Multitudinari esdeveniment de música electrònica

El festival Snowrow arrenca a Grandvalira amb xifres de rècord

L’organització calcula un impacte econòmic d’entre vuit i deu milions d’euros

Els tècnics enllestint els darrers detalls en l'escenografia de l'escenari.Elrow / Toni Villen

detail.info.publicated

Creat:

Actualitzat:

L’Snowrow, el macrofestival de música electrònica, arrenca avui a Grandvalira amb la voluntat de trencar tots els rècords. L’esdeveniment es convertirà en el més gran celebrat mai a Andorra. Al llarg de les darreres setmanes han anat arribant fins a l’aparcament del Cubil els 53 tràilers amb tones i tones de material. Un equip humà de 50 persones ha estat treballant tot l’any en l’organització i ahir ja eren més de 250 sobre el terreny perquè aquest matí estigui tot a punt. La xifra augmentarà fins a 500 persones, principalment tècnics, personal de seguretat i treballadors de la restauració, en l’obertura de portes del recinte de concerts de demà.

El festival es va començar a gestar el 2018. Elrow, la promotora de l’esdeveniment, i la família Viladomat, màxima respon­sable del sector de Pas de la Casa-Grau Roig, van iniciar les converses. “Vam quedar molt satisfets pel tracte rebut i l’espai que ens permetia desenvolupar el projecte creatiu”, explica el CEO de l’empresa, Juan Arnau, que ahir supervisava in situ els darrers detalls i atenia els mitjans de comunicació. La pandèmia va obligar a ajornar, com en tants altres casos, el projecte, que no ha pogut fer-se realitat fins aquest any.

Si bé serà el primer elrow a la neu, l’experiment és molt més ambiciós. “És un concepte radicalment diferent. Hem ideat un producte inclusiu i intergeneracional que es pugui gaudir en família”, destaca orgullós Arnau. El festival té dues parts clarament diferenciades. Durant els quatre dies hi ha diversos escenaris i atraccions distribuïts per tot el domini esquiable, la major part gratuïtes. L’organització convida les famílies a desplaçar-se fins a Grau Roig per gaudir d’experiències que van molt més enllà de música electrònica i DJ, i amb els nens com a protagonistes. El CEO exemplifica aquesta filosofia en la Catedral, un inflable gegant d’entrada lliure amb tallers, jocs i actitavits de ball per a famílies i nens de 10 a 16 anys i una capacitat per a 300 persones.

L’altra pota d’aquest Snowrow és el festival pròpiament dit, que se celebrarà demà i el dissabte, entre les quatre de la tarda i les onze de la nit, en un gran recinte i amb accés limitat als titulars d’entrada. La marca elrow va mostrar la seva fortalesa des del mateix moment que es van treure a la venda els 8.000 abonaments. Es van esgotar molt abans que es fes públic el cartell del festival, una situació que no és ni de bon tros nova per a la promotora. “Ens acostuma a passar força. La gent ens fa confiança. Sap que vindrà a gaudir d’un espectacle immersiu i que segur que hi haurà alguns dels millors productors del món”. El cartell, liderat per Jamie Jones i Paco Osuna, no ha decebut els aficionats, molts dels quals ja es deixaven veure ahir pel domini esquiable.

L’organització també s’ha mostrat sorpresa perquè el 93% dels participants en el festival s’hi quedaran els quatre dies. Aquesta primera edició del festival s’ha plantejat com una presentació en societat a Andorra. Malgrat el sold out tot just esperen equilibrar els comptes. “No guanyarem diners. Pensem a llarg termini. Hem vingut per quedar-nos”, comenta Arnau, que ha situat el pressupost per a l’esdeveniment entre els 1,5 i dos milions d’euros, que són assumits per l’empresa que organitza esdeveniments en 50 països europeus. La intenció és fidelitzar els assistents “amb un producte 10” i atreure un públic internacional que faci estades de més dies per gaudir en família d’un “Disneyland al bell mig dels Pirineus”.

La previsió és que la despesa mitjana dels assistents a l’esdeveniment, sense comptar les famílies que participin en les activitats paral·leles, se situï entre els 800 i 1.200 euros per persona i que l’impacte econòmic directe del festival sigui d’entre vuit i deu milions d’euros.

Els promotors, que destaquen la col·laboració logística de Grandvalira, han assumit el gruix del finançament del festival. “Volem que el Govern i l’estació vegin com treballem i el que es mou en el festival”, resumeix Juan Arnau, que creu que amb vista al futur el suport de Grandvalira i d’Andorra Turisme ha de permetre un projecte “encara més creatiu i innovador”. I per demostrar la seva implicació amb el país, han comptat amb un 80% de proveïdors del Principat, tot i que en alguns casos aquesta aposta els ha suposat uns costos superiors.

DISPOSITIU POLICIAL PER ALS QUATRE DIES

La policia, en col·laboració amb els responsables del festival, activarà a partir d’avui fins la matinada de diumenge un dispositiu especial de seguretat, segons va fer públic ahir a través d’un comunicat de premsa. Agents i comandaments de la unitat de seguretat ciutadana, entre els quals el grup de suport de manteniment de l’ordre, la unitat de seguretat viària i l’àrea de policia judicial i investigació criminal, prendran part en l’operatiu que s’ha coordinat amb la direcció del festival, la seguretat privada i els serveis d’emergència. El comunicat destaca que avui s’espera l’assistència de 4.000 persones, que la tarda-nit de demà i dissabte, quan se celebra el gruix de les actuacions a la gran carpa de Grau Roig, s’elevaran per sobre de les 8.000.

tracking