x

Ens agradaria enviar-te les notificacions per a les últimes notícies i novetats

PERMETRE
NO, GRÀCIES
Compartir
Accedir
Subscriu-te Iniciar sessió
Buscar
DIARI D'ANDORRA DIARI D'ANDORRA DIARI D'ANDORRA
DIARI TV MUSIK
noves línies a l'aeroport

Govern exigeix a les empreses que comprin un mínim de vols a Madrid

L’executiu treballa amb el sector privat amb interessos a la capital espanyola per garantir la viabilitat d’un tercer vol entre setmana
L'aeroport d'Andorra-la Seu.

L'aeroport d'Andorra-la Seu.

L'aeroport d'Andorra-la Seu.

Fernando Galindo
Actualitzada 22/08/2022 a les 11:24
El Govern treballa amb les empreses del país per tal de garantir que hi haurà una compra mínima de bitllets a Madrid si s’incorpora un tercer vol a la capital espanyola entre setmana. Això permetria que la línia fos viable econòmicament i que l’executiu pogués destinar una part dels seus recursos a fomentar noves rutes amb destinacions com París, Lisboa o Londres. Així ho va indicar el ministre de Presidència, Economia i Empresa, Jordi Gallardo, que va exposar que “la ruta amb Madrid es consolida i ara mirem d’incorporar una nova connexió entre setmana que, a priori, sembla que pot tenir demanda”. Actualment, “per assegurar que és una connexió que no és deficitària estem analitzant amb les empreses del país la demanda real del sector potencial, perquè ens agradaria certa implicació del sector privat en la compra de bitllets”. “Si hi ha una compra mínima de bitllets d’algunes empreses que tenen interessos a Madrid, o despatxos allà, o els seus treballadors es desplacen sovint a Andorra, i poden assegurar una compra mínima de vols, això et garanteix una viabilitat de la ruta i, per tant, que el Govern pugui destinar una part dels seus recursos, que no són infinits, a fomentar altres itineraris”, va remarcar.

El tercer vol pot ser una realitat al desembre, quan el Govern torni a treure a concurs la línia de connexió amb Madrid, ja que la primera adjudicació era per a un any. “La novetat seria aquest tercer vol que volem incloure, després de veure que aquests primers sis mesos han tingut un comportament satisfactori i fins i tot superior del que havíem previst”, va afirmar Gallardo, que va recordar que, de mitjana, s’ha assolit el 52% d’ocupació.

Altres connexions
Paral·lelament, el Govern ha demanat un estudi per conèixer la potencial demanda d’altres connexions, entre les quals Lisboa, París o Londres. “Tenim la voluntat d’estudiar la connexió amb el mercat britànic, tenint en compte que hi ha més de 100.000 turistes britànics que ens visiten, sobretot durant la temporada d’hivern, i que el model d’avió que opera a la Seu també podria operar a l’aeroport de la City”, va explicar Gallardo. Tot plegat demostra, segons el ministre, que “la infraestructura pot anar augmentant la seva activitat”.


El que el Govern encara desconeix és quan es podrien incorporar aquestes noves connexions. “Si l’aportació que ha de fer el Govern seguint el model utilitzat amb la ruta a Madrid és assumible, entenc que seguint el compromís que vam agafar d’impulsar altres connexions, això és el que farem. Però sempre que el cost sigui assumible. Si la demanda és molt baixa i el Govern ha d’aportar un percentatge molt elevat per assumir-ne el cost, caldrà valorar si malgrat la voluntat, la inversió justifica aquest esforç”, va reconèixer.


Bus nocturn

Gallardo també va fer una valoració positiva del funcionament del bus gratuït i no va descartar fer una prova pilot per ampliar-ne els horaris si hi ha prou demanda. “Per a nosaltres, la premissa és que hi hagi una demanda mínima que justifiqui la ruta, però tampoc no podem tenir busos circulant buits tot el dia”, va comentar el ministre. El que va deixar clar és que “el Govern ha fet una aposta decidida pel transport públic”.
 
"EL REPTE ÉS QUE EL TREN PASSI PER ANDORRA"
Trobar sortides a l’enclavament del Principat és un repte des de fa molts anys. El Govern actual ha fet una forta aposta per fer funcionar l’aeroport d’Andorra-la Seu i està estudiant altres alternatives per connectar el país fora de les seves fronteres més enllà de la carretera. Una és la possibilitat d’unir el Principat amb Barcelona amb un projecte ferroviari. Aquesta opció, però, requereix una forta inversió, que hauria de ser compartida entre els dos territoris, el català i l’andorrà. En tot cas, l’executiu no descarta que pugui ser una opció, per això s’ha encarregat un estudi, per part del ministeri de Territori, per analitzar i valorar el projecte. “Crec que és un mitjà que genera molt consens, però també és veritat que el repte no és només fer arribar el tren a Andorra, que ja ho és per si mateix, sinó fer-lo passar per Andorra”, va considerar Jordi Gallardo, ja que això ens permetria “connectar-nos amb Espanya i França”. “Amb l’orografia que tenim i els espais de què disposem, aconseguir això és un repte”, va admetre el responsable de la cartera de Presidència, Economia i Empresa.
Etiquetes
  • #10 tocomocho
    (22/08/22 21:58)

