gent... que si coll de la gallina (que ara em fa pena amb lo maco que ere anar-hi amb el jeep...) i anar esfaltant... patetic pero bueno... en la linea d aquest govern...  ja en parlarem d aqui uns anys... avere de que vivim senyor toni marti !!

    Respondre
  • #11 Prohibir les bicis a la carretera es el futur
    (15/08/17 10:39)

    S ha de prohibir tota mena de vehicle no motoritzat que circuli per la carretera... es un perill per a tothom!! Fora bicis i ciclistes... sera que no hi ha montanya per rodar... vallnord o grand valora o fins i tot la rabassa q es preciosa!! Fora bicis d carretera i mes MTB!!! O no teniu proutes cames per fer bici d montanya jajajajaj

    Respondre
  • #10 Bicicleta=futur? Jajajajaja
    (15/08/17 10:36)

     si la bicicleta es el futur... ya em diras de que viurem a andorra... jajaja Aqesta gent dorm en caravanes i s alimenten a base d barretes energetiques.. no deixen un duro al pais i asobre volen manar a la carretera... Fora bicicletes del pais!!! Ja ni ha prou!! No en volem mes!!! Quin fart d ciclistes q no saben respectar ni el reglament a la carretera

    Respondre
  • #9 Alex
    (10/08/17 20:51)

    Maria va dir..
    Si ho han de respectar com tot els usuaris. Tb m'agradaria veure com ho respecten el vehicles. Exemple carril bici a super eclerc d'encamp i s'aparca tothom a comprar. 

    Respondre
  • #8 Alex
    (10/08/17 20:49)

    Miquel va dir..
    La major part de ciclistes tenen assegurança ja que ho cobreix l'assegurança de responsabilitat civil q es contracta  a l'assegurar la vivenda per exemple. El vianants tenen la mateixa assegurança que tambe circulen per la via publica

    Respondre
  • #7 bicicleta = futur
    (10/08/17 15:14)

    I que passa, si no porten matricula, o es que amb matricula se'ls podrà atropellar amb legalitat, el problema no es aquest, si no que hi ha massa gent incívica esbojarrada per el mon, sobre tot per part dels conductors, o m'equivoco, alguns o bastants potser se'ls hi haurien de retirar definitivament el carnet de conduir, per que son un perill per la societat, cada dia desgraciadament s'enxampa mes gent conduint beguda o drogada, si no a les dades hem remetéixo, veureu ben pocs de ciclistes veguts o drogats, potser el problema no son les bicicletes, si no el tipus de societat que es prodiga, la bicicleta ha arribat per quedar-se, per que es el futur, tingueu clar per si no ho sabíeu.

    Respondre
  • #6 Eva Choy
    (09/08/17 21:18)

    Moltes gràcies Consultor per les teves aportacions. En el meu article no he fet al·lusió als ciclistes d'èlit i efectivament ells troben a Andorra tots els beneficis que has mencionat. Encantada de col·laborar en tot el que pugui.

    Respondre
  • #5 ciutadana
    (09/08/17 21:13)

    Miquel va dir..
    Totalment d'acord. Ara sembla que que tot es ciclisme i que poden fer el que volen. A mi no em molesta, sempre i quan portin matricula identificativa, paguin assegurança de respopnsabilitat civil i taxa de circulació, perque d'entrebancs realment en provoquen. Uns realment que circulen be i con es deu, però massa..que van de dos en una via d'un sol carril taponant la circulació(lo qual atempta el més elemental sentit comú a més de posar-se en risc) i sense que ningù els digui res.Potser que posem normes pel bé de tots i, axó si, equilibrades, perque als lluminosos surt: conductor respecta el cicliste, però no a l'inrevés: ciclista respecta els conductors i vianants!

    Respondre
  • #4 Miquel
    (09/08/17 15:46)

    No he entés mai perquè les bicicletes poden circular sense matrícula ni assegurança a tercers com qualsevol vehicle que circula per la via pública.

    Respondre
  • #3 Andrès
    (09/08/17 15:04)

    Hauria d'estar prohibít que els ciclistes circulin per les carreteres,posant en perill les seves vides. Faran falta,lamentablement moltes desgràcies per posar una llei de prohibició,que és el que dicta el sentit comú.Encara falta molt perquè l'homo sapiens evolucioni.

    Respondre
Veure’n més
12
Diari d'Andorra Twitter

Opinions sobre @diariandorra

Envia el teu missatge
HELISA - Gestor de continguts
© Diari d’Andorra
(Premsa Andorrana) 2005-2024 - C/ Bonaventura Riberaygua, 39, 5è pis - Telèfon : +376 877 477

Col·laboradors:

HELISA - Gestor de continguts