x

Ens agradaria enviar-te les notificacions per a les últimes notícies i novetats

PERMETRE
NO, GRÀCIES
Compartir
Accedir
Subscriu-te Iniciar sessió
Buscar
DIARI D'ANDORRA DIARI D'ANDORRA DIARI D'ANDORRA
DIARI TV MUSIK
Mobilitat

El Govern aposta per la carretera de la Solana per desenclavar el país

Espanya veu amb bons ulls ampliar a tres carrils l'N-145
Els ministres Filloy i Gallardo han comparegut amb Jaume Bonell avui al Consell

Els ministres Filloy i Gallardo han comparegut amb Jaume Bonell avui al Consell

Els ministres Filloy i Gallardo han comparegut amb Jaume Bonell avui al Consell

Fernando Galindo
Actualitzada 07/12/2022 a les 18:33
El ministre de Presidència, Economia i Empresa, Jordi Gallardo, i el de Territori i Habitatge, Víctor Filloy, han comparegut aquesta tarda davant de les comissions legislatives d'Economia i d'Urbanisme i Territori per donar a conèixer l'estudi sobre les possibilitats d'obertura de la xarxa de mobilitat andorrana, en el qual s'analitzen les infraestructures de transport que es podrien posar en funcionament en els propers anys.

Entre les possibiblitats que es veuen més factibles hi ha la connexió de la Carretera General 2 amb l'Ospitalet per la Solana, pressupostada en 59 milions d'euros i que permetria una millor connexió amb França, posant fi a les cues que es registren habitualment en dies de forta afluència de visitants. Una altra de les opcions que també es veu realitzable és un transport segretat elèctric i sostenible entre Andorra i la Seu d'Urgell, que requeriria un pressupost de 140 milions d'euros. La política del Govern en aquesta matèria passa també per la potenciació de l'heliport de la Caubella. A més, es veu també factible, en l'àmbit estrictament intern, el tranvia entre Sant Julià de Lòria i Escaldes-Engordany i el transport per cable entre Escaldes-Engordany i la Massana, depenent aquest últim d'un segon informe més detallat que el primer que es va fer.

Pel que fa al tren, es depén totalment del que decideixin les autoritats veïnes i, a més, suposen inversions molt superiors. Dins de les nombroses reunions que s'han portat a terme, s'ha aprofitat per demanar a les autoritats andorranes que l'N-145 pugui tenir un tercer carril, el que incrementaria la fluïdesa del trànsit de sortida del país. Segons ha explicat el director del departament de Mobilitat, la demanda és vista amb bons ulls per Espanya, i està també entre els projectes que resulten més factibles.
Etiquetes
  • #4 Monorrail everywhere
    (07/12/22 21:03)

  • #3 Carlestoltes
    (07/12/22 20:03)

    Es curios com cada vegada que hi han eleccions surten temes sensacionalistes de govern i promeses sense fonaments com aquests. Mireu article de fa uns anys del periodic. Exactament les mateixes propostes que es queden en l'aire.

    Respondre
  • #2 Benjamí
    (07/12/22 19:34)

    Caldria preveure els dirigibles per a arribar amb celeritat als aeroports de Barcelona i Tolosa. Cap al 2025 estaran operatius i Air Nostrum té ja un precontracte per a usar-los en algunes línies. No són massa ràpids (sobre els 125 km/h) però no els cal pista d'enlairament/aterratge.

    Respondre
  • #1 Guineu
    (07/12/22 19:32)

    I un monorail? Sería magnífic un monorail que vagi de l'aldosa de Canillo fins al serrat passant per el pic de la serrera

    Respondre
4
Diari d'Andorra Twitter

Opinions sobre @diariandorra

Envia el teu missatge
HELISA - Gestor de continguts
© Diari d’Andorra
(Premsa Andorrana) 2005-2023 - C/ Bonaventura Riberaygua, 39, 5è pis - Telèfon : +376 877 477

Col·laboradors:

HELISA - Gestor de continguts