x

Ens agradaria enviar-te les notificacions per a les últimes notícies i novetats

PERMETRE
NO, GRÀCIES
Compartir
Accedir
Subscriu-te Iniciar sessió
Buscar
DIARI D'ANDORRA DIARI D'ANDORRA DIARI D'ANDORRA
DIARI TV MUSIK
mobilitat

L'ACA defensa un carril per a bicis i patinets

Sasplugas afirma que l’augment d’aquests vehicles s’ha de veure “com una oportunitat”
El carril segregat per a bicicletes i patinets és cada dia més utilitzat en molts països.

El carril segregat per a bicicletes i patinets és cada dia més utilitzat en molts països.

El carril segregat per a bicicletes i patinets és cada dia més utilitzat en molts països.

Fernando Galindo
Actualitzada 23/01/2023 a les 12:08
L’Automòbil Club d’Andorra (ACA) considera que per aconseguir descongestionar el trànsit a la vall central i donar alternatives de mobilitat a la població cal impulsar la creació d’un carril segregat per a les bicicletes i els patinets elèctrics, que tenen cada vegada més usuaris, sobretot aquests últims. En aquest sentit, el model de circulació que s’hauria de posar en marxa, davant de l’ús massiu del vehicle particular encara existent avui dia, passaria, per una banda, per prioritzar els desplaçaments a peu, potenciant les zones per a vianants i, per una altra, per fomentar el transport públic.

El secretari general de l’entitat, Toti Sasplugas, va manifestar que el que cal en un primer moment és canviar la percepció existent sobre l’increment de l’ús de la bicicleta i del patinet elèctric que s’està registrant, que s’ha de veure “com una oportunitat i no com un problema”. “Els usuaris d’aquest tipus de vehicles s’han de sentir segurs, per això cal que hi hagi carrils segregats com passa en altres països”, una iniciativa que, segons Sasplugas, hauria de començar per les parròquies centrals, Andorra la Vella i Escaldes-Engordany, de manera que els ciutadans tinguessin aquesta alternativa per desplaçar-se als llocs de treball o per anar a fer les activitats quotidianes. A més, s’hauria d’apostar per “pacificar el trànsit” a les zones urbanes, on hi ha molta interacció entre els diferents tipus de vehicles que hi conviuen, determinant, per exemple, una velocitat màxima de circulació, amb l’objectiu de minimitzar el risc d’accidents. “El punt de partida ha de ser anar en bicicleta o en patinet com a alternativa al vehicle particular per no col·lapsar el trànsit, tal com estan fent en altres llocs”, va subratllar Sasplugas.

El secretari general va recordar que des de l’ACA es considera que aquest és el camí a seguir i que, per exemple, no s’hauria de tenir por des de les institucions que intervenen en el trànsit de portar a terme proves pilot, en cas que aquestes siguin necessàries per avaluar les mesures adoptades, una cosa que no es fa gaire sovint a Andorra “perquè som poc valents”. Per aquesta raó, l’entitat troba que cal “voluntat política” perquè els carrils segregats per a bicicletes i patinets puguin esdevenir una realitat, tenint en compte, a més, que perquè existeixin caldrà eliminar algunes places d’aparcament. “Si la tecnologia ha fet possible que sorgeixi un nou tipus de mobilitat com és el patinet, per què no ho hem de veure com una oportunitat?”, va insistir Sasplugas.

L’ACA porta a terme cada any un informe de mobilitat (Imaca) que reflecteix les dades de sinistralitat que es registren al país. L’últim que s’ha donat a conèixer, el juny de l’any passat, reflecteix que la sinistralitat a les carreteres andorranes es manté al mateix nivell que abans de la pandèmia del coronavirus. La previsió és que, per lògica, davant l’increment de patinets elèctrics cada vegada hi hagi també més accidents amb aquest tipus de vehicles implicats.
Etiquetes
  • #26 Crear problemes en comptes de solucionar-los
    (23/01/23 21:02)

    Fins ara em pensava que L'ACA estava per ajudar a solucionar problemes referents a circulació no a crear-ne de nous. Si continueu per aquesta via em dono de baixa com a soci.

    Respondre
  • #25 Pepe
    (23/01/23 20:55)

    Visca l'ACA va dir..
    Es q a nadie le apetece volver a la edad media, excepto al señor feudal. Tu ves como te de la gana, pero déjame en paz. Y por favor, baja al mercadona de la seu en patinete el mes de enero. Estos algoritmos globaliza, menuda chapa dan.

    Respondre
  • #24 Visca l'ACA
    (23/01/23 20:28)

    Tindrem carrils segregats per a bicicletes i patinets i el meu fill podrà anar a l'institut amb el seu skate.Tard o d'hora:PASSARÀ. Fora zones blaves!!! Menys cotxes i més caminar, agafar transport públic i no contaminar. Molta resistència al canvi i molta mandra.

    Respondre
  • #23 Alejandro
    (23/01/23 18:08)

    En l'avinguda Salou, hi ha un carril per a la bicicletes, però els senyors ciclistes, van per la carretera, o pobra de tu si els dius alguna cosa. Si carrils bicicletes hi ha però no els usen.

    Respondre
  • #22 pep goter
    (23/01/23 15:28)

    N'importe quoi

    Respondre
  • #21 Observador
    (23/01/23 14:25)

    Els patinets sempre han estat juguets, ara els transformen amb un motor electric I s'autorizen a circular per la vía pública.
    NO ALS PATINETS

    Respondre
  • #20 Karlitos
    (23/01/23 14:08)

    Amb semàfor o sense......???En fi, no cal perquè els ciclistes i panitenes no respecten...Els cascos hos deixeu a casa.......!

    Respondre
  • #19 jajaja
    (23/01/23 13:27)

    Haha va dir..
    i perquè no, però creus que seria la solució?

    Respondre
  • #18 Joan
    (23/01/23 13:20)

    La mobilitat a Andorra és una aberració evolutiva, ja no hi caben més cotxes.

    Respondre
  • #17 SAM
    (23/01/23 12:37)

    sr sasplugas esperi que cap patinet que vagi a mes de 40 km/h li colisioni perque sera una desgracia molt gran

    Respondre
Veure’n més
26
Diari d'Andorra Twitter

Opinions sobre @diariandorra

Envia el teu missatge
HELISA - Gestor de continguts
© Diari d’Andorra
(Premsa Andorrana) 2005-2023 - C/ Bonaventura Riberaygua, 39, 5è pis - Telèfon : +376 877 477

Col·laboradors:

HELISA - Gestor de continguts