x

Ens agradaria enviar-te les notificacions per a les últimes notícies i novetats

PERMETRE
NO, GRÀCIES
Compartir
Accedir
Subscriu-te Iniciar sessió
Buscar
DIARI D'ANDORRA DIARI D'ANDORRA DIARI D'ANDORRA
DIARI TV MUSIK
Multitudinari esdeveniment de música electrònica

El festival Snowrow arrenca a Grandvalira amb xifres de rècord

L’organització calcula un impacte econòmic d’entre vuit i deu milions d’euros
Els tècnics enllestint els darrers detalls en l'escenografia de l'escenari.

Els tècnics enllestint els darrers detalls en l'escenografia de l'escenari.

Els tècnics enllestint els darrers detalls en l'escenografia de l'escenari.

Elrow / Toni Villen
Actualitzada 30/03/2023 a les 17:02
L’Snowrow, el macrofestival de música electrònica, arrenca avui a Grandvalira amb la voluntat de trencar tots els rècords. L’esdeveniment es convertirà en el més gran celebrat mai a Andorra. Al llarg de les darreres setmanes han anat arribant fins a l’aparcament del Cubil els 53 tràilers amb tones i tones de material. Un equip humà de 50 persones ha estat treballant tot l’any en l’organització i ahir ja eren més de 250 sobre el terreny perquè aquest matí estigui tot a punt. La xifra augmentarà fins a 500 persones, principalment tècnics, personal de seguretat i treballadors de la restauració, en l’obertura de portes del recinte de concerts de demà.

El festival es va començar a gestar el 2018. Elrow, la promotora de l’esdeveniment, i la família Viladomat, màxima respon­sable del sector de Pas de la Casa-Grau Roig, van iniciar les converses. “Vam quedar molt satisfets pel tracte rebut i l’espai que ens permetia desenvolupar el projecte creatiu”, explica el CEO de l’empresa, Juan Arnau, que ahir supervisava in situ els darrers detalls i atenia els mitjans de comunicació. La pandèmia va obligar a ajornar, com en tants altres casos, el projecte, que no ha pogut fer-se realitat fins aquest any.

Si bé serà el primer elrow a la neu, l’experiment és molt més ambiciós. “És un concepte radicalment diferent. Hem ideat un producte inclusiu i intergeneracional que es pugui gaudir en família”, destaca orgullós Arnau. El festival té dues parts clarament diferenciades. Durant els quatre dies hi ha diversos escenaris i atraccions distribuïts per tot el domini esquiable, la major part gratuïtes. L’organització convida les famílies a desplaçar-se fins a Grau Roig per gaudir d’experiències que van molt més enllà de música electrònica i DJ, i amb els nens com a protagonistes. El CEO exemplifica aquesta filosofia en la Catedral, un inflable gegant d’entrada lliure amb tallers, jocs i actitavits de ball per a famílies i nens de 10 a 16 anys i una capacitat per a 300 persones.

L’altra pota d’aquest Snowrow és el festival pròpiament dit, que se celebrarà demà i el dissabte, entre les quatre de la tarda i les onze de la nit, en un gran recinte i amb accés limitat als titulars d’entrada. La marca elrow va mostrar la seva fortalesa des del mateix moment que es van treure a la venda els 8.000 abonaments. Es van esgotar molt abans que es fes públic el cartell del festival, una situació que no és ni de bon tros nova per a la promotora. “Ens acostuma a passar força. La gent ens fa confiança. Sap que vindrà a gaudir d’un espectacle immersiu i que segur que hi haurà alguns dels millors productors del món”. El cartell, liderat per Jamie Jones i Paco Osuna, no ha decebut els aficionats, molts dels quals ja es deixaven veure ahir pel domini esquiable.

L’organització també s’ha mostrat sorpresa perquè el 93% dels participants en el festival s’hi quedaran els quatre dies. Aquesta primera edició del festival s’ha plantejat com una presentació en societat a Andorra. Malgrat el sold out tot just esperen equilibrar els comptes. “No guanyarem diners. Pensem a llarg termini. Hem vingut per quedar-nos”, comenta Arnau, que ha situat el pressupost per a l’esdeveniment entre els 1,5 i dos milions d’euros, que són assumits per l’empresa que organitza esdeveniments en 50 països europeus. La intenció és fidelitzar els assistents “amb un producte 10” i atreure un públic internacional que faci estades de més dies per gaudir en família d’un “Disneyland al bell mig dels Pirineus”.

La previsió és que la despesa mitjana dels assistents a l’esdeveniment, sense comptar les famílies que participin en les activitats paral·leles, se situï entre els 800 i 1.200 euros per persona i que l’impacte econòmic directe del festival sigui d’entre vuit i deu milions d’euros.

Els promotors, que destaquen la col·laboració logística de Grandvalira, han assumit el gruix del finançament del festival. “Volem que el Govern i l’estació vegin com treballem i el que es mou en el festival”, resumeix Juan Arnau, que creu que amb vista al futur el suport de Grandvalira i d’Andorra Turisme ha de permetre un projecte “encara més creatiu i innovador”. I per demostrar la seva implicació amb el país, han comptat amb un 80% de proveïdors del Principat, tot i que en alguns casos aquesta aposta els ha suposat uns costos superiors.
 
DISPOSITIU POLICIAL PER ALS QUATRE DIES
La policia, en col·laboració amb els responsables del festival, activarà a partir d’avui fins la matinada de diumenge un dispositiu especial de seguretat, segons va fer públic ahir a través d’un comunicat de premsa. Agents i comandaments de la unitat de seguretat ciutadana, entre els quals el grup de suport de manteniment de l’ordre, la unitat de seguretat viària i l’àrea de policia judicial i investigació criminal, prendran part en l’operatiu que s’ha coordinat amb la direcció del festival, la seguretat privada i els serveis d’emergència. El comunicat destaca que avui s’espera l’assistència de 4.000 persones, que la tarda-nit de demà i dissabte, quan se celebra el gruix de les actuacions a la gran carpa de Grau Roig, s’elevaran per sobre de les 8.000.
Etiquetes
Diari d'Andorra Twitter

Opinions sobre @diariandorra

Envia el teu missatge
HELISA - Gestor de continguts
© Diari d’Andorra
(Premsa Andorrana) 2005-2024 - C/ Bonaventura Riberaygua, 39, 5è pis - Telèfon : +376 877 477

Col·laboradors:

HELISA - Gestor de continguts