sostenibilitat

Calma davant l'eliminació dels plàstics

Ni la Unió Hotelera ni els centres comercials tindran problemes per aplicar la normativa

L'eliminació dels plàstics d'un sol ús serà efectiva al gener.Fernando Galindo

detail.info.publicated

Creat:

Actualitzat:

Ni la Unió Hotelera, ni els grans centres comercials del país, ni tampoc els supermercats tindran problemes per eliminar els plàstics d’un sol ús. Segons han explicat, l’eliminació d’aquests productes és una realitat des de fa temps, perquè a Europa aquesta mesura ja va ser implementada fa anys. “No ens preocupa perquè és una qüestió d’adaptar-se a les tendències del mercat”, assevera Jordi París, president de la Unió Hotelera. En aquest sentit, París assenyala que eren els propis proveïdors els que ja anaven oferint cada cop menys productes basats en plàstics d’un sol. “Sempre hem estat informats des del ministeri en tot moment i ja hi ha molts establiments que han anat transformant els productes que compraven perquè sabíem que aquesta era una tendència que venia”, explica el màxim responsable dels hotelers.

En aquesta mateixa línia, fonts del Grup Pyrénées afirmen que el propi grup “ja fa temps que ha pres la decisió d’eliminar els plàstics d’un sol ús; no ha estat arran de la llei que hem decidit treballar amb productes ecològicament responsables”. En aquest sentit, les mateixes fonts diuen que no tan sols en els establiments del grup, sinó també en els Carrefour i en el nou centre Epizen “ja és difícil trobar aquest tipus de productes amb plàstics, sinó que s’han substituït per d’altres productes responsables”.

Cal recordar que la mesura del Govern que elimina els plàstics d’un sol ús no entrarà en vigor fins al gener de l’any vinent. Tanmateix, les fonts consultades manifesten que no hi haurà problemes per acabar amb els estocs, precisament perquè aquesta és una tendència que ja fa temps que era present als països veïns. “Darrere d’aquest canvi hi ha una oportunitat pel que fa a promoció, perquè aquestes són imposicions perquè són tendències de mercat, al final el propi client ja aposta per la sostenibilitat”, assevera Jordi París.

tracking