Foc i lloc

Andorra Telecom: una gran tasca social

Les avaries ens retroben velles dites com ‘qui no xerruca no manduca’.

Creat:

Actualitzat:

Andorra Telecom ha tornat a estar en el punt de mira de bona part dels ciutadans tota la setmana. Una nova avaria –i ja en van... Bé. Umm. Moltes– va deixar a l’estacada almenys 1.500 empreses i un nombre de clients particulars ara per ara desconegut gairebé deu hores entre la matinada i el matí de dilluns. Malgrat donar per tancada la incidència –aquest és l’eufemisme que l’antiga parapública fa servir per evitar la paraula avaria– aquella mateixa tarda, molts abonats es van quedar de nou sense servei d’Internet les nits de dilluns i dimarts. Alguns encara van trigar més.

Però en el fons no entenc per què s’ha d’atacar l’operadora. Alguns ho han fet de manera cruenta a les xarxes socials. Crítiques i mofes per igual a Facebook i Twitter. Quan superen la indignació, la gent s’ho pren amb humor i fins i tot fan servir acudits dolents i tronats per fotre’s dels problemes continuats de la companyia. Eren dos i va caure Andorra Telecom, parodiava un dels soferts clients canviant aquell acudit que tanta gràcia ens feia als cinc anys. Eren dos i va caure el del mig. El Club de la Comèdia, en diuen.

M’embolico. Volia parlar de la gran tasca social que fa Andorra Telecom. I no em refereixo que el Govern fiqui mà a la caixa de les reserves de l’operadora per maquillar els números de l’Estat. Gràcies a les avaries recurrents d’Andorra Telecom –quan no funciona Internet, cau Som TV i quan aquests serveis van bé, se’n va en orris el 3G. O directament no funciona res–, hem recuperat antics hàbits perduts. Hem llegit llibres, els nens han deixat de banda la tauleta i han jugat amb jocs reals, fins i tot hem tret la pols al DVD sense Netflix. Hi ha qui diu que hi ha parelles que s’han tornat a parlar després de dies de no fer-ho.

I, dimecres, Andorra Telecom ens va fer recuperar la llengua. Un comunicat ens va fer pensar en velles dites. Qui no plora no mama. Qui no xerruca no manduca. Qui no demana pateix gana. Ha decidit que el client que dilluns o dimarts no hagués trucat al 115 per donar fe que no li funcionava Internet, no rebrà la generosa quantitat de 20 euros d’indemnització. La propera vegada que falli l’operadora, que serà més aviat que tard, tots a col·lapsar el 115.

tracking