Ens agradaria enviar-te les notificacions per a les últimes notícies i novetats
Aquest matí s'ha signat el conveni que preveu la reestructuració de Cicland
Emma CollEl servei de bicicleta compatida Cicland desapareixerà de les parròquies altes per concentrar-se a les valls centrals. Així, a partir d'ara, les 16 estacions s'ubicaran a Andorra la Vella, Escaldes-Engordany i Sant Julià de Lòria. El motiu és que l'anàlisi d'eficiència del servei constaten que s'utilitza majoritàriament a aquestes parròquies i, per tant, s'ha decidit desplaçar les estacions que hi havia a la Massana, Ordino, Canillo i Encamp a les valls centrals. Conxita Marsol, Josep Majoral, Rosa Gili i la ministra de Medi Ambient, Agricultura i Sostenibilitat, Sílvia Calvó han signat aquest matí el conveni que preveu la reestructuració del servei de bicicleta compartida.
Calvó ha indicat que s'ha treballat amb els comuns per ubicar les parades on puguin donar millors prestacions als joves, ja que es considera un "servei útil per als joves a l'hora de fer desplaçaments de curta distància entre espais escolars, la universitat i les zones de lleure". Per aquest motiu, Andorra la Vella acollirà tres noves estacions: una als Serradells, una a la zona del Lycée i una a Santa Coloma, vora les noves zones esportives. Per la seva banda, Sant Julià de Lòria sumarà dues noves parades: una a la part baixa de la parròquia i l'altra a prop del centre de formació professional. En canvi, Escaldes-Engordany només afegirà parades virtuals, ja que són "menys invasives", segons ha advertit Rosa Gili. De fet, les parades virtuals són una novetat que inclou el conveni i estaran senyalitzades a terra.
A més, el servei Cicland serà gratuït de manera permanent per a les persones de 16 a 20 anys. Així mateix, i en consonància amb la mesura d'oferir transport públic gratuït a tots els residents, Cicland també serà gratuït per a les persones que resideixin al país , com a mínim, fins a final d'any. Una altra de les novetats és que a partir de setembre, es renovaran de forma progressiva les 60 bicicletes que conformen el parc per un nou model que "oferirà un millor servei", segons ha assegurat Calvó. La ministra ha apuntat que es tracta de bicicletes "més ergonòmiques que faciliten la ubicació de parades virtuals, perquè la bateria es pot treure i posar fàcilment. A més, tindran una cistella més gran".
Carrils bici al país
Tant els cònsols com Govern han apuntat a la dificultat de vestir el país de carrils bici. Tanmateix, Calvó ha avançat que treballa per connectar Sant Julià de Lòria amb Andorra la Vella a través d'un carril bici. Per la seva banda, Marsol ha recordat que es va crear la zona 30 al centre de la parròquia per facilitar la circulació dels ciclistes, a banda dels carrils que s'ha construït quan les característiques del país ho han permès. Finalment, Rosa Gili ha destacat que "la clau de l'èxit" de Cicland rau en augmentar el nombre d'aquestes vies.
Joan va dir..
Y además se lo han hecho para ellos mismos, por eso tres estaciones pegadas a govern, i el resto de Andorra la vella nada de nada.
Si no hi ha més parades, mai funcionarà. Si està pensat per turistes, ja podeu plegar i per la gent del país no funciona.
RespondreJo visc a Sant Julia i treballo a Santa Coloma, m'he plantejat anar en bici a la feina, però vist el perill del doble carril i que no hi ha una manera segura de girar a les rotondes, sobretot a l'encreuament de la Repsol que sembla als matins Montmeló m'ha fet recular amb la idea, no vull jugar-me la vida cada mati.
Respondre
Joan va dir..
Tindrem que fer amiguisme i fer lloguer de cotxes elèctrics. Xollo segur!!
Jo vaig provar com a solució de mobilitat. I no utilitzo més per 3 motius.
1r preu: ara s'ha solucionat fins final d'any, però no pot competir amb bus comunal.
2n parades: el nombre de llocs on recollir/deixar la bicicleta és insuficient.
3r el perill: entre setmana a les hores d'entrada i sortida de la feina compartir la via amb els cotxes és molt perillós.
Despres de 600 mil Euros en subencions, i encara no funciona. Sempre amb els amiguets!!!
Aquesta ministra hauria de dimitir per incompetent
No és un problema de preu. És un problema de carrils. Si no es pot pedalar segur, la gent no l'utilitzarà.
RespondreEls accidents ja estan servits, qualsevol podrà agafar una bici gratuïta, a partir del 16 anys, tindran carril bici fins a st. Julià, no importa si es té carnet o se sap el minim sobre circulació, podràs agafar la bici i tirar milles. Molt bé, cada vegada ho feu millor perque anar per Andorra sigui molt segur...per anar a parar a l'hospital.
RespondreEl regalet de 4 amics per part de govern que no funciona de cap manera.
Respondre
Així que despres d'alguns anys de funcionament i milers de € gastats , fan un estudi amb eminencies mundials per arribar a la conclusió a la que hauria arribat la meva filla de 6 anys: el carril bici no funciona a les parroquies altes !!!! Bravo , bravo i mil vegades bravo. Sou uns craks.
RespondrePer cert us anunció que a les parroquies centrals tampoc funcionara, pero per arribar a aquesta conclusió us fa falta uns quans anys mes de funcionament i un altre parell d'estudis. L'ultim que apagui el llum i mai millor dit ....