.

x

Ens agradaria enviar-te les notificacions per a les últimes notícies i novetats

PERMETRE
NO, GRÀCIES
Compartir
Accedir
Subscriu-te Iniciar sessió
Buscar
DIARI D'ANDORRA DIARI D'ANDORRA DIARI D'ANDORRA
DIARI TV MUSIK
poder adquisitiu

Multiplicats per 5 els abonaments

Durant el juliol un total d’11.969 persones van validar la targeta per fer ús del bus gratuït, molt per sobre de les 2.182 del juny
El bus gratuït va entrar en vigor l'1 de juliol passat.

El bus gratuït va entrar en vigor l'1 de juliol passat.

El bus gratuït va entrar en vigor l'1 de juliol passat.

Fernando Galindo
Actualitzada 03/08/2022 a les 11:01
El bus guanya presència al Principat. Durant el mes de juliol, un total d’11.969 persones van fer ús de l’abonament gratuït que el Govern va habilitar com a mesura per ajudar la ciutadania a fer front a l’increment del cost de la vida. Això suposa que els usuaris únics que van fer ús del transport públic es van multiplicar per més de cinc respecte al mes de juny, quan es van vendre un total de 2.182 abonaments. “Atenent les xifres, la valoració crec que només pot ser positiva”, va assegurar ahir el secretari d’Estat d’Economia, Eric Bartolomé. “Només estem parlant d’un mes però pensem que marca una tendència clarament positiva”, va destacar l’alt càrrec de l’executiu.

La realitat és que la mesura del Govern sembla que ha aconseguit captar nous usuaris, tot i que les dades facilitades per l’executiu ahir no detallen la freqüència d’ús d’aquests abonaments, és a dir, quants viatges ha fet cadascun dels usuaris. “Aquests sis mesos de prova han de servir per generar molta informació i veure en quins moments i en quines franges hi pot haver una saturació, per si cal reforçar algunes línies”, va argumentar Bartolomé, que no va tancar la porta a allargar la mesura en el cas que les dades de nous usuaris segueixin a l’alça: “Ara mateix és aviat, però si les xifres es consoliden o augmenten caldrà fer aquesta valoració; ara per ara cal recollir dades qualitatives del comportament d’aquests usuaris i fer ajustaments al servei perquè sigui encara més fiable a nivell d’horaris i de freqüències.” De fet, Bartolomé va apuntar noves proves pilot per connectar parròquies que fins ara no estan connectades, així com una possible prova per ampliar el servei durant la nit. “Si dona resposta a una necessitat s’haurà de plantejar”, va assegurar el secretari d’Estat.

En aquest sentit, Bartolomé va apuntar que si bé “les dades del juliol conviden a un moderat optimisme”, la prova real serà a partir del setembre. “Serà un mes clau, perquè sabem que hi ha un repunt de l’ús”, va explicar fent referència als possibles problemes que puguin sorgir un cop se superi l’estiu. De fet, encara hi ha 5.934 abonaments que s’han recollit però que no s’han validat. En total, fins al juliol es van entregar 17.630 abonaments, dels quals prop d’un 20% han estat en format digital, pel 80% en format físic.

Tanmateix, l’alt càrrec va assegurar que “fins a la data no s’han formalitzat queixes ni per part dels usuaris ni per part de les companyies”. Així i tot, Bartolomé sí que reconeix que s’ha detectat que “durant el dia és obvi que hi ha moments diferents amb hores punta; els mesos d’estiu són diferents, veurem al setembre com evoluciona”, va asseverar. Davant d’aquesta previsió, l’executiu assegura que “estarem en contacte permanent amb les companyies per tenir la capacitat de reacció el més ràpidament possible”.

Un altre dels elements que cal tenir en compte és que amb els 11.969 abonaments validats el Govern ja sap que haurà d’abonar prop de 350.000 euros a les concessionàries per l’ús del transport públic. L’Estat i les empreses van pactar que per cada abonament validat, independentment del nombre de vegades que s’utilitzava durant un mes, el Govern abonaria 30 euros a les empreses que presten aquest servei. Fent l’extrapolació, això suposaria que si es manté el nombre d’usuaris, la prova pilot del bus gratuït tindria un cost per a les arques de l’Estat d’uns 2,11 milions d’euros. “L’aposta que hem fet pel transport públic respon a una necessitat i a més ens permet alliberar una ja saturada xarxa viària, a més de les implicacions i beneficis que això té per al medi ambient”, va defensar el secretari d’Estat d’Economia.
Etiquetes
Veure’n més
13
Diari d'Andorra Twitter

Opinions sobre @diariandorra

Envia el teu missatge
HELISA - Gestor de continguts
© Diari d’Andorra
(Premsa Andorrana) 2005-2022 - C/ Bonaventura Riberaygua, 39, 5è pis - Telèfon : +376 877 477

Col·laboradors:

HELISA - Gestor de continguts