x

Ens agradaria enviar-te les notificacions per a les últimes notícies i novetats

PERMETRE
NO, GRÀCIES
Compartir
Accedir
Subscriu-te Iniciar sessió
Buscar
DIARI D'ANDORRA DIARI D'ANDORRA DIARI D'ANDORRA
DIARI TV MUSIK
mobilitat sostenible

Sant Julià de Lòria i Andorra la Vella estaran unides per un nou carril bici

El comú lauredià i el Govern signaran el conveni dijous de la setmana vinent
La ministra Calvó i el cònsol Astrié provant una de les noves bicis blanques de Cicland, ahir.

La ministra Calvó i el cònsol Astrié provant una de les noves bicis blanques de Cicland, ahir.

La ministra Calvó i el cònsol Astrié provant una de les noves bicis blanques de Cicland, ahir.

SFGA
Cicland va presentar ahir la nova generació de bicicletes.

Cicland va presentar ahir la nova generació de bicicletes.

Cicland va presentar ahir la nova generació de bicicletes.

SFGA
Actualitzada 18/03/2023 a les 10:56
Un carril bici unirà Sant Julià de Lòria i Andorra la Vella. Així ho va anunciar ahir Josep Majoral, cònsol major de la parròquia laurediana. “La setmana vinent se signarà un conveni amb Govern per fer un carril per a ciclistes que uneixi les dues parròquies”, va comunicar Majoral. Més concretament, el conveni se signarà dijous vinent i el cònsol major va destacar que a partir d’aquest moment caldrà “coordinar-se i començar a treballar-hi com abans millor”. La nova via s’allargarà fins al pont de la Margineda, on comença l’actual carril bici de la capital.

La notícia es va comunicar ahir durant la compareixença de Cicland, el servei públic de bicicletes elèctriques compartides, que presentava el nou model de bicis que substituiran les antigues. En total s’incorporaran una cinquantena, que pretenen ser la generació renovada de les primeres que ja tenien. El canvi més evident és el color de les bicicletes, que passen del tradicional verd a ser totalment blanques. Així mateix, les bicicletes també són més lleugeres, amb millores de posició de pedaleig i amb una bateria més potent i de llarga durada. D’entrada, aquesta hauria d’aguantar tot un dia. “L’arribada de les noves bicicletes referma el compromís de fomentar la mobilitat sostenible, millorant la seguretat dels usuaris”, va exposar Sílvia Calvó, ministra de Medi Ambient, Agricultura i Sostenibilitat en funcions.

Parades virtuals
La nova bicicleta incorpora un sistema que permet habilitar parades virtuals. Aquestes se sumen a la vintena de parades físiques que existeixen i la funció és pràcticament la mateixa: estacionar la bicicleta. Ara bé, a les parades virtuals no hi haurà l’opció de carregar-les, la qual cosa no hauria de suposar cap problema gràcies a les noves bateries de llarga durada. “Amb l’antic sistema de parades fixes era més complicat trobar ubicacions perquè n’hi havia més aviat poques. Ara amb les parades virtuals hi haurà més punts on estacionar la bicicleta”, va apuntar Cèlia Vendrell, consellera de Medi Ambient, Mobilitat i Urbanisme del comú Escaldes-Engordany.


De moment, el nou model conviurà amb l’antic, però es preveu que abans del 10 d’abril ja s’hagin incorporat totes les noves bicicletes. “Esperem que cada cop hi hagi més usuaris i que aquesta mobilitat sostenible, juntament amb la mobilitat a peu, es potenciï. La mobilitat sostenible és la mobilitat no del futur, sinó del present”, va dir David Astrié, cònsol major d’Andorra la Vella.


Durant la presentació de Cicland, la ministra de Medi Ambient en funcions va anunciar que, seguint l’exemple del transport públic, el servei de bicicletes elèctriques compartides serà gratuït durant tot aquest any atès que hi ha un important nombre de persones que s’han adherit a Cicland gràcies a la gratuïtat. En dades, des dels inicis de Cicland els usuaris han realitzat més de 26.000 trajectes i des del començament d’aquest any ja se n’han efectuat més de 2.000. Finalment, a l’esdeveniment es va comentar que les parades físiques i virtuals romandran a les parròquies de la vall central –Sant Julià de Lòria, Andorra la Vella i Escaldes-Engordany–, ja que tenen el territori més còmode per desplaçar-se en bicicleta.


LES NOVETATS


1 Un carril bici des de sant julià fins a la capital

La via anirà des de la parròquia de Sant Julià de Lòria fins al pont de la Margineda, a Andorra la Vella, on la capital ja té el seu carril per a les bicicletes.

2 55 Bicicletes més segures i lleugeres
Cicland incorpora una cinquantena de bicicletes de nova generació per substituir les antigues. Aquestes pretenen ser més lleugeres i segures.

3 Estacions virtuals a la vall central
El servei públic de bicicletes compartides també incorpora estacions virtuals a Sant Julià de Lòria, Andorra la Vella i Escaldes-Engordany.
Etiquetes
  • #14 Ferran
    (19/03/23 20:59)

    Un carril bici sense envair les voreres, perqué els vianants també existeixen. Els carrils bici es fan treient espai als cotxes. Massa postureig i electoralisme han tingut 12 anys pero millorar la mobilitat

    Respondre
  • #13 Andreu
    (19/03/23 13:17)

    Agent va dir..
    Sí, sí, i allò de circular per la part més a la dreta del carril? Si eso Ya para Otro dia… pfff

    Respondre
  • #12 Agent
    (19/03/23 06:49)

  • #11 Sonia
    (18/03/23 16:59)

    Moltes les famílies aniriem a donar-nos un tomb en bici amb els petits, anar a la feina o a comprar quatre coses, es clar si existissin carrils bici de veritat no el el paripe de “territori ciclista” que tenim ara compartint carrils del mondial de rallies que es lo que tenim ara a Andorra.

    Respondre
  • #10 Helen
    (18/03/23 14:47)

    I el casc?

    Respondre
  • #9 Simpatitzant de la CNT
    (18/03/23 14:11)

    Veig, pels comentaris, que la gent cada vegada més, busca més seguretat. Casc a les fotos, separació amb barrera entre carretera i carril bici. Polítics, comenceu a posar-vos les piles!!

    Respondre
  • #8 Postureig
    (18/03/23 13:10)

    Postureig el postureig prima sobre tot i sobre tots. A Sant Julià de Lòria en som els números 1.

    Respondre
  • #7 Casc
    (18/03/23 12:17)

    Quin bon exemple pels mes joves, fent la volteta per la foto sense casc… pot ser us despentineu? Ahhh es clar, l'excusa que diu tothom. Els personstges publics penseu mes abans de fer les coses si us plau, si fos la prova dun cotxe seria normal veure l'imatge sense cinturo seguretat?

    Respondre
  • #6 David
    (18/03/23 12:03)

    Carril bici familiar (protegit i separat) o pintada al terra reduint amplada dels carrils per els "pro" ?

    Respondre
  • #5 Daniel
    (18/03/23 11:56)

    Això ja sembla broma… concentrant convenis i merdes abans de les eleccions. Au va, ja prou!

    Respondre
Veure’n més
14
Diari d'Andorra Twitter

Opinions sobre @diariandorra

Envia el teu missatge
HELISA - Gestor de continguts
© Diari d’Andorra
(Premsa Andorrana) 2005-2023 - C/ Bonaventura Riberaygua, 39, 5è pis - Telèfon : +376 877 477

Col·laboradors:

HELISA - Gestor de continguts