x

Ens agradaria enviar-te les notificacions per a les últimes notícies i novetats

PERMETRE
NO, GRÀCIES
Compartir
Accedir
Subscriu-te Iniciar sessió
Buscar
DIARI D'ANDORRA DIARI D'ANDORRA DIARI D'ANDORRA
DIARI TV MUSIK
mobilitat

Estudi per avaluar el tren la Seu-Andorra

La Generalitat adjudica per 120.000 euros l’anàlisi sobre la viabilitat d’una nova línia
L'estació de tren de Puigcerdà.

L'estació de tren de Puigcerdà.

L'estació de tren de Puigcerdà.

Actualitzada 26/11/2022 a les 12:01
El departament de Territori de la Generalitat de Catalunya ha adjudicat a l’empresa Meta Engineering l’estudi que haurà d’analitzar la viabilitat d’un nou traçat ferroviari que uniria la Seu d’Urgell i Andorra i la capital de l’Alt Urgell amb Alp (la Cerdanya). L’informe haurà d’avaluar la construcció d’un traçat d’una longitud aproximada de 57 quilòmetres que, tal com va posar de manifest el govern català mitjançant una nota de premsa, suposaria “establir una connexió ferroviària a l’interior de l’Alt Pirineu”, que alhora facilitaria, pel traçat ja existent, l’enllaç amb Barcelona però també creuar a França i arribar a Tolosa.

En concret, el que es planteja és que el tram constaria de l’enllaç entre la Seu i Andorra i, resseguint la vall del Segre, des de la Seu fins a Alp. L’estació de la localitat de la Cerdanya esdevindria “una ròtula ferroviària amb connexió amb Puigcerdà i Tolosa”. Per la banda catalana, un enllaç amb la línia ja existent que connectaria amb Ripoll, Vic i Barcelona però que implica d’altres inversions “per a una bona connexió” amb la capital catalana. En concret, garantir el desdoblament de la línia entre Montcada i Vic (una inversió ja prevista, tal com recollia el comunicat) i renovar el tram Ripoll-Alp “amb nous punts d’encreuament”.

L’estudi encomanat a Meta Engineering per 120.000 euros (impostos a banda) s’haurà d’executar en vuit mesos i fa part d’un paquet de quatre treballs encarregats pel govern català per tal d’avaluar les opcions de quatre noves xarxes de tren-tramvia amb l’objectiu de “configurar la mobilitat futura del país tenint en compte nous centres d’activitat que necessitaran d’una configuració de tranport a l’actual”. A banda de l’anomenat Ferrocarril del Pirineu, també s’estudiaran noves xarxes a les Terres de l’Ebre, el Bages i la Costa Brava. En tots els casos, “es realitzarà una estimació del cost d’execució del projecte i una anàlisi de la demanda”.

L’ESTUDI DE LA FUNDACIÓ
La Fundació Mobilitat Sostenible i Segura va presentar a l’estiu un estudi que avaluava les xifres de la línia de tren entre la Seu, Andorra i la Cerdanya, i que va concloure que el trajecte entre el Principat i la Ciutat Comtal es podria fer en dues hores i 34 minuts. El viatge entre la Cerdanya i la Seu seria de 28 minuts i de 14 entre la capital de l’Alt Urgell i Andorra la Vella. L’estudi calculava que la línia de tren transportaria una mitjana de 7.450 passatgers diaris amb una cadència d'un tren cada hora. L’ens, liderat per l’enginyer industrial Pau Noy, va concloure que era un projecte viable i necessari. Els alcaldes de la zona van donar-hi ple suport.


CLAUS


1. Dos ramals: La Seu-Andorra i La Seu-Alp

El tram a estudiar constaria d’uns 57 quilòmetres i preveu l’enllaç entre la Seu i Andorra i entre la Seu i Alp per connectar amb la línia actual.

2. Arribar fins a Barcelona i Tolosa
El nou traçat hauria de possibilitar des d’Alp, que seria “ròtula ferroviària”, arribar fins a Barcelona i també creuar a territori francès per arribar a Tolosa.


3. Inversions necessàries al tram català
“Per a una bona connexió” amb Barcelona caldran inversions com el desdoblament de la línia entre Montcada i Vic i renovar el tram entre Ripoll i Alp.
Etiquetes
Veure’n més
11
Diari d'Andorra Twitter

Opinions sobre @diariandorra

Envia el teu missatge
HELISA - Gestor de continguts
© Diari d’Andorra
(Premsa Andorrana) 2005-2023 - C/ Bonaventura Riberaygua, 39, 5è pis - Telèfon : +376 877 477

Col·laboradors:

HELISA - Gestor de continguts