Ens agradaria enviar-te les notificacions per a les últimes notícies i novetats
Simulació del futur heliport nacional a la Caubella.
Els helicòpters que finalment volaran a l’heliport nacional tindran la meitat de la capacitat de passatgers que es preveia inicialment. Així es deixa clar en la documentació que el Govern ha enviat al PS a demanda de la consellera Susanna Vela sobre el projecte de la nova infraestructura que s’ha de construir a la Caubella. En concret, el plec de bases del Govern apuntava que “l’aeronau determinant haurà de tenir una capacitat mínima de dotze passatgers i dos tripulants” per operar a l’heliport nacional. Finalment, però, la proposta de l’empresa adjudicatària preveu operar amb helicòpters amb capacitat per a sis passatgers, a part d’un pilot. La capacitat, per tant, és la meitat de la que inicialment el Govern demanava en el plec de bases, si bé també és cert que l’executiu afegia que “s’acceptaran les propostes d’altres models de característiques similars amb la deguda justificació”.
Aquest és només un dels punts que està estudiant el partit socialdemòcrata arran de la documentació rebuda. Un altre aspecte que els preocupa són els informes elaborats per l’executiu per determinar si el projecte és viable. En el cas dels dos estudis sobre impacte mediambiental, des del PS es denuncia que en troben a faltar un d’específic sobre l’impacte de la infraestructura pel que fa a la flora i la fauna de la zona. Actualment, l’informe mediambiental del Govern està a l’espera de resoldre les dues al·legacions presentades per tal que sigui definitiu, una de les quals per part de l’excap de llista de Progressistes-SDP per la Massana, Michel Moliné, en nom del comitè local de la formació. L’argument principal del partit és que la infraestructura és inviable pels efectes destructius de l’obra en l’entorn. En la mateixa línia, des del PS també es troba a faltar que els estudis d’impacte sonor només tinguin en compte els veïns i no les espècies animals de la zona. Un altre punt que no entenen des de la formació és que es donés l’autorització de l’heliport abans de rebre el projecte aeronàutic.
De la documentació, als socialdemòcrates també els sorprén que en tots els informes presentats per l’empresa adjudicatària (ordenament territorial, medi ambient, etcètera...) el Govern dona el vistiplau però incorpora un paràgraf en què es fa constar que l’executiu “declina tota responsabilitat pel que fa a la compatibilitat urbanística, la viabilitat de l’informe, de la metodologia i/o dels sistemes emprats dels càlculs i/o dels plànols presentats i dels danys i perjudicis eventuals que es puguin causar a tercers com també dels riscos eventuals que puguin afectar el terreny i/o al medi”. En tot cas, la informació rebuda serà probablement objecte de preguntes parlamentàries per part dels socialdemòcrates per aclarir els dubtes i conèixer en quin estat es troba el projecte.
Les maletes i bosses d viatge, viateng X MRV?, atès que NO hi ha espai a l'aeronau ni enlairamente possible amb tat pes i alçada.
Respondre
Entre tots hem de pagar el caprici dels senyorets que es capfiquen en anar i venir d'And en avió i helicòpter?
No seria millor que aquesta minoria s'en vagin a viure a un país on tinguin un aeroport ben maco i ben aprop de casa seva?
Tant costa entendre que en aquest petit país situat entre barrancs no hi caben aquestos ginys?
Queda clar que el Diari té ordres de no publicar segons quins missatges, no perqué siguin ofensius, sino perqué diuen la VERITAT. Aquest igual sí el publiquen, per allò de la psicologia inversa...
Respondre
Això va de mal a pitjor.
Acabarà convertit en un taxi de luxe caríssim per a quatre privilegiats.
Es de savi reconeixer els seus errors i rectificar-ls!
Esteu a temps de dir que us heu equivocat i de parar aquesta animalada….
Culpeu als que ja no hi son, i tema tancat!!
A aquest ritme, la propera notícia serà que no es pot fer perquè, el temps passant, els costos s'han duplicat.
Un gast del tot innecessari, una vergonya més de DA.
Respondre
Lo Cisquet va dir..
A Andorra la IRONMAN ens va costar 5000,00.-€ per participant. no entenc com la opocició no investiga aquestes coses...
Bé doncs faig un compte ràpid i sent el màxim de optimistes :
12 passatgers * 7 dies ( setmana ) * 52 setmanes ( any) = 4368 passatgers / any
Cost 7 millions ( mínim ) Cost per els passatgers = cada passatger ens costarà a Andorra 2060,43€ sense comptar el cost de funcionament i com he dit sent extraordinàriament optimistes. Vaja un negoci rodó sense dubte …. Bravo DA
Esto sera peor que el aeropuerto de la seu.
Un negocio deficitario para 4 señoritos del club.
Aquest heliport no crec que estigui pensat per quatre senyors andorrans. Penseu que d'aquí sortirà l'helicòpter medicalitzat per transportar un pacient a Barcelona o Toulouse. També sortirà d'aquí per anar a fer un rescat a la montanya o per montar una torre d'alta tensió o per reparar un cable o per fer manteniment de les instal·lacions dels remuntadors o per pujar llenya a un refugi.......i potser de tant en tant algun vol d'un senyoret.
RespondreNo sigueu tant negatius