    Molta Publicitat del Sr. Gallardo, pero algú s'ha preguntat perquè a la reunió convocada per el Ministre amb ICAO (Organització de l' Aviació Civil Internacional) per captar companyies aèries per l'aeroport de la Seu, ni el Ministre ni el Secretari d' Estat es van presentar i no havien preparat la reunió….??
    Tampoc diran el Cabreig que es van emportar els representants de ICAO que es van desplaçar a Andorra…… ni la imatge que es va donar davant un organisme internacional.
    M.I.Sr.Gallardo ens costa creure que deixi la cadira i no es presenti.

    Respondre
  • #9 Saw Palmetto
    (22/08/22 18:50)

    Exigir ????????? Des-de quan ???? No sabia que el nostre govern era una dictadura !!!!!! Vergonyós !!!!! 

    Respondre
  • #8 Benjamí
    (22/08/22 13:15)

    No veig l'interés que poden tenir les empreses andorranes en comprar bitllets per a anar a Madrid, les empreses fan vols per qüestions de negoci i moltes (andorranes) no tenen massa vincles amb Madrid.
    Quant al ferrocarril amb Barcelona, millor no parlar gaire. Andorra és un estat in dependent i els andorrans van a BCN per motius mèdics (i el taxi col·lectiu els du de porta a porta i supera el ferrocarril) i per turisme.
    El que obri una oportunitat per a Andorra és el dirigible que l'empresa Air Nostrum posarà en vigor cap al 2025. El dirigible pot enlairar-se (que no despegar!) des del terr.itori andorrà i en hora i quart estar en la zona internacional del Prat i d'ahí al món. Control de passatgers i duana en Andorra i en destinació

    Respondre
  • #7 Aeroport a Andorra es lo que fa falta
    (22/08/22 12:50)

    L'aeroport de la Seu es un fracàs en tota regla per tots els motius obvis de mobilitat transfronterera.
    El que cal es un aeroport independent a Andorra, a on SI !!! es crearien llocs de treball directes a més de ser una font d'ingressos també directes. No cal ser molt intel·ligent per entendre aixó… ara bé, si la postura es la de la queixa continua, la critica infantil i una pugna d'egos encarnats fora de tota lògica,
    Andorra mai serà res… !!!

    Respondre
  • #6 Aneu tard
    (22/08/22 12:25)

    Des de el juny fins finals de setembre tenieu que haver possat vols a Ibiza.

    Respondre
  • #5 Andorrana
    (22/08/22 11:47)

    Jo crec que parlaré en nom de tots els portuguesos però la realitat tots sabem que la majoria (més de 90%) des portuguesos són del nord i si posem vols cap a Lisboa no ens fa cap gràcia perquè som tots del nord i molt pocs de Lisboa.
    Aleshores jo crec que deurien de posar a Oporto e no a Lisboa
    Després que no vinguin plorar per queixes etc.
    També podien posar cap a Barcelona, Sevilla, Toulouse, Itàlia etc

    Respondre
  • #4 Albert
    (22/08/22 11:22)

    Y mientras tanto, en organya no se puede hacer vuelo con parapenter gracias al aeropuerto de la Seu

    Respondre
  • #3 David
    (22/08/22 08:16)

    Es un aeroport de gestio privada o publica ??

    Respondre
  • #2 Tamarro
    (22/08/22 07:39)

    ...Potser es que no hi ha demanda per a tant de seient.
    Amb avions més petits o avionetes, dons sí. Seria un èxit.

    Millor omplir una avioneta de 20 seients que anar mig buits amb una de 100, que a més li hem de pagar els seients buits amb els notres impostos.

    ¡Maleïda la falta que ens fa l'aeroport! 
    El dia que els catalans es tornin boigos un altre cop i ens tallin la frontera, ¿què? 

    Respondre
  • #1 Andorrà
    (22/08/22 07:18)

    Que obrin la línia amb Niça i serà rendible en 3 mesos. Té un interès per moltíssima gent. 

    Respondre
10
Diari d'Andorra Twitter

Opinions sobre @diariandorra

Envia el teu missatge
HELISA - Gestor de continguts
© Diari d’Andorra
(Premsa Andorrana) 2005-2022 - C/ Bonaventura Riberaygua, 39, 5è pis - Telèfon : +376 877 477

Col·laboradors:

HELISA - Gestor de continguts