Creat:

Actualitzat:

Fa unes setmanes vaig escriure en un article dedicat a l’esquí de muntanya que sovint la promoció turística d’Andorra es limitava als eixos comercials, les pistes d’esquí alpí durant la temporada hivernal i l’ara tradicional Cirque du Soleil amb l’arribada de l’estiu. En efecte, i això malgrat que la web oficial de turisme del nostre país promocioni el senderisme o l’esquí de muntanya (en funció de l’època de l’any), els refugis i els parcs naturals, el cicloturisme i el BTT, etcètera, fa la sensació que el nostre entorn natural és gairebé inexistent en el moment d’atraure els turistes. El que tenim a Andorra és, però, dels més extraordinaris, i sempre ha costat potenciar-lo de forma eficient. Per això cal felicitar iniciatives com la fira Tamis, que ha tingut lloc el darrer cap de setmana a Escaldes-Engordany. Aquesta fira, en la qual han participat diverses institucions públiques, empreses i professionals del sector, tenia com a objectiu la promoció del turisme actiu, de munta­nya i de salut d’Andorra, i ha permès tant als andorrans com als turistes conèixer de primera mà activitats saludables que es poden dur a a terme a les nostres valls durant l’estiu. Cal fomentar aquest tipus d’iniciatives, massa poc nombroses al meu gust, i intentar enfocar diferentment la promoció d’Andorra a l’exterior. Podem veure com en altres països –els Estats Units o el Canadà, per donar-ne només dos exemples– la promoció de la natura pura està funcionant i ho està fent molt bé. Aquests dos països, en efecte, han creat parcs naturals dirigits per rangers que tant hivern com estiu s’omplen de turistes, els quals paguen un dret d’entrada que permet posteriorment subvencionar part de les despeses de manteniment del parc. Per què no intentar aprofitar aquestes experiències d’èxit i, adaptant-les a la nostra realitat, intentar construir unes polítiques que promocionin de manera més eficaç el nostre entorn natural?

tracking