Compartir
Accedir
Subscriu-te Iniciar sessió
Buscar
Les set claus

Rescatar una concessió?

Actualitzada 11/07/2017 a les 07:26
    Bibiana Rossa
Nombroses veus que es fan sentir als mitjans informatius a favor de la subsistència de Grandvalira contrasten amb disparitats, incoherències i silencis polítics. Em sap greu veure com, en lloc de cercar solucions a possibles errors, potser inexistents, potser de simple forma si existeixen, o potser sols malentesos, o potser simples mancances de voluntats coincidents, la memòria política és tan curta perquè alguns actors oblidin allò que van protagonitzar fan tan sols set anys. N’hi ha prou de consultar el BOPA 37, de l’any 22, per veure que el Consell General, després d’aprovar-la a la sessió del 3 de juny del 2010, va publicar el 30 de juny del 2010 una llei per fer front a l’adequació de la pista de l’Avet del domini de Grandvalira aprovant un crèdit extraordinari per un import total d’1.000.000 d’euros per a l’exercici del 2010, per a la pista d’esquí de descens FIS, declarant textualment que amb aquell crèdit es pretenien acomplir els compromisos adquirits per habilitar la pista de l’Avet –Estadi Nacional– per a l’organització de la Copa del Món d’esquí femení l’any 2012. Quan deia fa quinze dies que Grandvalira havia de subsistir en estret lligam amb els terrenys públics que sustenten aquesta marca, i amb les inversions de diners de l’erari públic que s’hi han fet, a voltes en detriment d’altres necessitats dels ciutadans d’Andorra, un bon amic em feia notar el seu acord amb el concepte. Tot i que em recordava que el nom mai havia estat encertat per la ubicació, perquè el Gran Valira sols neix quan conflueixen el Valira del Nord amb el d’Orient. I no li falta raó. Crec que cal aprofitar-la, sense mai desmerèixer les altres estacions d’esquí, potser posant-nos a dia actualitzant el nom del domini esquiable més gran del sud d’Europa. Però sobretot plantejant de rescatar concessions de terreny públic comunal abans del seu venciment per mantenir un pilar de l’economia emblema nacional.
Etiquetes
  • #8 dand
    (12/07/17 00:14)

    que curiòs que surt aquests escrit el dia abans que es sapiga que saetde es queda accions de arcalis i amb voluntat de quedar-se pal-arinsal

    Respondre
  • #7 Jordi
    (11/07/17 17:32)

    El lèxic i la semàntica està al servei del capital per distorsionar la realitat, els plats trencats els paga el ciutadà, amb retallades i no garanties de jubilació, però sí que hi ha diners per rescatar pistes ....

    Respondre
  • #6 Jordi
    (11/07/17 17:29)

    Rescatar una concessió?Jo diria les coses pel seu nom .... NACIONALITZAR UN DEUTE AMB DINERS PUBLICS.

    Respondre
  • #5 Rescat ja
    (11/07/17 16:37)

    Totalment d'acord amb el article. Prou de baixada de pantalons de Govern y Comuns amb la familia Viladomat. Rescat inmediat de la concesiò per be de pais y les sebas institucions.

    Respondre
  • #4 El Copons bendito
    (11/07/17 14:27)

    Caram senyora Rossa quan vostè era Cònsol volia vendre les accions del Comú de Canillo que te a ENSISA a Crèdit Andorrà i ara vol rescatar concessions? Quants tombs dona la vida!

    Respondre
  • #3 dand
    (11/07/17 10:31)

    rescatar vols dir nacionalitzar??

    Respondre
  • #2 NEU BONA NEU
    (11/07/17 10:26)

    SI RESCATAR VOL DIR PASSAR EN MANS DEL cOMÚ PENSO QUE SERIA UN ERROR, ELS COMUNS FAN POLITICA, EL PERSONAL DE LES ESTACIONS VOTEN I TOT AIXÓ VA EN DETRIMENT DEL BON FUNCIONAMENT D'UN NEGOCI. eLS POLITICS ESTAN MAXIM 8 ANYS AL SEU MANDAT I AIXÓ COMPORTA QUE NO HI HA SEGUIMENT ESTRATEGIC, TAN SOLS HI HA PROTAGONISME, POLITICS QUE VOLEN FER D'EMRESARIS AMB ELS DINERS DELS ALTRES. eNFI JO SOC PARTIDARI DE DEIXAR LA NEU EN MANS DE PROFESSIONALS I MALHAURADAMENT O PER SORT EN AQUEST PAIS TAN SOLS TENIM ELS VILADOMAT. tAMPOC SOC PARTIDARI DE DEIXAR LA NEU EN MANS DE LA BANCA QUE ENS DEMOSNTRA QUE TAN SOLS BUSCA EL BENEFICI, EL RESULTAT FINANCER I A aNDORRA NO ES BO NI DESITJABLE QUE LA NEU CAIGUI EN MANS DE UN MONOPOLI VERD O ALTRE COLOR. AIXÍ DONCS FEM BÉ ELS CONTRACTES, ES EL MOMENT DE FER UN BON PLEC DE BASES PER EL FUTUR DE SAETDE, QUE DONI PROSPERITAT AL PAS DE LA CASA I EN DEFINITIVA AL PAIS. PROU AMIGUISMES A L'HORA DE COMPRAR GINYS AIXO ES LO QUE CAL.

    Respondre
  • #1 dand
    (11/07/17 08:39)

    plantejant rescatar?? normalment els rescats no es fan dins de l'opulencia seria inedit rescatar amb diner public concessions que donent els resultats economics que tenen

    Respondre
8
Diari d'Andorra Twitter

Opinions sobre @diariandorra

Envia el teu missatge
HELISA - Gestor de continguts