Compartir
Accedir
Subscriu-te Iniciar sessió
Buscar
La seca, la meca i...

Ja n'hi ha prou

Actualitzada 27/01/2017 a les 21:46
Les opinions enriqueixen, sens dubte. Crec en la pluralitat i la llibertat d’expressió, només faltaria! Però també en la rigorositat i la professionalitat, en l’educació i el respecte. No vull ni puc entendre la banalització simplificada. Els mitjans de comunicació, els públics també, som sovint el blanc d’aquells que no volen fer l’esforç de l’anàlisi. Per més que intentem fer la nostra feina amb equidistància i imparcialitat, acostumem a ser l’objectiu de crítiques sense base sòlida. Evidentment que podem equivocar-nos, no som perfectes, però donar per fet que servim un partit o determinades persones és molt agosarat. D’entrada demano respecte per la feina i pels professionals que cada dia donen el millor de si mateixos per fer un servei públic, d’informació, integració i cohesió social. Els que quan neva estan al peu de canó, quan hi ha un accident surten corrents per explicar-lo o els que quan hi ha una visita d’Estat passen hores i hores al carrer per informar. Respecte per la diversitat de mitjans, les seves línies editorials i els seus treballadors. Posats a opinar de la credibilitat no crec que els periodistes siguin els que surten pitjor en el rànquing. Veure fantasmes i conspiracions on no hi són és molt fàcil. Els nostres mitjans intenten exercir amb exquisidesa fins i tot de vegades excessiva la paritat política en els debats. No acostumo a ser corporativista ni lobbista, més aviat m’agrada escoltar tots els punts de vista. Estem farts de ser el blanc fàcil on amagar les misèries dels que no convencen amb el seu discurs. Farts de susceptibilitats i d’excuses. Defensem la nostra feina, el nostre públic i el nostre mitjà. I treballem per ser cada dia millors i més propers als ciutadans, els únics a qui ens devem.
  • #10 Manel
    (29/01/17 14:20)

    Si vostè es sent alidida per algo sera

    Respondre
  • #9 Toni
    (28/01/17 13:34)

    Sr. Rial i altres periodistes de RTVA, heu de sortir de la vostra zona de confort i acceptar les critiques us agradin o no. O és que el colectiu dels periodistes públics sou perfectes i ho feu tot bé? Sou intocables?El que si que heu demostrat aquest dies, en mitjans i xarxes que sou molt corporativistes i teniu la pell molt fina. 

    Respondre
  • #8 Si que respectem als professionals dels medis
    (28/01/17 13:07)

    Si que els bons professionals es respecten.La majoria dels ciutadans encara sabem distingir.Per sort la majoria hem rebut una educacio i una cultura i tenim un minim de criteri,no ho dubti.Ara tota critica s.ha de fer des del major respecte.

    Respondre
  • #7 Manel
    (28/01/17 11:38)

    Com diuen a França,c'est l'hopital qui se moque de la charitèe.Despres de tants anys llepant-li les sabates al Govern de torn i ara ve a queixar-se?!?Defensar el teu public?!?Si tots aquests anys t'has dedicat a nomes defendre el Govern de torn

    Respondre
  • #6 Ben Dit
    (28/01/17 11:16)

    Així m'agrada! Que et sentis al·ludida! Adalil de la imparcialitat!

    Respondre
  • #5 Rigor
    (28/01/17 10:56)

    Gemma està molt bé el que dius, però hi ha mitjans, sobretot un d´escrit, el que estem llegint, que no coneix la paraula rigor, que d´objectiu no en té res, i que moltes vegades les infomacions que donen no s´ajusten gens a la realitat. Total manipulació i interès de confondre a la ciutadania. I el que és més greu mai rectifiquen si s´han equivocat. també és cert que sou molts els professionals que actueu amb el rigor qu exigeix la vostra tasca.

    Respondre
  • #4 Trump
    (28/01/17 10:55)

    Sra. Rial he vist més imparcialitat en el Sr. Marhuenda i en el Sr. Índa que en vostè..... 

    Respondre
  • #3 Maria
    (28/01/17 10:40)

    Gemma...Que si, que se't pot entendre...però no, no...la gran majoria dels grans professionals que menciones deixen molt a desitjar... Quan aquesta és la percepció generalitzada de la població és que realment la vostra credibilitat està pel terra i només vosaltres hi podeu posar remei....però no, queixant-vos.

    Respondre
  • #2 Yvan Lara Sanchez
    (28/01/17 08:21)

    El tema, certament, és molt pesat, també pels que no informem però opinem o analitzem als mitjans. Quan no t'acusen d'estar al servei del partit X, o de l'Y, és el Diari que t'ha obligat a escriure això... Què fer? Només se'm passen pel cap dues vies: 1/ persistir en l'exercici professional i independent del periodisme i 2/ quan, efectivament hi hagi pressions o atacs a aquesta independència, reaccionar-hi col·lectivament des de l'APCA per demostrar que no en sou còmplices...Per cert, un plaer llegir-te cada dissabte!

    Respondre
  • #1 Josep
    (28/01/17 07:50)

    Fa exactament deu anys que a casa no mirem ATV, no està ni sintonitzada en cap aparell. El motiu, va ser el tractament que aquest canal va fer d'una campanya electoral, esbiaixada i totalment partidista casualment a favor del partit en aquell moment majoritari i amb unes ensabonades del tot indignes.Anteriorment, tothom recordarà el sobrenom que es va posar a ATV per part dels ciutadans i que no va ser altre que Tele-Forné pel seu programari dedicat a lloar les bondats del seu govern. Faig aquest comentari donat que vostè es redactora d'aquest mitja "públic".Igualment succeeix amb la premsa escrita. Només hem d'agafar al mati qualsevol dels diaris que es publiquen en aquest país per veure la diferència amb el tractament d'una mateixa notícia, depenent de l'accionariat de cada un d'ells.Val a dir que soc consumidor habitual dels programes de ràdio i més concretament dels debats entre polítics de les diferents formacions. Crec que es l'únic format amb un mínim  de credibilitatGràcies

    Respondre
10
El més...
Diari d'Andorra Twitter

Opinions sobre @diariandorra

Envia el teu missatge
HELISA - Gestor de continguts