"O sigui que molts veïns de la parròquia, baixant per la carretera de Nagol en direcció Espanya, haurem d'anar a girar a la primera rotonda (molt perillosa per cert) a l'altura gairebé del comú, o bé pujar fins al final del poble a l'altra rotonda, baixar fins a la plaça Laurèdia (o més ben dit: explaça), passar a l'altra banda del riu (en una altra rotonda), baixar per una nova carretera, tornar a travessar el riu (aquest cop sense rotonda?) i enfilar definitivament la nova autovia que han muntat fins arribar a la frontera del riu Runer." O sigui tot plegat : una pasterada, un bunyol, un patafi, una potineria, un pastitxo, per no dir una M.
RespondreDirecció Espanya, pocs metres després de l'antiga Plaça Laurèdia, la muntanya cau en picat sobre el riu al llarg de força metres. Si no fan túnel, la parròquia farà pena de tant asfalt. Potser, inclús, acabaran tapant el riu per resoldre aquest tram. Serem el poble amb la imatge més inatractiva del Pirineu.
RespondreSembla evident que la imatge de la parròquia com a nucli viari farcit de rotondes, túnels,... està garantida. Com per aturar-se el turisme a la parròquia!
Respondre
Sr. Calsina, Potser finalment des de DA es pensa en termes de vots. Seria pensar el vial des d'una altra dimensió. Ben aliena al fet viari. És cert que la ciutadania està pel mantra: "el vial s'ha d'acabar" Pocs comenten sobre l'origen de les cues. El mantra mana i, per definició, un mantra és repetició obsessiva. És força simptomàtic que no es faci distinció entre retencions i cues. Semblaria que tot són cues al Principat d'Andorra. Proposo un contra-mantra, potser un pèl llarg: "Tota cua o retenció originada per la frontera i duana d'Espanya ens supera completament".
Respondre