x

Ens agradaria enviar-te les notificacions per a les últimes notícies i novetats

PERMETRE
NO, GRÀCIES
Compartir
Accedir
Subscriu-te Iniciar sessió
Buscar
DIARI D'ANDORRA DIARI D'ANDORRA DIARI D'ANDORRA
DIARI TV MUSIK
Consell General

El 96% dels clients de BPA han recuperat els diners

La xifra representa el 85% dels fons inicials de l'entitat
Sílvia Cunill durant la compareixença avui al Consell

Sílvia Cunill durant la compareixença avui al Consell

Sílvia Cunill durant la compareixença avui al Consell

Fernando Galindo
Actualitzada 27/10/2022 a les 11:26
La presidenta de l'AREB, Sílvia Cunill, ha afirmat aquest matí davant de la comissió legislativa de finances que el 96% dels clients de BPA han pogut ser traspassats després de ser considerats aptes i han recuperat "fins l'últim cèntim dels seus dipòsits". La xifra representa el 85% dels fons inicials de l'entitat intervinguda. Per Cunill, es tracta d'un resultat molt bo gràcies a un procés de resolució que ha definit com una "història d'èxit pel sistema financer i per Andorra". Actualment s'estan encara analitzant les 29 aportacions de documentació que s'han presentat els darrers mesos i que, si s'escau, podrien comportar una darrera resolució de l'AREB pel traspàs dels clients que hagin pogut acreditar la seva situació.

Cunill també ha informat que en total l'AREB ha cobrat 25,8 milions d'euros per les dues vendes de Vall Banc, la primera a JC Flowers i la segona a Crèdit Andorrà el passat mes de febrer.

Els consellers generals de l'oposició han agraït la compareixença de la responsable de l'AREB malgrat que li han retret que no hagi aportat informació més detallada i els comptes de BPA, que tant el PS com Terceravia han reclamat en diverses ocasions. Cunill ha argumentat que BPA és una entitat privada i que per això no es faciliten els comptes i s'ha excusat amb les recomanacions dels assessors i en la legalitat per no aportar segons quins detalls del procés de resolució. Les explicacions no han convençut als parlamentaris, que han insistit en el torn de preguntes en la falta d'informació i transparència.
  • #5 Canovas
    (27/10/22 21:47)

    Es farà justicia, però no en aquesta vida. 
    Els amos del cortijo ho tenen tot “atado y bien atado”. 

    Respondre
  • #4 El Club
    (27/10/22 13:57)

    S'han carregat un banc i tot el sistema bancari del país per res.
    En mans de qui estem?.

    Respondre
  • #3 El del Ron i el traficant
    (27/10/22 13:08)

    Es a dir que l'empresa rossava la perfecció...

    Respondre
  • #2 Perarnau
    (27/10/22 12:54)

    Reventar la credibilitad d'Andorra. Enfonsar la vida dels treballadors. Tot per només un 4% de clients? Moltes gracies sr. Cinca y sr. Martí.

    Respondre
  • #1 tela
    (27/10/22 12:23)

    "resultat molt bo" liar la que es va liar, i expropiar una empresa amb un 96% de clients declarats aptes fins al moment? No es suposava que allò era un desastre fora de control, una preocupació de primer ordre mundial en materia d'AML???? Vaja, que hi han mes processats que clients no traspassats.

    Respondre
5
Diari d'Andorra Twitter

Opinions sobre @diariandorra

Envia el teu missatge
HELISA - Gestor de continguts
© Diari d’Andorra
(Premsa Andorrana) 2005-2023 - C/ Bonaventura Riberaygua, 39, 5è pis - Telèfon : +376 877 477

Col·laboradors:

HELISA - Gestor de continguts