transport públic

Els usuaris estan descontents de les freqüències i dels busos plens

Demanen augmentar la freqüència, perquè a certes hores va ple, i millorar l’app mòbil

Usuaris esperant l'autobús d'Andorra la Vella.Fernando Galindo

detail.info.publicated

Creat:

Actualitzat:

Els usuaris del transport públic no estan satisfets del servei d’autobusos. Un descontentament que s’accentua en certes franges del dia. Les principals queixes se centren en la poca freqüència d’autobusos que hi ha al llarg de la jornada. Indiquen que, sovint, els vehicles van molt plens i que, fins i tot, en hores punta gairebé no s’hi pot entrar. Tot això, sumat a la poca fiabilitat de l’aplicació mòbil quant als horaris, fa que moltes persones es replantegin continuar utilitzant el transport públic. Un sentiment que s’accentua entre els qui el fan servir per anar a treballar.

Els usuaris coincideixen que hi ha certes franges horàries en què utilitzar l’autobús és un “drama”, segons indica al Diari en Martí Junyet, un noi que el fa servir cada dia per anar a treballar. Ju-nyet afirma que a primera hora del matí i a la tarda són les pitjors franges horàries. “L’autobús va ple i moltes vegades passa tard”, assegura. De fet, Junyet admet que “algunes vegades, si l’autobús no em va bé, provo de fer autoestop per baixar a Andorra la Vella”.

Per la seva banda, la Conxita, que també l’utilitza per anar a treballar des de fa més d’un any, observa que, en el seu cas, troba problemàtica la tornada cap a casa. “A l’hora que surten de les escoles, l’autobús s’omple de gom a gom. Odio aquests moments, no m’agraden gens” i puntualitza que “depèn de l’escola, afecta una parada o una altra”. En canvi, diu que “la resta del dia va bé”. Per poder-se guiar i saber quan passarà l’autobús, la Conxita té descarregada l’aplicació al mòbil. “Vaig amb l’aplicació, però és cert que deixa molt a desitjar. Consulto a quina hora surt l’autobús, però no sempre compleix els horaris”, indica.

Per la seva banda, el Marc va començar a fer servir l’autobús per anar a treballar quan es va implantar la gratuïtat del servei per als residents. Opta per aquest mètode de transport, segons explica, perquè “suposa un bon estalvi en gasolina a final de mes”. Tanmateix, en el seu cas, combina l’autobús amb el cotxe particular. “La freqüència és limitada i, a vegades, no s’adapta als meus horaris”, sosté. A més, Martínez es mostra crític amb el funcionament i la fiabilitat de l’aplicació. “Va bastant malament. No saps mai si el bus ha passat o no, ni a quina hora passarà”, va assenyalar, i va afegir que “això fa que hagis de dubtar, perquè les freqüències són molt baixes”. Amb tot plegat, els usuaris esperen que “es millori el servei, perquè és un benefici econòmic i mediambiental”, observa Junyet.

Més busos i més grans

Per la seva banda, les dues empreses d’autobusos del Principat, Autocars Nadal i Coopalsa, ja van anunciar que utilitzarien autobusos més grans i que doblarien serveis a mitjan setembre. Segons van detallar, han observat un augment d’usuaris en les seves línies des que el Govern va decretar la gratuïtat del servei a principi del mes de juliol passat.

DEMANDES

FreqüÈncia

Els usuaris lamenten que l’autobús passa amb “poca freqüència”. Això fa que, a vegades, no puguin utilitzar aquest tipus de transport per desplaçar-se.

Hores punta

Els usuaris coincideixen que, en hores punta, els autobusos van al 100% de la seva capacitat. Destaquen les hores d’entrada i sortida de les escoles.

Aplicació mòbil

Els usuaris indiquen que l’aplicació mòbil és poc fiable i que sovint no compleix els horaris que indica. Els agradaria que es millorés.

tracking